Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det er lidt svært at se på de små billeder, men jeg syntes din lampe/pærer ser tvivlsom ud!?
Sikkert fin nok til at vegge lidt - men slet ikke nok til blomstringsfasen...

Medlem

De bliver også plantet over i 1 liters potter i aften når jeg kommer hjem ;)

Det er som sagt LRs jeg dyrker, så jeg bruger dem til vegge. Ham jeg har fået dem af har brugt dem til at vegge White Widow, så de skulle være okay til jobbet :) Har 4 30w lysstofpærer på 2700kelvin til blomstring. Det skulle være godt nok?

Moderator
Brugeravatar

4*30W 2700K, er i hvert fald nok til at blomstre færdigt med. Det gælder bare om at holde planterne lave/i samme højde, (LST ville være et godt bud, også selvom det er lowryders) så afstanden fra pærer til plante er så lille som mulig uden de får varmeproblemmer, og så ikke lyse et for stort areal op med dem. Jeg synes det ser nogenlunde fornuftigt ud, dit grundplan til 120W cfl ialt. Jeg har set grows helt ned til én 23W 2700K, men der var vidst heller ikke mere end til nogle joints. Masser af god inspiration: https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.php?f=65545 Du kan i øvrigt, nok med fordel kører med den lampe du har nu, igennem hele forløbet, dvs. sammen med 2700K pærerne i blomst. Blåt lys, som man typisk bruger til stiklinge/vegge lys, er med til at holde planterne robust, og dermed også sørge for at skudene sidder tæt, og derfor tæt(tere) på lampen.

Medlem

Well, hmm. Ved ikke om jeg bare vil prøve at gro dem "the natural way" her første gang og så næste gang begynde på LST. Har købt Lowryder F2-frø hjem fra Frøbanken. Kunne være man skulle lege lidt med LST når det bliver deres tur ;)
Angående vegge-lyset, så tror jeg også at jeg sætter dem op ad væggene i siden, så planterne får lys derfra. Der er nemlig ikke plads til at de kan hænge som jeg har dem til nu, da jeg har lavet en ramme til blomstringspærerne, som er 50x50 :)

Medlem

Jeg har et problem!

I søndags var alle mine planter oppe og så skulle man tro at de nu var omkring 5-6 cm høje, men det står ikke helt sådan til. Pt. ser det således ud.

Plante 1: 4 cm høj. Kim-blade + det første bladsæt.
Plante 2: 4 cm høj. Kim-blade + det første bladsæt.
Plante 3: 4 cm høj. Kim-blade + det første bladsæt.
Plante 4: 4 cm høj. Frøskallen sidder stadig solidt på.
Plante 5: 2 cm høj. Frøskallen sidder stadig solidt på.
Plante 6: 2 cm høj. Frøskallen sidder stadig solidt på.
Plante 7: 2 cm høj. Frøskallen er faldet af, men bladene har ikke foldet sig ud.

Er det normalt at der er så stor forskel på planternes udvikling i starten?

Medlem

Hey du, endelig kan jeg biddrage med lidt af min egen erfarring:D weeehuuuu... men ja det er ganske normalt at de nogle er lidt hurtigere end andre lige i starten, det samme gjorde mine erly durban.

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
billeder ellers ingen hjælp

Moderator
Brugeravatar

Ja, kimbladene sætter væksten godt igang ift. hvis frøplanten er på. Dem med frøskallen overlever jo stadig på den madpakke (energiration) de har med i frøet. Hvis ikke de hopper af, af sig selv, så kan du prøve forsigtigt at tage frøet af. Jeg har med succes gjort det ved at holde frøskallen mellem tommel og lange finger, og så tage et pinsæt og vippe frøskallen af.

Medlem

Går ud fra du kan forestille dig en plante på 2 cm med en frøskal som totalt omslutter plantens hoved, Mr. Greening. Men ellers kan du jo gå tilbage til min post den 12. september kl. 14:58, der ser du tydeligt på 2. billede hvordan frøene stadig sidder på :)

BisMann, det forklarer jo hvorfor dem med frøet på er kortere, tak for det. Jeg har faktisk selv pillet frøskallerne af et par stykker, men de sidder sgu så godt fast på de andre, så giver dem lige lidt tid til selv at kæmpe med det i stedet for jeg risikerer at knække dem - det ville sgu være så dumt :)

Medlem

Jeg har også med succes kunne pille NOGEN af frøskallerne af mine, dem der sidder godt fast endnu, giv dem tid og så pil den af når den føles løsere. Det kan også sagtens lade sig gøre uden pincet, bare du har en rolig hånd og er forsigtig:)

Medlem

Vi har valgt at skifte om til vores CFL's, så nu har vi i alt 120 watt i skabet. Da lowryders jo er autoblomstrende tænkte vi ikke at det gjorde noget med 2700 kelvin pærer :) Billeder..

Billede

Billede

Billede

Medlem

Geografisk sted: hulen
de er da ikke kommet så langt endnu :)

Medlem

Nu er det jo også kun 4 dage siden de kiggede op, så vi er fortrøstningsfulde :)

Medlem

Geografisk sted: hulen
nå nej jeg mente generelt siden jeg så tråden :) men ja de ser da flotte ud ;;)

Junior medlem

Geografisk sted: Hampen
Det ser godt ud :hm:

Jeg havde købt nogle feminized frø hvis det var mig :)

Medlem

Læs tråden inden du skriver, smarte. Har fået 30 frø gratis.
Emneskift:
Er stødt på et problem!
Her til morgen, tjekkede jeg op på planterne og den ene er knækket over på midten og har lagt sig ned - hvad kan det skyldes?

Medlem

Små kimplanter er møg sarte, evt hvis du har en blæser stående til at blæse direkte ind på planterne så vend den. Ang. den allerede knækkede blomst havde jeg samme problem, dog var det helt nede ved jorden, så jeg fyldte noget mere jord i så kunne den stå selv igen:) Glæder mig til at se billeder at pigerne i teenage alderen:D

go Dyrker

EDIT: en idé til når du har problemer med pigerne, så tag og smid et billede med op. Det gør det en del nemmere for andre at skulle vuddere, ellers er det jo bare gærreri:)

Medlem

Jeg havde ikke blæser til at blæse direkte ind på dem - kun en til at blæse luften ud. Kaldes vel passiv indsugning. Jeg har nu placeret en lille blæser højt i skabet som blæser ned på dem, for at give dem lidt luft. Kan være det skyldes mangel på det?

Her er i hvert fald i billede, idéer til hvad det skyldes er velkomne.

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
der er en der har trykket på stilken ved en fejltagelse? den der ser mast ud.. og har kun set det på planter, hvor man desideret har "klemt" livet ud af den.. hvis der ingen blæs er på planten gir dèt der slet ikke mening..

alternativt skulle man jo tro at det er fordi den ikke kan suge vand op til at holde "formen", altså lidt ligesom en form for dehydrering? .. bladene ser da stadig grønne ud, så der gir slet ikk nogen mening det der..

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes ikke udtørring, virker som et dårligt bud. De har næsten ikke noget rodnet, og selvom man selvfølgelig ikke skal overvande, er det som regel værre at undervande her i starten. :) Tag i øvrigt og tilføj noget jord på toppen af jordoverfladene, gerne så jorden går helt op til lige under kimbladene (de to første blade, som er lidt ovale i formen, det hjælper en hel del på stabiliteten. Derefter, så tag den ventilation du har til at blæse ned over planterne højt oppe fra, og sæt den ned til planterne, sådan at de svejer lidt i vinden, det styrker stammen en hel del, og undgår at de knækker.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 147 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]