Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Jeg håber at jeg har fundet det rigtige sted at spørge. Jeg har kun ganske begræsnset erfaring med diverse euforiserende stoffer og kunne rigtigt godt tænke mig en vurdering af noget jeg har været udsat for for nylig:

Jeg var på studietur med en gruppe kolleger i Berlin i sidste uge. Efter et restaurantbesøg Hvor jeg vil gætte på at jeg drak ca. 4 glas vin og en enkelt "skarp", besluttede mit selskab sig for at gå på bar efterfølgende. Vi fandt en "Kneipe" hvor jeg vil mene at jeg fik max 5 store fadøl og et par enkelte skarpe. Det lyder måske som et ret voldsomt alkoholindtag men det var trods alt fordelt over ca 7 timer. Jeg er vant til at indtage alkohol.

Klokken 1:30 forlod størstedelen af mit selskab baren. Jeg blev hængende sammen med en kollega da vi var faldet i snak med en gruppe søde studentertyper. Jeg kan huske at jeg konstaterede at klokken havde passeret 02 og at jeg tænkte at jeg nok hellere måtte se at finde tilbage til hotellet inden for en overskuelig fremtid.

Det næste jeg husker er så at jeg sidder i en Taxi og bløder kraftigt fra hovedbunden. Jeg vil betale chaufføren men han vil ikke modtage penge. Han foreslår imidlertid at køre mig til en skadestue. Jeg mener dog at jeg bare lige skal sove lidt og vælter omkuld i min seng. Jeg kan huske at jeg konstaterer at klokken er 06.04 og at jeg mangler min mobiltelefon. Den "Kneipe" som vi sad på tidligere ligger ca. 75 meter fra vores hotel, så jeg ved virkelig ikke hvad jeg laver i den taxi.

Kl 9 næste morgen bliver jeg vækket af en kollega. Jeg tager et brusebad og kan godt mærke at jeg har en flænge i hovedbunden. Jeg er dog sådan nærmest lidt ligeglad, og mener ikke at det er noget særligt. Jeg melder mig derfor klar til at deltage i dagens program. Imidlertid har jeg tilsyneladende ikke bemærket at mit tøj er indsmurt i blod, hvilket jeg normalt ville være opmærksom på. Jeg gør en mildest talt ikke særligt flatterende figur, men kan ikke rigtigt tage mine kollegers bemærkninger om min fremtræden særligt alvorligt. Jeg har tandpasta omkring munden og bløder som sagt fra den her flænge i hovedet, og ser vist i det hele taget ikke særligt præsentabel ud, med blod på bukserne og jakken.

Den kollega som også blev hængende tidligere på natten spørger mig så om jeg kan huske hvad der er sket med mig. Det kan jeg ikke og hun fortæller at hun har det på samme måde. Hun er blevet fundet i forvirret tilstand, på gaden af en venlig englænder der har taget hende med hjem i sin lejlighed hvor hun pludselig kan huske hvilket hotel hun bor på. Han har så hjulpet hende tilbage på hotellet. Det sted hvor hun blev samlet op af denne behjælpsomme person, ligger ca. 50 meter fra vores hotel...

Vi er begge blevet bestjålet.

Jeg kommer på skadestuen hvor lægen straks konstaterer at jeg er blevet slået med en stump genstand i hovedet, formentlig en flaske.

I dagene herefter - især den første - går både min kollega og jeg, rundt med en sær fornemmelse af ligegyldighed i kroppen, sammenkoblet med en lurende nedtrykthed under overfladen. Efter ca to døgn har vi det dog bedre og beslutter os for at melde det her til det lokale Polizei.

De tager anmeldelsen overraskende alvorligt og ender op med den konklusion at vi formodentlig er blevet dopet og derefter overfaldet.

Vi afleverer en urinprøve men der er på daværende tidspunkt gået mere end tre døgn siden hændelsen.

Nu er det så at jeg rigtigt godt kunne tænke mig en vurdering af hvad der egentlig kan være sket med os. Stemmer denne forklaring overens med at vi er blevet drugged og i så fald hvad er så den mest sandsynlige substans?

På forhånd tak

M

Senest rettet af mich1 14 sep 2010 13:27, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ja, det kunne da bestemt godt lyde sådan. Hukommelsestabet er én ting, hvor man pludselig vågner op imens man er vågen.
Den har jeg prøvet masser af gange, dog er det bare mig selv der har dopet mig når det sker.
Jeg har oplevet lignende ved Stesolid og Rohypnol, så det kan ikke udelukkes at det er det dig og din kollega har haft fået smidt i glasset.

Trist historie. Kan i huske om i på noget tidspunkt har været væk fra jeres glas på samme tid, eller om der har været noget suspekt på noget tidspunkt? Evt. udenfor pubben?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det var da en forfærdelig historie. Umildbart vil jeg mene at I er blevet dopet med en eller anden form for nerve medicin. Rorpyhnol eller ligneende. Det kunne også være GHB, men efter som I har indtaget en så stor mængde alkohol, tvivler jeg dog på det.

Junior medlem

De der studentertyper byttede hele tiden rundt på vores glas har jeg fået fortalt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvis I havde fået benzodiazepiner, ville det sikkert give udslag i urinprøven 3 dage senere - ellers synes jeg det ville lyde mest sandsynligt.
Traditionelle "Mickey Finns" / chloral hydrat tror jeg sjældent folk er i besiddelse af, men det kunne også være en mulighed, og det er sandsynligvis ikke noget man tester for. GHB vil være ude af systemet længe før der er gået 3 dage, men har typisk ret få eftervirkninger som forsvinder hurtigt igen.
Ud fra historien synes jeg det lyder ret sandsynligt at I er blevet dopet med et eller andet i hvert fald.

Junior medlem

Da vi blev afhørt af det lokale politi skiftede fokus ret hurtigt fra om vi var blevet dopet til med hvad. Den flinke kriminalbetjent snakkede om et eller andet stof på krystallinsk form - som jeg forstod det - og som de har ret meget respekt for. Noget med at det breder sig fra østeuropa. Jeg må indrømme at jeg var pænt træt efter 4 timers "afhøring" på daværende tidspunkt.

Bonusinfo: Berlinske kriminalbetjente napper gerne en enkelt pilsner i arbejdstiden :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
lyder noia, håber ikke i lider for mange psykiske mén efter denne oplevelse.
men "sjovt" nok fortalte min veninde NØJAGTIG den samme historie til mig igår om 2 af hendes veninder.
dette var dog i budapest. østeuropa style ;)

det er sku noia at verden begynder at ty til den slags overfald!
jeg ville sku hellere røves på god gammel manér.

Medlem

Det lyder som en vild tur må jeg sige..

Det kan være du har fået "ropper"/rohypnoler i din drink, det er ikke unormalt man intet husker og generalt er ligeglad i dagene efter..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Det lyder godtnok vildt forfærdeligt!!
Forstår ikke mennesker der gør sådan noget!
Håber bare i har det sådan nogenlunde efter sådan en grim oplevelse!!

Mit Første bud på hvad i kan have fået af ting og sager er helt klart et slags benzodiazepin af en art. "Flunitrazepam" er mit bedste bud.
Det kan selvfølgelig sagtens være noget helt andet men, hvis man ikke er vandt til Benzoer, og har fået så meget at drikke som du skriver, så slår hukommelsen fuldstændigt fra! Og den måde du beskriver du nærmest var sådan lidt ligeglad dagen efter lyder også meget som benzo..
Kan du fortælle mere om det krystal stof der som politiet snakkede om?
Lyder godtnok enormt mærkeligt og ubehageligt!!

Peace Morpheus

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ja, det lyder unægteligt som tekstbogseksempel på benzodiazepin-doping, og formentligt et med en god lang halveringstid... Og det burde klart vise sig i jeres prøver.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Krystalform? Hvad med phenazepam?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
tænk at man stadig behøver at sige det her nu til dags,
men hold øje med jeres glas !!! øller ! kopper !
Det er desværre ikke en joke det der med at folk doper hinanden.

Hernede hvor jeg kommer fra er det populært iblandt rockerne så de
kan få lov til at voldtage deres ofre, lowlifes.
( eskapisme du ser for mange film ) gør jeg ? så tag herned
med en paryk og falske patter, dopen vil blive kastet på dig ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]