Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Hej hej
Jeg ved godt det måske lyder paradoksalt at lede efter naturen i en storby, men det er nu en gang det der er mit behov. Jeg elsker at være udendørs når jeg har taget psykedelika. Men det er samtidig vigtigt for mig at starte hjemmefra, indtil jeg ved hvor vild en tur det kommer til at være. Og jeg vil også gerne kunne komme hjem relativt nemt og hurtigt i tilfælde af regnvejr - indre eller ydre.
Så jeg ville virkelig ønske at jeg kendte en plet i Københavnsområdet, hvor jeg ville kunne tage hen og være sammen med græs, træer og solskin, men fri for tilfældige mennesker. Jeg bor rimelig tæt på Utterslev Mose, men der er fandeme så mange kondiløbere alle vejne altid, synes jeg. Med mindre der findes et eller andet isoleret sted der ude, som jeg ikke har opdaget.
Så hvis nogen har lyst til at dele deres hemmelige steder med en fellow tripper, så skal jeg til gengæld nok smutte igen, hvis der er optaget en dag.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det er de færreste kondiløbere der stopper op og undrer sig tror jeg. Solbriller er et godt trick, hvis man slet ikke vil virke mistænksom. Er desværre ikke kendt i området, så kan ikke hjælpe dig mere :)

Junior medlem

Jeg har ikke selv erfaring med det at trippe derude, men jeg har cyklet lidt ude i Utterslev Mose, og der er altså nogle afsides områder hvor man godt kan slippe for de værste horder af mennesker. Hvis man bare søger ud mod Høje Gladsaxe højhusene, kan man vist godt finde et afsides spot. Tag cyklen derud en dag, hvor vejret er til det, og kig dig omkring. Der er faktisk ganske lækkert derude. Dog er der vist nogle bruger det lidt på samme måde som Ørstedsparken, rastepladser og offentlige toiletter. Så det kan være du skal være frisk på at sige nej-tak til lidt uforpligtende buttsex. Det har jeg i hvert fald været nødt til.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Ryvangen naturpark, der ligger bag ryparken station, kunne være et godt bud. Meget skov-agtigt, og det skulle nok være muligt at finde en øde krog.

Et andet bud er Nordhavn. Hvis du kører helt ud til enden af havnen ligger der et stort naturområde, kaldet "Stubben" eller "Nordhavnstippen", hvor der, på nær nogen lystfiskere på havnekanten, tit er ret øde. Det bliver bebygget når planen om den nye bydel i Nordhavnen bliver sat i værk, så det er med at nyde det mens tid er.

Men umiddelbart tror jeg det bliver svært at konkurrere med Utterslev Mose (og Gyngemosen ved siden af), når du bor tæt på, så jeg vil råde dig til at udforske området lidt mere. Tag evt. Google Earth til hjælp.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Et sted på amagerfælled burde det også være muligt at være lidt alene...

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Nu vil jeg ikke spille smart (og så alligevel...) men hvis man bor i NV, gerne vil starte hjemmefra og ikke være i nærheden af mennesker så er det altså ikke så nemt at komme til Amager :lol:

Medlem

Tusind tak for forslagene. Rigtig god idé med at Google Earth'e mosen! Der er klart nogle områder der ikke ser ud til at blive besøgt særlig tit. Men det aller svedigste ville være, hvis man kunne komme ud på de der øer. Gid jeg havde en lillebitte båd. Jeg har faktisk et par vaders. Er der nogen der ved hvor dyb mosen er?
Jeg poster måske nogle kordinater, hvis jeg finder et dope spot.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Snoezel skrev:
Det er de færreste kondiløbere der stopper op og undrer sig tror jeg. Solbriller er et godt trick, hvis man slet ikke vil virke mistænksom. Er desværre ikke kendt i området, så kan ikke hjælpe dig mere :)

Det kommer da godt nok an på vejret og tidspunktet. I regnvejr og mørke virker solbriller da uden tvivl suspekt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Odden skrev:
Snoezel skrev:

Det kommer da godt nok an på vejret og tidspunktet. I regnvejr og mørke virker solbriller da uden tvivl suspekt.

Point taken, men hvis han så anskaffede sig en blindestok, så var han ude over dét problem! ;)
Jeg er nu bare af den opfattelse, at det der med at trippe ude i offentligheden er bare noget man skal vænne sig til, kig nedad og gå hurtigt forbi folk, så sker der ikke det store... Jeg har vænnet mig så meget til det, at jeg ofte kommer til at stå og glo på random ting, selvom folk går lige forbi. Selvfølgelig, skal man sidde og filosofere i længere tid, er det fedest med en plads for sig selv :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Endymion skrev:
Nu vil jeg ikke spille smart (og så alligevel...) men hvis man bor i NV, gerne vil starte hjemmefra og ikke være i nærheden af mennesker så er det altså ikke så nemt at komme til Amager :lol:

250s kører lige der til (eller evt. noget metro fra nørreport,,,).. Men nej det kan virke uoverskueligt i et trip, men det tror jeg også frederikssundsvej mod utterslevmose kan...

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis du tager ud til Naturcenter Amager, så er der masser natur hvor du kan være for dig selv. Der er også mulighed for at finde lidt SN'er :)

Medlem

Morten på 14 skrev:
Hvis du tager ud til Naturcenter Amager, så er der masser natur hvor du kan være for dig selv. Der er også mulighed for at finde lidt SN'er :)

Det var også en mulighed, ellers er det strandparken.
Det er begrænset hvor mange der kommer der nu pga. vejret.

Citat:
Et sted på amagerfælled burde det også være muligt at være lidt alene...

Er også en god mulighed, der er skønne områder på Amager.

Som andre siger er der også Utterslev Mose, hvilket også er skøn natur.

Sys du skal poste hvor du beslutter dig for at tage hen, og hvordan det gik :-)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene at både Kongens Have og H.C. Ørsteds parken kan bruges (bare lad være med at falde i søvn). Man burde kunne lægge sig i fred og ro på et tæppe, uden at blive forstyrret voldsomt. Man kan tage ørepropper eller musik i ørerne, for at dæmpe støjen. Man kan I hvert fald lægge sig, steder hvor kondiløber ikke kommer. Du kan dog måske være uheldig at støde ind i bombemænd, som ikke er alt for gode til deres håndværk.

Derudover er dyrehaven kun en S-togs linje væk.

Medlem

Det endte med, at vi fandt et par nice steder på den store kirkegård der ved Grundtvigs kirken. Vi var der vel et time eller tre og fik ingen andre mennesker på tæt hold. Det var udmærket. Er sikker på man ku ha fundet sprødere steder i Utterslev Mose, men der var for mange udmærkede muligheder under vejs, til at vi havde lyst til at trodse en meget hidsig vej mere, for måske at optimere det.
Det er en fin kirkegård med rigtig god plads og en masse dejlige træer osv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Selvom du har været afsted og "mit" spot ikke er lige om hjørnet, så vil jeg gerne anbefale Hareskoven, det synes jeg er et fantastisk sted da det er en "rigtig" skov og ikke anlagt, hvilket for mig gør en stor forskel. Og så er der rigtigt mange steder man kan være helt alene.
Anekdote: En kammerat og jeg var på svampe derude engang og så på et tidspunk to kondiløbere komme imod os og da vi ikke kunne overskue at skulle møde dem valgte vi, naturligvis, at gemme os bag nogle buske på hver side af stien. Der sad vi så og gnækkede som to små drenge og havde slet ikke opdaget den store flok af cyklister der kom den anden vej fra og kiggede rimelig sært på os da de kørte forbi :D

Medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
Selvom du har været afsted og "mit" spot ikke er lige om hjørnet, så vil jeg gerne anbefale Hareskoven, det synes jeg er et fantastisk sted da det er en "rigtig" skov og ikke anlagt, hvilket for mig gør en stor forskel. Og så er der rigtigt mange steder man kan være helt alene.
Anekdote: En kammerat og jeg var på svampe derude engang og så på et tidspunk to kondiløbere komme imod os og da vi ikke kunne overskue at skulle møde dem valgte vi, naturligvis, at gemme os bag nogle buske på hver side af stien. Der sad vi så og gnækkede som to små drenge og havde slet ikke opdaget den store flok af cyklister der kom den anden vej fra og kiggede rimelig sært på os da de kørte forbi :D

Bonus info: man stiger af toget og går direkte fra perronen til skoven.

Junior medlem

Geografisk sted: Københavns omegn :)
Smørmosen, ved klausdalsbrovej ved Herlev, ligger dejligt afsides..

Der er hyggeligt og smukt, synes jeg, og der man man ihvertfald godt hygge sig uden at blive forstyrret ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]