Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej.

Jeg hedder Tobias og jeg bliver 18 her om 2 måneder, jeg går på gymnasie i 2g. Mit problemstilling går på at jeg har lidt svært ved skolen specielt matematik da jeg har dette på A niveau. Jeg nyder at ryge hash engang imellem dette er måske mellem 1 og 3 gange om måneden, det jeg ville spørge om var om dette ville have noget effekt på min indlæringsevne? Fordi jeg prøver virkelig virkelig at følge med i skolen og det går også okay men jeg har svært ved nogle af fagene.

Så, burde jeg skære ned så jeg måske ryger kun 1 gang hver anden uge eller er det okay det jeg har gang i nu?

Tak på forhånd

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil mene at det er okay som du gør det nu. Så længe hash ikke gå udover din skolegang ved at du ikke laver lektier, eller at du ryger så meget at du ikke kan følge med næste dag, så vil jeg mene at det ikke gør noget at du ryger en gang imellem i weekenderne. Jeg kender et par stykker, og har hørt om mange som har klaret gymnasiet rigtigt godt, selvom de røg hver dag. At du ryger 2-3 gange om måneden burde ikke have nogen mærkbar effekt på din indlæringsevne (tror jeg :D)

Dedikeret medlem

Det er et spørgsmål der er mange tråde om herinde. Personligt synes jeg ikke at et forbrug i den størrelsesorden gør nogen forskel, men jeg synes da absolut at du skulle prøve at holde en længere pause og se om du føler nogen forbedring.
Personligt havde jeg et noget større hashforbrug i gymnasiet (semi-dagligt til dagligt) og klarede mig helt fint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hvis det kun er matematik, kan du sige dig selv, at det ikke er hashen. Hash kan sku ikke præcisere sig SÅ godt på indlæringsevnen. :-D
- Så er problemet simpelthen bare, at matematik ikke er din stærke side.
Men jeg vil stærkt fraråde dig at ryge på en søndag. Jeg har gjort det et par gange, og hver gang, bliver jeg nødt til at tage notater MENS at læreren snakker, ellers kan jeg sku' ikke huske hvad dælen de sagde. Hvilket mine klassekammerater, selvfølgelig finder hylende humoristisk. (-;

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Angående pause Culpepers, så holdte jeg en på 2 måneder her for lidt siden, jeg ved ikke om jeg kan mærke forskel.

Det skal siges det er KUN fredag og lørdag jeg gør det, jeg kan dog mærke hvis jeg har røget lørdag og jeg skal lave lektie søndag så sætter det sig ikke helt fast i hovedet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Går selv i gymnasiet, ligeledes 2.g, jeg ryger 2-3 gange om ugen(Ikke kun i weekenden). Jeg kan ikke mærken nogen forskel på indlæringen nu, og i forhold til for et års tid siden, hvor jeg næsten ikke røg, eller i forhold til perioder hvor der ikke bliver røget så meget.
Men det er som bekendt individuelt hvordan hash virker på det enkelte individ, det gælder vel både på kort og langt sigt.

Så du kan imo roligt give differentialregning(hvis det er det du har om nu?) skylden for, at du har problemer i Matematik - Det gør jeg :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg ryger ca. hver weekend nogle gange sjældnere og nogle gange hele weekenden men ikke i hverdagene medmindre det er ferie. Jeg klare også det hele fint. Føler ihvertfald ikke at jeg følger ringere med end dem der aldrig har rørt cannabis. Jeg ved dog ikke om jeg havde klaret mig bedre uden cannabis men jeg tror sku egentlig det er meget sundt med et afbræk i den alkohol rus de fleste STXere er i i weekenden. Jeg vil faktisk påstå jeg bedre kan lave en aflevering dagen efter en stor mængde joints end en dag efter en stor mængde bajer.

Admin
Brugeravatar

Det er jo svært at sige, om det gør nogen forskel. Alle folk er jo forskellige. Men som culpepers siger, kan du jo prøve at holde en pause på et par måneder, og se om det gør nogen forskel. Hvis du stadig har svært ved matematik er det nok bare faget :)

-Jimmy Carter

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Ud fra mine erfaringer, er det ligegyldigt. Jeg har 2 venner der går i en samfundsvidenskabelig klasse, som næsten trækker vejret mere igennem en pind end næsen. De har begge 9,x i gennemsnit mens de bare sidder og har det sjovt i timerne. :D Men det er nok individuelt, for har også set dem der virkelig fatter hat af alting efter en stoned aften. Sig så meget fornuftigt du kan i timerne, det trækker helt godt op i årskaraktererne.

what is it worth - if anything at all?

Medlem

det er bevist flere gange at THC og skole er et skit mix
hvis jeg var dig (det er jeg ikke :) ) ville jeg stoppe mens du er på skole og skal lære noget
skolen er jo kun en kort del af dit liv så.... hold ud så lige.... hvis du spør mig 8)

Medlem

Syntes ikke du skal lytte efter OverLordDK, kun hvis det går af helvedes til. Der er blevet lavet en test på 2 elever fra USA. De begyndte at ryge hash hver dag, og det gjorde ikke dem ikke dårligere. Ja, individuelt er det sgu nok. Jeg kan personligt ikke mærke nogen forskel, og jeg ryger hver dag. Kan kun mærke det hvis jeg har røget for god hash i langtid, og 2 dage efter jeg har spist kager.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
CheeseCrackers skrev:
Syntes ikke du skal lytte efter OverLordDK, kun hvis det går af helvedes til. Der er blevet lavet en test på 2 elever fra USA. De begyndte at ryge hash hver dag, og det gjorde ikke dem ikke dårligere. Ja, individuelt er det sgu nok. Jeg kan personligt ikke mærke nogen forskel, og jeg ryger hver dag. Kan kun mærke det hvis jeg har røget for god hash i langtid, og 2 dage efter jeg har spist kager.

kilde :D

Medlem

sår tro du på det ( hvor dum kan man være ) se det i øjne det fedt med ikke sundt og især ikke for hovet :? men sår hjælper det på sår maget ande :rocking:

Junior medlem
Brugeravatar

Du skal ikke hører på OverLordDK, manden kan ikke stave. Personligt ryger jeg meget ofte, og klare mig fint i skolen, måske kunne jeg klare mig bedre uden weed i livet, men det gider jeg i det hele taget ikke. Jeg ville dog aldrig ryge midt i matematik lektierne, for det er virkelig en af mine dårlige fag, men jeg scorede 12 i historie selvom jeg var skæv aftenen før min eksamen.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvad får dig til at lytte til 16'årige möchegern gangsters?

Medlem

OverLordDK skrev:
sår tro du på det ( hvor dum kan man være ) se det i øjne det fedt med ikke sundt og især ikke for hovet :? men sår hjælper det på sår maget ande :rocking:

Tror bare du skulle sende jointen viderer :s Og bevis at det er usundt... Bevis at det skader dig..

Medlem

Crazymikkel skrev:
CheeseCrackers skrev:

kilde :D

Kampen om hampen!

- Kaktus Klausen, lol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
OverLordDK skrev:
skolen er jo kun en kort del af dit liv så.... hold ud så lige.... hvis du spør mig 8)

Definér "kort". Folkeskole er 9 år. Derefter tager mange gymnasiet, på 3 år. Så er der universitetet som er 5-6år.
Efter det skal du læse til hvad du nu vil være. Hvilket kan tage fra 1-10+år. Så, 9+3+6+10=28 år. (taget ud fra maksimum)
Sååeh. Hvor gammel regner du med at blive, efter som at det er en "kort" del af dit liv. :-)
Ville være bedre at sige, at skolen er en af de aller vigtigste dele af dit liv. Men kort vil jeg nu ikke kalde det.

Citat:
hvis jeg var dig (det er jeg ikke :) ) ville jeg stoppe mens du er på skole og skal lære noget

Når at du kommer med sådanne konstateringer, burde du også lige skrive en kildehenvisning. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
HrKnudsen skrev:
OverLordDK skrev:

Definér "kort". Folkeskole er 9 år. Derefter tager mange gymnasiet, på 3 år. Så er der universitetet som er 5-6år.
Efter det skal du læse til hvad du nu vil være. Hvilket kan tage fra 1-10+år. Så, 9+3+6+10=28 år. (taget ud fra maksimum)
Sååeh. Hvor gammel regner du med at blive, efter som at det er en "kort" del af dit liv. :-)
Ville være bedre at sige, at skolen er en af de aller vigtigste dele af dit liv. Men kort vil jeg nu ikke kalde det.

Citat:

Når at du kommer med sådanne konstateringer, burde du også lige skrive en kildehenvisning. :-)

Han regner vel bare med at tage max år i gymnasiet og blive evig universitet studerende..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]