Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hej,

mine planter er igang med blomst, de har fået substral indtil videre. De ser flotte og sunde ud, men vil gerne købe noget ordentligt gødning nu, da jeg er løbet tør for substral, som nok heller ikke er det bedste når de blomstrer. Hvilken gødning kan i anbefale? (den skal helst kunne købes på en dansk hjemmeside med hurtig levering, eller omkring københavn)

Udover det så er planterne meget tætte, og der sidder mange skud inden i disse buske som selvfølgelig får knap så meget sol som dem på toppen. Hvad kan jeg gøre her? Er det ligemeget? Kan jeg måske klippe nogle bæreblade af, eller er det noget med de tilfører energi til planten?

på forhånd tak

Medlem

Geografisk sted: København
Det er desværre svært at sige med gødningen :)
Men skulle have hørt meget godt om Canna og connoisseur samt biobizz topmax, hvad den så end lige hedder

Bruger selv biobizz (grow=fishmix) som jeg er ganske tilfreds med, men der findes sikkert nogle som er 100gange bedre : )

Junior medlem

prøv GHE "one part" eller "three part" som kan kan købes i en pakke der indeholder 3x500ml gødning til alle stagier af plantens liv. Pakken indeholder også et pH test-kit + pH-down pulver. Pakken kan erhverves fra den danske hydroponic hjemmeside og koster lidt over 200kr. :)

Medlem

har kigget på den overnævnte pakke, men kunne godt tænke mig en billigere løsning, da der er snak om 3 planter der måske skal stå 1 måned endnu. Det er måske ikke muligt? :)

Moderator
Brugeravatar

Biobizz grow og bloom, burde du kunne finde finde til 50-80 kroner halvliteren, og du er egentlig udemærket dækket ind så, de fleste andre mærker, ghe, canna og lign. har "samme" opbygning, hvor du godt kan nøjes bed grow og bloom, men bedst også at have nogle micronærringsstoffer med.

Mht. bæreblade er det en klar vurderingssag, gør hvad du finder mest rigtigt, eller post et billede, så vi kan give vores bud..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Ja du kan godt tage nogle af bærebladene, men efter min mening kan det ikke betale sig, du kunne bruge de små topskud som alligevel ikke bliver til noget til kloning dcfonline.dk/cf :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]