Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Exhalering
Dedikeret medlem

Når jeg puffer, plejer jeg at tage 3 hiv ret hurtigt efter hinanden, og holde det inde i 30 sek måske. Så røg jeg med en god ven her i weekenden, og han fortæller mig at jeg kun behøver holde det inde i 5 sek, fordi der er alt THC'en optaget, er det rigtigt?

Moderator
Brugeravatar

Ja, jeg har hørt 8-10 sekunder før, også herinde, søg evt. på det. Det er i hvert fald overkill med 30 sekunder, og sikkert noget mere sundhedsskadeligt.

Medlem

jeg har røget i 20år jeg mener det er ligegyldit... når jeg skal have min mogen fed horster jeg en del og er ikke i stand til at holde været
jeg tro det er ilden.. røg dræber ilden og når du holder røgen ned dræber du ilden til hovdet
det gør dig lidt svilmen ind til THC virker
så vil sige det er lige gyldit du bliver skæv adligevæl :rocking: vis det ellers er god røg :P

Medlem
Brugeravatar

prøv at hold det inde i 5 sek, jeg tror du bliver skæv alligevel ..

Medlem

smiler det er også oki ( kunne også best lig det dag jeg hvar ung :rocking: ) og sår ser det cool ud 8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg ved sgu ikke... bliver væsentligt mere skæv når vi ryger indianeren. Tager er hvæs og holder det nede til jointen har været hele vejen rundt i cirklen og man igen har den i hånden. Selskabsleg med 2-5 deltagere.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Min erfaring er at det ikke giver mere at holde det inde i lang tid.
Ganske alm. rygning virker fint.
:D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
forstår ikke helt mange i denne tråd siger de tror det er ligemeget om man holder det inde i 5-10 sekunder eller puster ud med det samme, min logik siger mig da ihvertfalde at får thcen lov lige at nå at trække sig ud inden man puster det ud igen vil man naturligvis blive mere skæv fordi man jo så ender op med mere thc i kroppen end hvis bare man havde pustet røgen ud og ladet en masse thc gå til spilde i lokalet, står jeg helt alene med den her logiske tankegang ;)?

til Trådstartern : jeg tror at mellem 5 og 10 sekunder vil være rigeligt, og man kan vel også sige at hvis ikke så gør det jo ikke noget at der går lidt til spilde og du så spare dit helbred lidt ;) 30 sekunder lyder efter min menning nemlig som ret lang tid og noget som umuligt kan være sundt for lungerne

Medlem

Undersøgelser har vist at det maksimale optag af THC(og andre cannabinoider) er ved ca 10 sek. Kan ikke lige huske kilden. Når man leger indianer eller bare holder røgen nede i længere tid, tror jeg bare det er fordi man bliver lidt svimmel også.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Vi snakker om rygning.. Det er usund no matter what. Så kan det godt være at man har det lidt bedre med sig selv over at andre gør noget som måske er lidt mere usundt, men det vi andre gør, er stadig usundt. :-)

Mht. topic... Så holder jeg det normalt inde, indtil at jeg ikke synes at det er rart længere. Jeg er bedøvende ligeglad med om at jeg holder det inde i 5, 10 eller såvel 20 sekunder. Jeg puster ud, når JEG vil puste ud. (:
Medmindre at jeg selvfølgelig leger indianer eller noget i den stil. :-D

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
HrKnudsen skrev:
Vi snakker om rygning.. Det er usund no matter what. Så kan det godt være at man har det lidt bedre med sig selv over at andre gør noget som måske er lidt mere usundt, men det vi andre gør, er stadig usundt. :-)

Mht. topic... Så holder jeg det normalt inde, indtil at jeg ikke synes at det er rart længere. Jeg er bedøvende ligeglad med om at jeg holder det inde i 5, 10 eller såvel 20 sekunder. Jeg puster ud, når JEG vil puste ud. (:
Medmindre at jeg selvfølgelig leger indianer eller noget i den stil. :-D

Det har jo intet at gøre med om hvor godt man har det med sig selv, fordi der er fare ved ting kan man nedsætte den ved at tage nogle forholdsregler omkring det man laver. ;)

Medlem

Der er blevet forsket i det her, og du behøver bare suge røgen ned og puste ud med det samme. Ingen nævneværdig forskel, udover mere tjære og al det, ophober sig i lungerne, og kroppen der undvære ilt i længere tid. Jeg har desværre ikke link til forskningen, men det er foretaget af medi-marijuana læger og forskere i Californien.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg suger og puster, holder det aldrig nede.
Og jeg bliver sku skæv hvergang.
Hvor lang tid tager det lige og suge en joint hvis i holder det nede i 30 sekunder? shit jeg gad ikke dele en med jer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min erfaring er at jeg bliver betydeligt mere skæv hvis jeg holder hvert sug nede i 5 sekunder. Hvis jeg ikke gør dette, og bare ryger en joint som jeg ville ryge en almindelig smøg, så bliver jeg langtfra lige så skæv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg er enig i det hele, dog er der noget om snakken ved at holde det lidt ekstra. Om det er bedre optag af thc tvivler jeg lidt på, tror mere det hænger sammen med at du undværer frisk ilt fra du inhalerer til du exhalerer.
Hvis du bare trækker vejret normalt og holder vejret i længere tid, så ender du også med at blive småsvimmel. Når du kombinerer det med røg og THC så får du mindre ilt i systemet, pga. røgen + thc'en indvirkning på din krop.

Til det vil jeg gerne tilføje at når du holder vejret, stiger din puls, hvilket sender ilt, thc + andet hurtigere rundt i kroppen = hurtigere adgang til hjernen = en hurtigere og lidt hårdere high.

Det virker i hvert fald på mig og det ændrer også lidt på rusen (i mit tilfælde i hvert fald).
Hvis jeg ryger en pind som en smøg så bliver jeg dejligt skæv, stille og roligt, men ryger jeg "indianer" med mig selv bliver jeg hurtigere ramt og mere stoned end skæv, hvis i kan følge mig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]