Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hejsa,

Jeg er godt klar over at dette ikke er et sportsforum, men skulle der ske at være nogen der ved, hvor meget vand jeg skal indtage mens jeg indtager efedrin/koffein i en dose på 24/200 mg 2 gange om dagen?

Derudover - ville det være sikkert at dyrke hård fysisk aktivitet de dage, man ikke tager EC? Tænker om det når at forsvinde fra blodbanen. Efedrins halveringstid er 3-6 timer, så jeg skulle mene at blodkoncentrationen er lav nok næste dag? Sidste dose ville blive taget kl. 14 dagen inden, og den fysiske aktivitet ville foregå omkring kl. 17 den efterfølgende dag.

På forhånd tak :)

Admin
Brugeravatar

Det kommer jo an på, hvad du laver den pågældende dag. Der er immervæk forskel på at ligge på sofaen hele dagen eller løbe et maraton :)
Jeg tror ikke, det er så svært at tilpasse sit vandindtag efter ens fysiske aktivitet. Ephedrin og koffein får ikke kropstemperaturen til at stige voldsomt, så jeg tror ikke du skal drikke meget mere vand, end du plejer at gøre.
I øvrigt, hvad er pointen med at tage ephedrin hver dag? Det er unødigt hårdt ved hjertet og du kan risikere hjerteproblemer senere i livet, hvis du tager det mange dage om ugen.

Til det andet spørgsmål; hvorfor skulle det ikke være sikkert at dyrke hård motion, når du ikke tager de stoffer? Jeg ville mene tværtimod. Der er højere risiko for komplikationer, når du er på CNS stimulanter mens du træner. Så stresser man jo bare hjertet endnu mere. Jeg kan ihvertfald ikke se, hvorfor det ikke sku være sikkert? "Almindelige" mennesker dyrker da masser af hård motion uden ephedrin eller koffein i blodet :wink:

-Jimmy Carter

Dedikeret medlem

Tak for svaret :)
Imp skrev:
Det kommer jo an på, hvad du laver den pågældende dag. Der er immervæk forskel på at ligge på sofaen hele dagen eller løbe et maraton :)
Jeg tror ikke, det er så svært at tilpasse sit vandindtag efter ens fysiske aktivitet. Ephedrin og koffein får ikke kropstemperaturen til at stige voldsomt, så jeg tror ikke du skal drikke meget mere vand, end du plejer at gøre.

Jeg har læst mange steder på nettet at man skal drikke mere vand når man tager EC, men der stod aldrig hvor meget. Så jeg undrede mig over hvor meget ekstra vand, der mon var tale om. Stofferne kan vel sagtens virke vandladende selv om de ikke hæver kropstemperaturen :)

Imp skrev:

I øvrigt, hvad er pointen med at tage ephedrin hver dag? Det er unødigt hårdt ved hjertet og du kan risikere hjerteproblemer senere i livet, hvis du tager det mange dage om ugen.
Har du kilde på dette? Jeg har læst meget før jeg bestemte mig for at tage EC, og jeg er ikke faldet over nogen undersøgelser der beviser at det rent faktisk skader et sundt hjerte. :) Derudover ligger mit blodtryk og min puls på det samme som den plejer - jeg går ud fra dette har noget at sige, men jeg ved det ikke. 109-61-59, i øvrigt.

Imp skrev:
Til det andet spørgsmål; hvorfor skulle det ikke være sikkert at dyrke hård motion, når du ikke tager de stoffer? Jeg ville mene tværtimod. Der er højere risiko for komplikationer, når du er på CNS stimulanter mens du træner. Så stresser man jo bare hjertet endnu mere. Jeg kan ihvertfald ikke se, hvorfor det ikke sku være sikkert? "Almindelige" mennesker dyrker da masser af hård motion uden ephedrin eller koffein i blodet :wink:¨

Jeg tror du misforstod mig :) jeg mente om de få rester af stimulanserne der måtte være tilbage i blodet kunne være farlige, da jeg har læst om flere tilfælde, hvor efedrin har medvirket til døden under meget hård fysisk aktivtet. :)

Admin
Brugeravatar

Citat:
Jeg har læst mange steder på nettet at man skal drikke mere vand når man tager EC, men der stod aldrig hvor meget. Så jeg undrede mig over hvor meget ekstra vand, der mon var tale om. Stofferne kan vel sagtens virke vandladende selv om de ikke hæver kropstemperaturen :)

Igen, selvom de er vandladende, tror jeg ikke det er svært at regulere sit vandindtag.

Citat:
Har du kilde på dette? Jeg har læst meget før jeg bestemte mig for at tage EC, og jeg er ikke faldet over nogen undersøgelser der beviser at det rent faktisk skader et sundt hjerte. :) Derudover ligger mit blodtryk og min puls på det samme som den plejer - jeg går ud fra dette har noget at sige, men jeg ved det ikke. 109-61-59, i øvrigt.

De resultater, jeg har set, er også en smule tvivlsomme. Der er ihvertfald ikke lavet kæmpestore undersøgelser, der endegyldigt finder det skadeligt (I wonder why :P ). Men jeg fandt alligevel lidt:
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM200012213432502
http://web.archive.org/web/20070816034944/http://www.hsph.harvard.edu/Organizations/DDIL/ephedrine.html

Men generelt set, er det skadeligt for hjertet at udsætte det for CNS stimulanter ofte. Du vil jo heller ikke udsætte dit hjerte for en helt ny CNS stimulant, bare fordi skadeligheden ikke er bevist endnu :)

Citat:
Jeg tror du misforstod mig :) jeg mente om de få rester af stimulanserne der måtte være tilbage i blodet kunne være farlige, da jeg har læst om flere tilfælde, hvor efedrin har medvirket til døden under meget hård fysisk aktivtet. :)

Kan jeg ikke svare dig på desværre. Du må nok til at kigge på nogle metabolitter fra ephedrin :)

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]