Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 06:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Hvis man får hallucination af cannabis(som er meget usædvanligt) er det et tegn på man er en af få som er disponeret til en ''anden sindstilstand/nedtur'' som jeg hellere vil kalde det i forhold til en ''hash psykose''
Heldigvis viser det sig for det meste at det er visuals eller noget fysisk / Placebo
hjertets iltforbrug øges ganske betydeligt når man er baske, immunsystemet bliver jo heller ikke ligefrem bedre..
Vi alle kender til ''suset'' ved et ordenlig hug på en merskums chillum, eller et bonghovede, mange forveksler det bare med det ene og det andet.
Men ja, så heller hallucinere på hash end Syre :)
kender da selv personer som har fået halluer af cannabis, alle de har tilfælles de sidder på en psykiatrisk afdeling, eller sidder inde på woodstock på staden.
Jeg går kold efter 3øl, derfor drikker jeg eksempelvis ikke, fordi jeg nok er overfølsom overfor alkohol :). Jeg råder bare folk til at passe på dem selv, hvad enten de drikker meget kaffe, eller spiser pigæbler
Men placebo effekt kan vel ske for den bedste hehe :) ..
Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Personligt har jeg aldrig haft andet end en smule flimmer for udkanten af øjnene, og lyde hvor jeg ikke kunne se kilden fra som bevægede sig rundt. Specielt vedvarende lyde, blæsere og lignende, når jeg lukker øjnene synes at flytte sig rundt. Får tit grineren på over at tænke på at nu sidder mit minikøleskab, med en blæser i, det ene eller andet åndsvage sted i lejligheden. :lol:

Har dog en gang set en mand påstå at en hvid væg lignede et kæmpe stort spindelvæv. Men med mine andre oplevelser på placebo ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til det.

Edit: stavefjel :D

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg jeg været i byen og prøvet en gang god pot (muligvis skunk?) og kan sige at jeg helt klart foretrækker virkningen frem for hash.
Jeg fandt det ekstremt nemt at visualisere div. mønstre med lukkede øjne og mine sanser var mærkbart påvirket (på en behagelig måde).
Baseret på min oplevelse vil jeg gætte at man nemt burde kunne få nogle små uskyldige CEVs af pot.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^ Nemt og nemt.. Jeg tror ligesom mange andre har været inde på i tråden at det afhænger ligeså meget af personen som ryger det som hvad han ryger.
Er ikke sikker på at alle kan få hallucinationer af at ryge men der er ingen tvivl om at nogle kan.
Kan godt være som nogle også har sagt, at man visualisere frem for at hallucinere. Hvis altså i definere forskellen som at man kan skelne syner fra "virkelighed".
Ingen tvivl om at den ene gang jeg har prøvet det var jeg da ganske klar over at det var fordi jeg havde røget osv.
Man behøver derfor heller ikke være skizofren eller anlagt til en psykose for at det kan lade sig gøre!
Hvis man havde fået en psykose ville man ikke være i stand til at skelne, og der er en verden til forskel på om man tror det man ser er virkeligt eller en del af trippet.

Medlem

En psykose kan være delirisk som det også kan være ikke-delirisk
Psykose (fra græsk ψυχή "psyche" dvs. sind, og -οσις "ios" dvs. sygdomstilstand), rent sprogligt oversat sindssygdom (psykose) eller sindssyge (psykotisk), ..
Der kan lige så godt være forvrænger syn af verden, som man kan tro at de andre ikke ''kan lide en'' til man ser forskel på farverne i lysreguleringerne ved lyskrydsene..
Cannabis er ikke et diliriant
Man skal være disponeret til at dissideret hallucinere, som netop ikke skal sammenlignes med Visuals, som de fleste rygere har været udefor, og endelig er meget sjovt, bare ikke tunnelsyn ved et bonghovede med iceolator i ;).,

Cannabis er en Depressant

Senest rettet af MFS 19 sep 2010 21:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
til man ser forskel på farverne i lysreguleringerne ved lyskrydsene..

Shit, og her troede jeg at det skyldtes at man brugte lyskurver fra forskellige leverandører... :mrgreen:
MFS skrev:

Er du sikker?
Godt nok har hash en downer virkning på mig, men pot synes jeg virker euforiserende (upper?)

Mht. disponering for halluer osv. kan det evt. tænkes at der er et mental trænings element i det?
F.eks. at man nemmere kan få visuals hvis man har nogle psykedeliske oplevelser bag sig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
groza skrev:
Godt nok har hash en downer virkning på mig, men pot synes jeg virker euforiserende (upper?)

Sådan kan man ikke stille det op. Nu har jeg røget hash, pot og skunk i 2 år og prøvet mange forskellige typer. Noget hash gør dig træt, andet gør dig frisk, præcis som med skunk og pot. Jeg tror mest det afhænger af sorten som hashen, skunken eller potten kommer fra og hvilken tilstand du er i fysisk og psykisk når du ryger. Hvis du er meget træt når du ryger tror jeg ikke der et eneste cannabis produkt der kan gøre dig friskere, det har ihvertfald ikke oplevet. Hvis du derimod er frisk kan du blive endnu friskere af sativa domineret hash, pot eller skunk. Hvis du er i tænksomt humør bliver du mere tænksom osv.

Mht. hallucinationer har jeg ikke oplevet det dog har min fantasi og virkeligheds fornemmelse, plus svækket reaktionsevne givet mig nogle syrede oplevelser. Har i et trip bildt mig ind at jeg gik på en vej fyldt med flere tusind frøer. Men tror egentlig mere at jeg tænkte på det ville være sjovt hvis vejen var frøer så har jeg kigget på vejen og reageret på min tanke om frøerne.

Medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Mht. hallucinationer har jeg ikke oplevet det dog har min fantasi og virkeligheds fornemmelse, plus svækket reaktionsevne givet mig nogle syrede oplevelser. Har i et trip bildt mig ind at jeg gik på en vej fyldt med flere tusind frøer. Men tror egentlig mere at jeg tænkte på det ville være sjovt hvis vejen var frøer så har jeg kigget på vejen og reageret på min tanke om frøerne.

Hvor svedigt! :rocking:

Må jeg tillade mig at spørge (selvom det er lidt off-topic) hvilke slags hash virker stimulerende?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
groza skrev:

Må jeg tillade mig at spørge (selvom det er lidt off-topic) hvilke slags hash virker stimulerende?

THC er stimulerende. Koffein og alkohol er også stimulerende?

Medlem
Brugeravatar

Halose skrev:
THC er stimulerende. Koffein og alkohol er også stimulerende?

Grrr... jeg synes at sex er også stimulerende, har dog aldrig haft hallucinationer af det. Måske er jeg bare tolerant :roll:

Medlem
Brugeravatar

MFS skrev:
En psykose kan være delirisk som det også kan være ikke-delirisk
Psykose (fra græsk ψυχή "psyche" dvs. sind, og -οσις "ios" dvs. sygdomstilstand), rent sprogligt oversat sindssygdom (psykose) eller sindssyge (psykotisk), ..
Der kan lige så godt være forvrænger syn af verden, som man kan tro at de andre ikke ''kan lide en'' til man ser forskel på farverne i lysreguleringerne ved lyskrydsene..
Cannabis er ikke et
Man skal være disponeret til at dissideret hallucinere, som netop ikke skal sammenlignes med Visuals, som de fleste rygere har været udefor, og endelig er meget sjovt, bare ikke tunnelsyn ved et bonghovede med iceolator i ;).,

Tror vi er enige her.. det vigtige ligger nok i at skelne mellem Hallucinationer og Visuals

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
groza skrev:

Jeg har nok oftest prøvet det med lys hash. Købte en gang en lys klump 120'er fra staden, som jeg røg efter en bytur (hvor jeg ikke havde drukket specielt meget), den gav mig og min ven den vilde griner og fråder på klokken 2-3 stykker om natten.

Men jeg har også prøvet at få griner på og blive energisk af sort hash. Men generelt er det svært at vide om hash er opkvikkende da det meste hash bliver solgt som 120'er eller et andet dumt salgsnavn. Hvis der istedet stod sativa eller indica ville man kunne bruge det til meget mere. Egentlig forstå jeg ikke hvordan disse salgsnavne er startet. Personligt ville jeg da hellere købe hos en pusher hvor jeg vidste om jeg fik hash lavet på en indica dom strain eller sativa dom strain end jeg ville købe hos en der kaldte hans sativadominerede hash for afghan osv.

Medlem

Ja selvfølgelig har en lysregulering forskellige farver hehe, men nogle gange flyder farverne sammen som når man er stiv :).. Det behøver eksempelvis ingen gang at være Visuals, men man bare er så skæv hjernen nærmest ikke kan følge med, hvis man kan sige det sådan

Ja lige netop Kvart. som Jack også skrev så er der forskel på cannabis og hvordan cannabis påvirker folk.
Jeg bliver eksempelvis ikke specialt påvirket af skunk/pot som er Sativa eller dominerende Sativa, men jeg fik den lede ''griner'' på af sativa i starten af min ''cannabis karriere'', mens jeg bare blev ''hammer skæv'' af hash, som er lavet på indica, da sativa ikke har specialt meget resin dvs, mindre mængde færdigt produkt = mindre i kassen. Og ja selvfølgelig er hash altid stærkere end skunk :) men set i det hele taget
Jeg har nu aldrig rigtigt haft Visuals eller Halluer af Cannabis, men jeg har prøvet hvor jeg følte jeg var en propel fra en helikopter der var i luften, men det var jo fordi det var første gang røg, og det var ice, så det klart man får det dårligt hehe, Det er vel også mere fysisk end psykisk.

Hvis jeg en dag fik halluer af cannabis, så ville jeg stoppe på stedet, da der ingen grund er til at tage chancen, da der findes folk som er blevet tosset for livet af cannabis, men nu var de fleste nok lidt tosset i forvejen. (og i al respekt for dem) hehe

Medlem
Brugeravatar

Nu prøvede jeg det den ene gang.. og det skal siges at det var på roskilde efter at have været i gang i 4 dage næsten uden søvn inden da. det gør selvfølgelig også en del. Men jeg har røget i over 5 år nu med svingene frekvens, de sidste 2 år har jeg været meget tilbageholden i forhold til det da i gymnasiet havde et dagligt forbrug. Men jeg ryger stadig og jeg tror oddsene for skizofreni er meget små nu i en alder af 22 og 5 år på bagen som ryger og indtager af div. substanser. Men synes da klart det er fornuftigt at tænke sig lidt om hvis man pludseligt ser syner osv.

Det nok en smule generaliserende at sige hash altid er stærkere end skunk, eller pot for den sags skyld. Det kommer jo stærkt an på hvad for noget pot/skunk hashen er lavet af.

Interessant at du ikke bliver så påvirket af Sativa.. det er altid det som har slået hårdest for mig og til hver en tid det jeg ville vælge. Men folk reagere jo forskelligt.

Medlem

Det skal du slet ikke tage dig af:), når du ikke har sovet i næsten 100timer, så kortslutter hjernen fuldstændigt:)..
Men et raffinerings produkt vil vel altid være renere end selve topskudene, Ja selvfølgelig kan du få standart hash som er meget dårligere end pot eksempelvis. Men du kan ikke få noget skunk eller pot som er på 79% THC.

Ja, men også trist :(, for det er klart også den fedest rus, i starten fik man også ''upperen'' på af det, end som grønt indica eller hash som bare er ''kogeren'' :).. Nu må jeg nød til at ryge hash for at blive sat på plads :D

Medlem
Brugeravatar

Ellers er en god lang pause heller ikke dårligt.. så kan man virkeligt mærke sparket igen

Medlem

Jeg kunne ingen gang sige det bedre selv :D

Medlem
Brugeravatar

I har ret i det med at visuals og hallucinationer ikke er det samme, hvis man definerer hallucinationer som noget, man kan forveksle med virkelighed.

Men mht. visuals så vil jeg mene at alkohol også må være et psykedelisk stof, da det sagtens kan påvirke synet (og andre sanser).
Jeg tror at rigtig mange stoffer kan give visuals, men muligvis kun i mængder, der ville medføre ubehagelige bivirkninger, som f.eks. alkohol.

Medlem

Alkohol er også en depressant.
Nogle (allergikere) kan også hallucinerer på Benzodiazepiner, det er ikke ens betydning med det er et psykedelika.
Ofte påvirker Rusmidler sanserne hehe:)
Men du har helt ret, hjernen er jo dissideret ''bedøvet'' når man er sprittet, men vil bare kalde det at være blæst ;)

Peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
I forhold til der ikke er den mindste tvivl om man kan se syner, visuals og hallucinationer i ædru tilstand, har jeg aldrig forstået debatten om hvorvidt man kan det på cannabis. - Selvfølgelig kan man det.

Og hvilken stofgruppe/virkning en form for narkotika har, er oftest dosisbetinget. Alkohol og cannabis virker stimulerende i små doser og sløvende i store almindelige doser. Lige så vel som abnormt store doser alkohol virker som en delirant og abnormt store doser cannabis virker som et psychedelika.

Steen larris sagde at kombinationen mellem speed og cannabis ville kunne give en LSD agtig rus, da man kan indtage størrer mængder cannabis. Dette kan selvfølgelig kun frarådes. Personligt finder jeg også oral indtagelse af cannabis mere "psychedelisk" end at ryge det, da man oftest tager en lidt størrer dose.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 84 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]