Culpepers skrev:
Odden; Stort set enig i det du skriver.
MichaelZittergong: Dét, at du mener at nogle mennesker bruger stoffer af forkerte årsager er intet argument imod legalisering. Der er intet der tyder på, at stofforbruget stiger ved en legalisering. Det gør kvaliteten af stofferne derimod, og der er altså god grund til at tro at de skadelige følgevirkninger også vil mindskes. I øvrigt er mange af de allermest skadelige følgevirkninger ved stofbrug utvivlsomt skabt af forbuddet. Her taler jeg om dét at man straffer offerløse forbrydelser, stigmatiserer store grupper af borgere og derigennem får skabt uheldige parrallelsamfund.
Lige mine ord.
Bare fordi jeg gerne vil have at det er lovligt er det ikke ensbetydende med at jeg synes folk skal tage det. Det må være den enkeltes valg. Men når folk så gerne vil, skal de også have adgang til "rene" produkter.
At sige at lovgivningen skal blive som den er, er det samme som at sige at rare mennesker der passer sig selv skal frarøves både penge og frihed. + stemples som lovbrydere.
I min verden er der ikke noget der hedder hårde stoffer. folk kan komme galt afsted med heroin. men det kan de sku os på lykkepiller, morfin, hash, alkohol, en kniv osv. det handler bare om at have en fornuftig tilgang til tingene. hvilket staten burde sørge for at man havde, igennem ens skolegang og informationssider.
Hvis man endelig skulle dele stoffer op. Burde det være i stoffer med kendte virkninger, og stoffer man ikke kender virkningen af.
Så at fx MDMA og stof XXX ikke var i samme "gruppe". Men dette problem vil være løst hvis stoffer blev behandlet som fødevarer. så de skulle gennemtestes og godkendes inden de blev smidt på markedet.
Ps. Jeg har selv taget en del forskellige stoffer og har haft geniale oplevlser, men fortryder da at jeg begyndte så tidligt som jeg gjorde og nogle af de ting jeg har gjort. Derfor har jeg så besluttet mig for ikke at indtage noget, eller hvertfald holde det til et absolut minimum. (et par gange om året)