Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hey!

På Onsdag smutter mig og min mor til Seattle for at besøge min bror der starter sin candidat i landskabsarkitektur derovre. Derfor ville jeg høre om nogle havde været der og set nogle spændende kvarterer, butikker, spisesteder osv.
Det kan måske oplyses at jeg gerne vil tage billeder derovre så hvis nogle kender et kvarter med mange gode motiver så sig endelig til.

Jeg kender ikke meget til byen men har hørt det skulle være USA's svar på amsterdam og glæder mig meget til at komme afsted.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
I mangel af bedre check evt. http://www.yelp.com/seattle - ellers ved jeg der ligger et Green Tortoise Hostel der. Jeg har godt nok kun boet på det i San Francisco, men der var masser af cool folk, og de arrangerede pub-crawls til nogle fede undergrundsbarer.. og det tog ca. 5 min at finde galar, hvis du er ude efter den slags :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal bo på Green Tortoise Hotel :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg kan ikke lige sige at Seattle er USAs svar på Dammen ud fra mine egne erfaringer, selvom jeg også har læst at det skulle være sådan.
Godtnok er der den her Hempfest, som er et kæmpe tilløbsstykke og som forsøger at fremme legaliseringen, rekreationelt- såvel som medicinsk brug.
Det er et fedt koncept som bliver større og større år for år.

Seattle er en dejlig nok by med glade, gæstfrie og meget laid back typer og der er en del barer o.l. som har et kæmpe udvalg af øl, især lokalt bryg, som Washington er kendt for.
Især IPA´erne med den lokale kaskadehumle er en virkelig lækker øl, hvis man kan li´ humlet, men stadig meget frugtet øl. Long Hammer, Sledgehammer, Mirror Pond - been there, tried them :)
Så er der Starbucks (som er startet i Seattle) på hvert gadehjørne, hvis man er til god kaffe.

Den Olympiske halvø ligger ca. to timers kørsel fra Seattle og har en National Park og "regnskov", er også et besøg værd, hvis man har bil. Og så ligger det ud til Stillehavet hvor bølgerne er lidt anderledes og større end i Øresund. Jeg var selv derude i lørdags :)

Af seværdigheder, så er der den berømte Space Needle, som giver fantastisk udsigt over byen og Puget Sound. Der er en, efter sigende, fantastisk restaurant oppe i toppen. Priserne er i hvert fald "fantastiske"...selvfølgelig ift. danske priser.
Der er den berømte Crap Pot nede ved vandet, hvor man kan få en spand med blandede skaldyr, en lægtehammer, "nøddeknækker" og hagesmæk. Så er det bare at gå i krig...hvis man kan li´krabber, muslinger, rejer og bare skaldyr generelt.
Crap Pot er et must for turister, men også præget af en McDonalds atmosfære. Et alternativ kunne være Ivars, som også kører med samme koncept, men er en kende finere og langt mere rolig.

Mad generelt er dejligt billigt. Især sushi og andet fiskeri.
Jeg har formået at spise mig en "syge" til i sushi for...5-6 dollars. Yep, pænt billigt. Det var dog udenfor Seattle, men det er altså ikke meget dyrere downtown.

Prøv at tjekke "Ride The Ducks" ud. Det er ombyggede amfibiekøretøjer fra 2. Verdenskrig, som giver en sightseeing - på land og i vand. Jeg har endnu ikke selv prøvet en tur, men kender flere som varmt anbefaler det. Husk varmt tøj nu her hvor efteråret er kommet.

Tjah, der er en del at se...søg og du skal finde...

Sidst, men ikke mindst er der Pike Place med Pike Place Market, hvor der handles med alt muligt, incl. frisk fisk, som sælgerne kaster rundt med. Konceptet bliver behandlet i læren om strategisk marketing.
Lige ved siden af Pike Place Market ligger den berømte Victor Steinbrueck Park, hvor der handles med weed.
Der er en del forskellige persontyper, som sælger.
Alt fra hustlende negre (been there), "hip-hoppere", som ikke er ude på at hustle (been there), samt Cobain-typer, som er stenede nok og frisk på en lille snakker om Amsterdam og andre steder i Europa (been there) og samtidig lader dig smage på varerne :)
Nu lyder det til at være let at få fat på noget weed, men medmindre man kommer om aftenen efter mørkets frembrud, har jeg erfaret, at pusherne er pist væk. Der er i hvert fald ikke nogle typer tilstede, som ser ud til at sælge weed.
Og husk på at det laaangt fra er som på Staden. På Pike Market er det meget lyssky forretning, da panserne runderer dernede temmelig tit, samtidig med at der kan være store skarer af turister om dagen. Så man skal besidde en vis form for "weed-knowledge", for at aflure disse mennesker og få noget urt.
Men Men...kvaliteten på græsset er fandme ynkeligt. Bevares - man kan da blive skæv af det, men det er slet ikke i nærheden af bare Stadens kvalitet, som ofte også er en smule patetisk.
Jeg har købt weed flere gange men der er et fællestræk i smagen. Det minder mig om nogle af de første gange jeg røg pot for 20-22 år siden. Og det er positivt ment. Selvom det er skodkvalitet, så smager det sgu ok (nok fordi der er så langt hjem til DK og man må tage til takke med hvad man kan opstøve, som gæst i fremmed land). Selv oppe i Vancouver har jeg købt BC Buds, som "smagte af Seattle" :)
Pike Place og områder omkring Starbucks ved 5th Avenue er steder du bør se efter, hvis du skal aflure en græspusher.
God tur til vestkysten :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak for indlægget Cannachem. Det er yderst brugbart. Tror dog bare jeg holder mig fra weed især hvis det alligevel ikke er bedre end stadens.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]