Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Lowryder lys
Medlem

Jeg har i øjeblikket også gang i en anden tråd herinde, hvor jeg flasher mit første Lowryder skabsgrow fra såning til høst, MEN.. som bekendt er Lowryderen jo kendt for at være autoblomstrende. Og derfor er mit spørgsmål så:

Kan jeg ikke bare bruge én slags lys hele forløbet?

Lige pt. vegger jeg dem med lysstofrør, men til blomstringen har jeg købt 4x30 watts sparepærer på 2700kelvin hver. Kan jeg ikke bare køre med både lysstofrør OG 2700kelvin pærerne for at fremskynde processen lidt og få dem til at gro hurtigere?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
okey bissman svarede dig der !

btw, er det rene LW's du kører ? alle siger til mig at det er spild af tid med LW

Senest rettet af Crime 13 sep 2010 17:52, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Jo, planterne har bare fortrinsvis brug for blåt lys i vegge og rødt lys i blomstring. Som jeg også sagde i tråden kan du sagtens bruge lysstofrørrene supplerende til dine 2700K i blomst, og du kan såmen også godt sætte dine 2700K, de første par uger i vegge.

@XxHeXeHxX
Ofte er der faktisk bedre eller lige så god lumen/watt i de små CFL, f.eks. de 30W, jeg tror Jauwnes bruger, er på 1900 lumen, for 30W, dvs. 7600 lumen for 4, det er såmæn okay for 120W 2700K, der findes dog pærer der yder bedre. Lys spredningen er bedre, med mange "små" end med én stor lampe, tllgengæld er lysgennemtrængningen dårligere.

Medlem

Okay, kunne være man skulle prøve det, men det bliver en ordentlig strømsluger så :rocking: Dog ikke på niveau med eks. 400w HPS.

Når du skriver LW hvad mener du så? Forkortelse for Lowryder? Hvis ja, så ved jeg ikke om det er HELT rene LRs (som jeg forkorter det). Har fået dem af en som har købt dem på rygegrej.dk og han sagde det var Lowryders. Men der kan selvfølgelig være en anden sort inde over, men det finder vi vel ud af om nogle uger ;)

Jeg har forresten også købt 10 LR2 fra Frøbanken som jeg regner med bliver næste projekt efter disse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]