Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 10:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen :peace:

Jeg har lige bestilt 30 hbw frø hjem til mig og en kammerat her i weekenden.
Har prøvet psychedeliske stoffer før, så det er ikke det i skal bekymre jer om hehe :-)
Mit spørgsmål er såmænd bare hvordan man æder lortet.
Ved godt man skal skralle den yderste skald af.
Når det er gjort, tygger man dem så bare eller hvad ? :-)
Kan man mulighvis knuse dem og blande op med vand også bare skylle det ned.
Ps. Hvis der er noget der har en NEM ekstrakt mulighed, eller bare en anden måde at indtage dem på med minimal kvalme faktor må i meget gerne dele den :-)

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Ups.... Glemte lige at spørge hvad i ville mene er en forholdsvis "god" dose pr. mand.
I skal ikke tænke den sedvanlige tanke med feks. "prøv nu bare og start meget lavt og så prøv en anden dag lidt højere hvis det gik godt"
Vi har jo kun 30 frø og vil have mest muligt ud af dem :)
Så hvor mange plejer i at æde for et fedt trip, med halluer og alt det der nu hører til :)
Tænker mest på dosen, hvor trippet efterfølgende vil komme til at svare til en standart/godt/normalt svampe - eller lsd trip.

Have a nice day :-)

Junior medlem

Hvor gammel er du?

Medlem
Brugeravatar

21 ?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland, Danmark.
Du kan finde alle svarene på denne hjemmeside: http://www.justfuckinggoogleit.com/

Junior medlem

Der er adskillige måder at indtage dem på. En tommelfingerregel er, at jo længere tid der bruges på det, jo bedre bliver resultatet. Alle jeg kender til, er allerede blevet nævnt herinde mange gange, du kan finde dem her i Visionære planer.

Jeg ville mene en god startdosis er omkring 7 frø. Normalt ville jeg sige 5, men så er effekten selvsagt ikke helt så udtalt, og du efterlyser noget højere. Dog afhænger det meget af kvaliteten af jeres frø, og om man samtidig indtager THC.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har kun dårlige erfaringer med bare at æde dem "rent". Jeg plejer at få ondt i maven selvom jeg skraber dem eller laver dem som et vandigt udtræk. Man kan lave et simpelt ekstrakt hvis man vil. Men som jeg sagde før er google det bedste til at finde sådanne simple opskrifter, jeg har luret mange opskrifter herinde også. Normalt bruger jeg Ipomoea violacea i stedet...

Jeg plejer at lave et ekstrakt, det er også en hyggelig process i sig selv: (Men kig på google, der er en milliard meninger om emnet, jeg siger ikke min er bedst overhovedet). Og husk at der går en del til spilde...

Påkrævede remedier:
Morter eller kaffemølle
Et stort sylteglas med låg
1 flaske rensebenzin
1 flakse isopropylalkohol
Kaffefiltre
BHW frø eller blå-tragtsnerlefrø (Læs op om mængden).
- Frøene skal være ubehandlede og ubejdsede da man ellers kan få slem mavepine.

Fremgangsmetode:
1. Knus frøene, (de skal knuses meget fint, brug evt. en kaffemølle).
2. Læg de knuste frø ned i et syltetøjsglas og overhæld med rensebenzin indtil alle frø er dækket, lad det stå i en time.
3. Hæld rensebenzinen fra frøene så godt du kan, (rensebenzinen skal derefter bare smides ud).
4. Overhæld med ny rensebenzin og lad det stå endnu en time.
5. Den nye portion rensebenzin skal nu fjernes helt fra frøene, denne gang skal det hele hældes igennem et kaffefilter så du får alt rensebenzinen væk
(Rensebenzinen skal derefter også bare smides ud, frøene/grumset skal du beholde!).
6. Læg de knuste frø/grums ud på en avis og lad dem afdampe i mindst 12 timer ved stuetemperatur, frøende skal tørre 100%.
(De må ikke lugte af rensebenzin på dette tidspunkt, ellers skal de tørre mere).
7. Placer nu de tørrede frø i et syltetøjsglas. Tilsæt isopropylalkohol, (eller ethanol hvis andet ikke er til at skaffe), indtil alle frøene er dækket.
Lad det stå i et par dage. (Nogle lader det stå i en uge, andre i 2-3 dage. Jeg anbefaler 5 dage). Glasset skal rystes en gang i døgnet.
8. Efter at have ventet et par dage, hælder du isopropylalkoholen igennem et kaffe/thefilter for at fjerne frøskallerne.
(Denne gang er det frøskallerne der skal smides ud eller gemmes til andre projekter, isopropylalkoholen skal gemmes!)
9. Nu skal isopropylalkoholen afdampe i en åben skål, tag derfor et fad og hæld væsken i den.
10. Når det hele er afdampet skulle du gerne have en smule brun/gul masse tilbage, skrab det sammen med et barberblad
11. Færdig

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for et Super B indlæg :D

Og du mener altså at mnan ikke får problemer med maven af denne metode?

Så lige en sidste ting du glemte mester......
Hvad gør man så med den brune væske man får hehe ?

Ps. Det lyder som om du er meget godt inde i HWBW verdenen.
Hvor mange frø plejer DU personligt at spise for at få et fedt groovy trippy trip ? :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Her er en billedserie af en gut der benytter sig af noglelunde samme metode - så kan du se det i praksis. Hele pointen i ekstraktionen er at fjerne giftstofferne fra skallen så man undgår at æde en masse ubehageligheder: http://www.drugsandbooze.com/showthread.php?t=18566

Den brune masse du får tilbage er syren fra planten i noglelunde ren form. Den skal indtages oralt, enten ved bare at æde det eller putte det i kapsler mm...

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at trække 40-50g ad gangen (2 menneskers forbrug) - men jeg benytter mig af blå tegtsnerle hvor der går meget til spilde. pga den store masse af frø man får. Men generelt er jeg ikke helt vild med LSA, så det har været sjældent jeg har gidet at lave det...!

Når det kommer til BHW frø er det en del mindre du skal bruge - nok nærmere 15-20 frø pr pseron ved trækning - for der går meget til spilde... Men jeg er ikke så sikker på BHW'er da jeg plejer at bruge tragtsnerle....

Senest rettet af entheogenia 09 sep 2010 14:46, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

HBWR frø doseringen skulle være omkring 5-7 frø såvidt jeg husker.
Jeg har læst at LSA er både opløselig i vand og ethanol. Kan man ikke, i mangel på bedre, bruge kold vodka, som man derefter indtager som en "shot"?
Noget i stil med 2-3 ml vodka pr. frø, så man ender med en shot på ca. 15 ml...?

Junior medlem
Brugeravatar

Man kan gøre alt, det er bare et spørgsmål om lyst - hvilket jeg ikke ville have. Jeg syntes jeg får gal solarplexus smerte ved vandige udtræk, men måske er det bare mig?? Jeg har KUN gode erfaringer med ekstrakter hvor man ikke indtager selve skallen, men jeg er jo også kun én person med egne meninger. Første gang jeg åd BHW dem spiste jeg dem bare, for derefter kun at få ondt i maven og det har jeg oplevet med vandige udtræk såvel. Jeg vil personligt kun ekstrakterer dem..

Og ja, du har ret med doseringen, men der går meget til spilde ved ekstraktion syntes jeg - så i det tilfæde skal man bruge mere.

Junior medlem

Nej, nej, nej! Du skal satme ikke bruge 15-20 frø pr. person - slet, slet ikke hvis det er første gang! Det er fuldkommen rigtigt at der går lidt til spilde ved ekstrahering - hvor meget kommer selvsagt an på hvor grundig man er, men man skal altså ikke op i de doser! Jeg vil på det kraftigste fraråde nogen at tage over 9 frø, selv med ekstrahering, når det er første gang.

Med hensyn til den kolde vodka, vil det formentlig være bedre at bruge varmt, da opløseligheden er temperaturafhængig. Man kan sagtens bruge den metode, men man vil også få lidt af de uheldige giftstoffer med, der kan give mavekneb. Desuden er smagen af HBWR snask og vodka ganske forfærdelig, kan jeg afsløre. Som jeg skrev i min første post er så godt som alle metoder allerede diskuteret herinde, så hvis du vil vide mere, er det bare at kigge lidt rundt. Men som sagt er tommelfingerregelen at, som med alt andet, jo mere tid man bruger på det - jo bedre bliver resultatet.

Medlem
Brugeravatar

Første gang spiste jeg 4 frø som jeg først havde knust og "skyllet" med rensebensin og tørret.
Det var en lækker rus men flere timer ind i "trippet" fik jeg kvalme og kastede op, hvilket hjalp gevaldigt.
Måske har temperaturen noget at sige for opløseligheden af giftstofferne?
Synes at have hørt at nogle kun ekstraherer med koldt vand uden først at affedte/rense med benzin el. lign.

Junior medlem
Brugeravatar

Endymion skrev:
Nej, nej, nej! Du skal satme ikke bruge 15-20 frø pr. person - slet, slet ikke hvis det er første gang! Det er fuldkommen rigtigt at der går lidt til spilde ved ekstrahering - hvor meget kommer selvsagt an på hvor grundig man er, men man skal altså ikke op i de doser! Jeg vil på det kraftigste fraråde nogen at tage over 9 frø, selv med ekstrahering, når det er første gang.

De gange jeg har trukket tror jeg ca. 50% har gået til spilde. Dosen på 15-20 frø har fungeret fint for mig, men som jeg skrev er det også bare min holdning, men jeg gider heller ikke være super grundig med at få det hele skrabet sammen og desuden æder jeg jo heller ikke det hele på en gang! Men jeg ville ikke gide at trække på mindre end 15 frø uanset hvad du mener da jeg altid ender op med et minimum. Men du har da helt ret i at som nybegynder skal man være super varsom med alt.

Medlem
Brugeravatar

Hvad mener du med "gået til spilde"? Er det frømasse, der på en aller anden måde går tabt inden du lader det trække? Eller er det tab ifm. filtrering?

Junior medlem
Brugeravatar

groza skrev:
Hvad mener du med "gået til spilde"? Er det frømasse, der på en aller anden måde går tabt inden du lader det trække? Eller er det tab ifm. filtrering?

Spildet er både op af siderne i glasset som det afdamper i, spredt i filteret og i frømassen mm når man er færdig. Det eneste jeg ikke bruger er jo frøskallerne, men når man er færdig sidder der jo stadig en masse væde i dem som er umulig at få ud. Når isopropylalkoholen er afdampet er det skrab der er tilbage ofte ret svært at få med.. Så alt i alt er der en masse som jeg får tværet rundt og ikke får med da jeg er doven hvad angår den slags.

Medlem
Brugeravatar

Ah, så det er hovedsageligt tab ifm. filtrering og afskrabning af det færdige produkt.

Jeg håber på at kunne minimere disse tab ved at lave "HBWR snaps" og lade skallerne og frømassen blive i flasken og bare drikke af den klare væske :)

Junior medlem
Brugeravatar

Ja, ok, det kunne man jo også prøve :) Tror bare ikke den smager så godt, men hvad faen´

Hvis man bare lader skallerne være er det jo også noget nemmere, jeg vil bare helst undgå at have skaller i det færdige proukt :)

Medlem
Brugeravatar

Hehe, nej, den kommer næppe til at smage af Gammel Dansk! :)

Skal nok melde tilbage hvis jeg en dag får den lavet og afprøvet ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]