Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja det er medicin jeg får i forbindelse med svære rygproblemer. Jeg får 30 mg morfin x5, og 75 mg regenon for at tabe mig.. ja vejer fanme 100 kg.

Jeg får ketamin af 2 gange under de behandlinger jeg får, og jeg syns det er skide ubehageligt. Jeg er så begyndt at få stesolid rektal 20 mg før jeg får ketaminen. Det gør, at det bliver en afslappet oplevelse, og man ser ikke "slemme" ting der ikke er der...

Jeg har alt medicinen i huset, men stesoliden og ketaminen har jeg slet ikke lyst til at røre når lægen ikke er her.

Jeg har også 20 mg morfin ampuller til muskel injektion, det har jeg god effekt af...

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få en hurtigere smertestillende virkning af mine morfin piller.... der går alligevel 30 min.... og det er længe når det gør ondt...

Regenon gør jeg taber mig selv om jeg ikke er i stand til at dyrke motion....

Ikke så meget trip her, men hvis nogen kender til hurtigere virkning vil jeg blive glad

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Det kan du desværre ikke. Almindelige morfin tabletter, de såkaldte instant release tabletter, er dem der har den hurtigste virkning, og der går desværre de der ca 30-60min før morfinen er trængt over i blodet (selvfølgelig afhæningig af fødeindtag). Men du kan da bede din læge om at få nogle depottabletter i stedet så du er smertedækket i længere tid, men disse dur ikke til gennembrudssmerter..

Junior medlem

Du kan evt. prøve at forhøre dig hos lægen om Instanyl er en mulighed. Det er også kraftigt smertestillende, men har en noget hurtigere effekt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hold da op, det var en ordentlig omgang du er skrevet op til! Hvad får du ketamin for? Og hvordan og hvorfor får du det administreret?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
noname skrev:
Hold da op, det var en ordentlig omgang du er skrevet op til! Hvad får du ketamin for? Og hvordan og hvorfor får du det administreret?

Ja, det ketamin er jeg også nygerrig omkring. Og du skriver du har det liggende i husstanden. Jeg synes, den virker lidt fishy, hele denne historie?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
noname skrev:

Ja, det ketamin er jeg også nygerrig omkring. Og du skriver du har det liggende i husstanden. Jeg synes, den virker lidt fishy, hele denne historie?

Og hvad så, om du synes "historien er fishy"?? Helt ærligt, who the fuck cares.
Hvorfor skulle nogen lyve om sådan noget. Jeg ville blive pissed hvis nogen satte spørgsmålstegn ved min historie på den måde!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
øhm det er nok nærmere bare lidt nysgerrighed der gør de spørg.
Ketamin er da ikke så normalt at behandle med, det er nok nærmere det,
og det kunne da været rart at vide hvad hun lige præcis fik den keta for, og hvordan.

men lad os nu se om hun overhovedet svare igen :) før vi fylder hendes tråd med lort

Dedikeret medlem

Homo Superior skrev:
Og hvad så, om du synes "historien er fishy"?? Helt ærligt, who the fuck cares.
Hvorfor skulle nogen lyve om sådan noget. Jeg ville blive pissed hvis nogen satte spørgsmålstegn ved min historie på den måde!

En ting er at være nærtagende, men at være nærtagende på andres vejne, det er noget specielt :wink: .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja jeg kan godt se det kom lidt forkert ud. Jeg var bagstiv og hidsede mig op... Jeg beklager Kajkage :) Men jeg synes ikke der er noget fishy ved historien, og jeg synes det er dumt at fremsætte sådan nogle spekulationer, og jeg ser det som en fornærmelse af trådstarteren der gerne vil have hjælp med sit spørgsmål og nok er ret ligeglad med om Kajkage synes "det er fishy".

Anyway, jeg vil ikke fylde tråden op med flere ligegyldigheder - de tre første svar (og spørgsmål) var relevante for pige32, og jeg håber hun vender tilbage.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Homo Superior skrev:
Ja jeg kan godt se det kom lidt forkert ud. Jeg var bagstiv og hidsede mig op... Jeg beklager Kajkage :) Men jeg synes ikke der er noget fishy ved historien, og jeg synes det er dumt at fremsætte sådan nogle spekulationer, og jeg ser det som en fornærmelse af trådstarteren der gerne vil have hjælp med sit spørgsmål og nok er ret ligeglad med om Kajkage synes "det er fishy".

Anyway, jeg vil ikke fylde tråden op med flere ligegyldigheder - de tre første svar (og spørgsmål) var relevante for pige32, og jeg håber hun vender tilbage.

Det var en dum formulering jeg valgte. Det kom sig af, jeg ikke troede Ketamin kunne udskrives til patienter, og kun kunne finde det som injektionsvæske på medicinpriser.dk, jeg blev derfor lidt nysgerrig.

Det beklager jeg pige32, jeg håber ikke du er skræmt væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er virkelig også nysgerrig efter,, hvad du får udskrevet ketamin for.

Jeg tror Instanyl er noget af det lægerne er mest påpasselig på med at udskrive og noget af det med det største afhængighedspotentiale og risiko for at tage livet af sig selv. Så hvis du trods risici ønsker at få det fra din læge, men han ikke vil gå med til det er mit råd til dig at spørge om du kan blive skiftet over til Oxycodon (Oxynorm). Det er et opioid, med meget hurtigere indsættende oral effekt end morfin ( http://medicin.dk/St%c3%a6rkt+virkende+ ... Analgetika).tlk ) og med mindst lige så stærk smertestillende effekt. Mine personlige erfaringer med oxynorm er at effekten sætter ind efter 15-20 minutter, men det er dog mht. euforiserende effekt, men jeg tror billedet er nogenlunde det samme for den smertestillende effekt i forhold til morfin.

Mht. til dit fedmeproblem. Regenon med indholdsstoffet Amfepramon er N-di-ethyl beta-ketonen af amfetamin. Selvom det ikke siger noget i sig selv og jeg ikke kender receptorprofilen og bivirkningerne er min holdning at man skal passe på med at tage stoffer af denne type dagligt pga. mulige psykiske bivirkninger og potentielle kardiovaskulære bivirkninger - jeg ville i hvert fald, hvis jeg var dig grundigt opsøge litteratur om stoffet (fx gennem de relevante artikler her: http://irf.dk/dk/rekommandationsliste/b ... rbtiva.htm) og evt tage en snak om det med din læge.
Hvis jeg havde et fedmeproblem ville jeg bruge Alli. De er et middel uden indvirkning på psyken og som i det hele taget virker lokalt i tarmen og kun i ringe omfang optages i mekanismen og derfor har få bivirkninger. Så vidt jeg ved er en bivirkning dog (men også den eneste 'alvorlige') at, hvis man tager Alli efter et meget fedt måltid fx med All-you-can-eat BBQ får du problemer med maven, på den måde at du vil få svært ved at styre din afføring og du kan komme til ufrivilligt at skide rent fedt ud. Men holder man sig til en diæt eller nogenlunde fornuftig mad, skulle det være noget af det mest bivirkningsfri lægemiddel (i høj grad fordi det er et lokalt virkende stof). Et argument du ikke vil kunne høre dem sige på apoteket er, at frygten for at få en omgang ufrivillig fedt-afføring kan være med til at holde dig til diæten :P
Alli er i håndkøb og jeg vil faktisk anbefale alle der læser dette og har en lidt høj BMI at give det en chance. Hvis man tager stoffer, der er lidt hårde for hjerte-karsystemet er det sgu vigtigt at man gør sit for at mindske risikoen for blodproper og lignende.

(og nej jeg er ikke tyk: 74 kg og 184 cm)

Dedikeret medlem

Adhoc skrev:
De er et middel uden indvirkning på psyken og som i det hele taget virker lokalt i tarmen og kun i ringe omfang optages i mekanismen og derfor har få bivirkninger.

Mener du evt. organismen? :)

Citat:
(og nej jeg er ikke tyk: 74 kg og 184 cm)

Det er vel ikke så skide vigtigt at vide... :wink:

Har du for øvrigt nogen erfaring med Alli? Fra dig selv eller bekendte, eksempelvis?
Jeg undres over følgende fra Wikipedia, der får det til at lyde som om Alli kun giver en ret begrænset øgelse af vægttabet:
Citat:
Pooled data from clinical trials suggest that people given orlistat in addition to lifestyle modifications, such as diet and exercise, lose about 2–3 kilograms (4.4–6.6 lb) more than those not taking the drug over the course of a year.

Et par kilo årligt er ikke noget jeg ville tage et lægemiddel med diverse (ret utiltalende) bivirkninger for at opnå - men det kan selvfølgelig være man ser anderledes på det hvis man er kraftigt overvægtig...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja organismen.

Og når du spørger om jeg selv har erfaringer med det og jeg skriver jeg ikke er tyk, så var det måske relevant alligevel - go figure.

Mht. de data for Alli mener jeg at have set nogle mere positive tal. Mener at de på IRF anbefaler Alli som addon behandling til anden medicinsk behandling for fedme.
Og bivirkningerne står og falder jo egentlig lidt på, hvor jernfast du sat på at holde en diet eller i hvert fald holde dig fra mad med meget højt fedtindhold, som pizza etc.

Til topic starter: det undre mig egentlig at du ikke får et statin. Har det været på tale hos lægen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]