Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej...
Jeg har allerede postet dette spørgsmål i en anden tråd, men jeg fik kun ét enkelt svar :(

Sagen er den at jeg er kommet i besiddelse af nogle dexofaner. Umiddelbart er jeg super glad da jeg tidligere(da de ikke var receptpligtige) har haft nogle gode oplevelser med dem...

Siden hen har jeg været indlagt på psyk med en stofpsykose (hash og hvidt pulver), og nu er jeg på Abilify (antipsykotisk) og Ciprelex (antidepresiv)....

Jeg har nu, efter jeg har fået fat i dexofanerne, læst mig til at de er farlige at tage sammen med antipsykotisk og SSRI... Er der nogen der kan forklare, kommentere eller komme med gode råd??

Indtil videre er daxofanerne lagt på hylden indtil jeg ikke får andet medicin...... :( :peace:

Admin
Brugeravatar

Ved ikke med det antipsykotiske, du får. Men DXM + en SSRI kan give serotonin-syndrom, hvilket kan være meget ubehageligt, medføre vedvarende skader eller i værste tilfælde være dødeligt.

Udover det mener jeg principielt også, det er en dårlig idé at tage narko mens man behandles for psykose og/eller depression. Men det kan diskuteres i en uendelighed. Bare min holdning til det :)

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

Jeps, det med seritonin-syndrom er lige netop det jeg har læst mig til...

Det skal siges at det er over et år siden jeg startede min behandling, så jeg føler mig overhovedet ikke syg længere..

Men hvad hvis jeg kvitter mine piller 2 uger? Vil det så være forsvarligt at tage dexofaner?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
prøv nu at høre her. enten er du i behandling eller også er du ikke i behandling. uanset hvad så har du haft en stofrelateret pykose, og nu spørger du om det er en god ide at tage dexofaner. selvom du stopper den behandling du er i, så er det nok ikke sagen at fortsætte med at indage dissociativer.

ved du hvordan du vil reagere når du ophører med medicinen? jeg synes du bør snakke med din læge om evt. at stoppe behandlingen hvis du ikke har brug for den, men jeg vil under alle omstændigheder fraråde dig at tage dexofaner. der er da virkelig ingen grund til at gamble sådan med din psyke.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret halu.... Du har da helt klart en holdning som jeg vil tænke over...

Jeg har før ikke taget min medicin i 14 dages perioder og jeg har haft det helt fint uden...! Psyken er i top! Jeg har været rigtig langt ude at skide og jeg har levet i min egenn osteklokke fra 2008 til jeg gik i behandling.... Men som du siger vil jeg tage en snak med min sygeplejerske på onsdag hvor jeg har et møde med hende - om evt at stoppe helt med behandling..... Jeg føler selv jeg har det bedre end nogensinde før :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]