Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey dudes.
Jeg har skøjtet rundt i forummet i længere tid nu og beklager hvis spørgsmålet er stillet før:)
Jeg har mistet overblikket herinde, og søger jeres svar ang. cannabis i madlavningen:)

Kan man bruge en hashklump til madlavningen eller er pot/marijuana det mest idéelle?

-og hvis det er muligt at bruge klump, hvordan nullrer man det så så fint, så det passer til madlavningen.
Søger svar og fif:)

På forhånd tak.

please trolls, svar på tråden eller skip videre. Ingen hate. Kun Looove. hehe :peace:

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst, men så vidt jeg ved kan du lave noget hash-smør, som kan bruges til f.eks. kagebagning, på følgende måde:
Tag 100 ml vand og 50 gram smør ( eller noget i den retning) og hashish alt efter hvor stærkt du vil have smørren. Start med at koge vandet op, og smelt derefter smørret deri. Når det er gjort smider du klumpen i blandingen, og lader det koge indtil vandet er fordampet. Når det så er sket hælder du det tilbageværende smør over i en skål, og i køleskabet. Vupti, der har du noget lækkert smør til kagebagning. :hm:

Igen, er det her bare noget jeg har hørt eller set et eller andet sted. Jeg skal ikke kunne sige, om det virker eller ej, men det kunne jeg forestille, mig eftersom hash er fedtopløseligt.
Du kan garanteret google det eller også kan du bare forsøge :)

mvh. Flaxys :) :peace:

Junior medlem

Tak skal du have Flaxys!:)
Skal helt sikkert eksperimenteres med:)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Prøv at søg på google omkring madlavning af hash, google er din ven brug ham! :D

Medlem

Geografisk sted: hulen
haha google er din ven brug ham ? :P

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Bwana´s kogebog: Hampsmør (luxus)

Det er nemt at lave sit eget hamp smør. Her er opskriften, som er beregnet til at blive brugt, som erstatning for alm. smør.

500 g. alm. smør
25-30 g. tørret skunk skud eller ca. 50g tørret (gode) potskud

Smelt smørret landsomt i en gryde. Sigt hampen omhyggeligt ned i gryden, og hold smøøret flydende i 20 min indtil smørret får en grønlig farve. Det må endelige ikke brænde på. -

Tag gryden af bluset og lad det stå og trække 1 time - Varm meget langsomt smørret op igen og hold smøret flydende i 30 minutter

Hæld gryden på skrå og pres så meget smør ud af bladmassen som muligt. Si smørret. Gem bladmassen.

Hæld smørret i en skål med låg og stil den i køleskabet. Når den er blevet kold - så del den op i 100g stykker og smid dem i fryseren

I stedet for skunk eller pot, tager du så bare en passende mængde hash og smider i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]