Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kixen skrev:
har selv samme problem dog ikke i lige så stort omfang. det begyndte lidt inden jeg fik sommerferie. men tænkte ikke rigtig over det før jeg startede i skole igen. har dog kun det problem hvis jeg bliver spurgt om noget i klassen eller skal fortælle noget til flere personer af gangen og jeg ved at de kigger på mig. kan virkelig mærke varmen i kroppen og min pande bliver helt våd af sved.

Det var bl.a. grunden til at jeg hoppede af min uddannelse, desværre!

Har aldrig haft sådan præstationsangst eller noget tidligere, det er noget der er kommet.
Og hvis jeg på forhånd var nervøs for at blive varm over at skulle sige noget i klassen, så blev jeg det stensikkert også!

Medlem
Brugeravatar

Har haft samme problem i 1,5-2år, jeg får tit hedetur og bliver svimmel/forvirret, når jeg er i rum med mange andre eller steder med mange, som jeg ikke kender. Jeg har simpelthen droppet at tage til fællessamlinger, og overvejet flere gange at droppe ud af min uddannelse :)..

Har kun snakket løst og hurtigt med min læge om det, som mener det er fordi jeg er stresset, og at det nok skulle gå over snart :). Men det ved at være længe siden han har sagt det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Citat:
Kom i gang drenge!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal igang med noget tankefeltterapi i næste uge, på opfordring fra et familiemedlem der har fået afhjulpet et andet slags problem ved sådan en terapeut.
Kommer med en tilbagemelding, når jeg er igang/færdig med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lyder godt, Halose.

Fedt at du tager fat i problemet, og får gjort noget ved det. Jeg håber at det hele lykkedes for dig, og du kan komme videre med dit. Og ja, hold os endelig opdateret i løbende.

Held og lykke med det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har nu været i tankefeltterapi.

Jeg gik ind i det med en vis skepsis, da det jo er ikke-målbare ting der bliver arbejdet med, og derfor var det lidt svært at forholde sig til fra min side af.

Uden at tænke for meget over det gik vi igang med åndedrætsøvelser og forskellige ting, hvor hun trykkede mig forskellige steder på hænderne, i ansigtet og under armen.

Jeg syntes at det virkede helt vanvittigt, men jeg havde jo sådan set ikke noget at miste, så jeg gjorde bare som hun sagde.
Det hele bestod af samtaler med hende, hvor jeg skulle sætte mig mentalt ind i den situation, hvor jeg første gang kan huske at jeg har haft en hedetur, hvor jeg var bange for at alle folk kiggede.
Imens jeg placerede mig selv i situationen, skulle jeg så trykke forskellige steder omkring min hånd, ved siden af øjenbrynene og meget andet.
Vi skiftedes til at trykke på de forskellige punkter.

Det hele tog lidt over en time, og da jeg gik derfra var jeg helt rundt på gulvet. Om natten vågnede jeg hver 2. time pga. mareridt, og jeg har ellers ikke haft mareridt i flere år.
Dagen derpå gik jeg med influenzasymptomer, og jeg havde absolut ikke udsat mig selv for kulde. Og jeg tror ikke at det kan ha' været en virus, for jeg havde det helt fint 2. dage efter selve terapien, og der havde jeg været rigtig dårlig dagen efter.
Meget mærkeligt. Jeg forestiller mig at der må være foregået en form for udrensning, selvom at det er lidt svært at forholde sig til, når man tænker på at der kun har været nogen tryk rundt omkring, og så samtale.

Her i dagene efter har jeg følt mig mere klar i hovedet, folk har sagt at jeg er mere imødekommende og afslappet, og jeg kan godt selv mærke en forskel.

Jeg ved ikke hvordan det ser ud med hedeturene endnu, men der kommer nok snart nogen situationer hvor jeg kan sammenligne.

Ydermere er min skræk for edderkopper markant aftaget, og det selvom at vi intet snakkede om araknofobi.

Jeg har fået nogen øvelser med hjem som jeg kan lave herhjemme, og hvis jeg får brug for det så skal jeg bare tage kontakt til hende igen, så jeg ka komme til en session mere. Men jeg ser lige tiden an, indtil videre er jeg optimistisk!

Vil råde alle andre der har det på samme måde som mig til at tage fat i problemet på den ene eller anden måde. Jeg ved ihverfald at jeg er glad for det jeg har gjort, også selvom at det kun er et lille skridt.

Håber det gav mening, er stadig lidt bag-blæst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg kender ikke til dine sved-problemer, alligevel vil jeg give dig et råd som du måske kan bruge.

Du handler om at du skal ændrer din tanke gang. Hvis du f.eks. sidder i bussen og kan mærke at sveden og nervøsiteten kommer, skal du tænke sådan her: Fuck hvad de andre mennesker tænker om mig, jeg kender ikke dem og de kender ikke mig. Altså virkelig overbevise dig selv om at det ikke betyder en skid hvad de tænker om dig.

Hvis du lærer at tænke sådan, er jeg sikker på at du vil komme af med dine sved problemer.

Held og lykke :-D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Du har da vidst aldrig haft angst AAÆ.
Det er ikke så let, som du åbenbart tror.
Men du har ret i, at man hele tiden skal prøve at overbevise sig selv om den angstprovokerende tanke er irationel.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, jeg ville også ønske at jeg kunne ændre min tankegang på den måde, og bare være ligeglad.
Når jeg f.eks. er fuld, og mit fokus er et helt andet sted, så er der ingen problemer overhovedet.

Synes bare ikke det er så nemt at ændre sit fokus i det daglige, når det har optaget og styret én i så lang tid.

Men som Link siger, så er det ikke helt så nemt, når man snakker angst. Eller begyndende angst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]