Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 01:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: København
Hej derude 8)

Jeg ville høre om nogle af jer, havde erfaringer med nogle mere ''alternative måder'' at tvinge sin tøser til at danne mere THC,, selvfølgelig afhænger det mest i alt om lys, vand, sort, stain, gødning ovs..

Men eksempelvis mener nogle, hvis man høster sin tøs når det er aller koldest på døgnet, er den mere THC-holdig(Personligt er jeg skeptisk), og man kan give dem nogle helt specialle ''kosttilskud'', samt man kan koge rødderne når man høster den, mens nogle mener det skal høstes ved fuldmåne af jomfru munke med rosenkranse ovsovs :)

Alt i alt, (Fup&fakta)
Kom frisk :)

Hygge

Moderator
Brugeravatar

"Kost tilskud", i form af micronærring, og diverse blomterfremmere og lign. har selvfølgelig (i fleste tilfælde) en effekt, nogle mere end andre (Læs reviews), idet det bidrager til plantens miljø, og/eller opfylder nogle af plantens behov. Uden at prøve det tror jeg også molasse kan have en effekt udfra de grows jeg har set på nettet. Men kan være svært at fastlå hvis ikke der laves test med og uden, med samme pheno-type, under samme forhold.

De andre forslag virker efter min bedste overbevisning ca. lige godt, dvs. de virker ikke. Dog kan det godt (i hvert fald i mit hovede) give mening at høste om natten, fremfor dagen før, da de laver det meste respiration i mørke, og derfor får brugt deres energi reserver, til budsproduction og modning heraf, men ellers tror jeg ikke der er meget at gaine ved at høste koldt. Ud over at der selvfølgelig er en del sorter/phenotyper, får lilla blade (/og buds) hvis de udsættes for kulde i en periode, hvilket mange synes er kønt/eftertragtet. Jeg mærker nu ikke den store forskel i potens/virkning om budsne er fra lilla eller grønne phenotyper. - Men det er selvfølgelig også lidt offtopic.

Det der betyder mest er udentvivl hvordan man passer dem, og hvilke forhold man giver dem. Hydroponic, med en god lumens/M² ratio, uden varme-, og nærringsproblemmer, men nok af sidstnævnte, med en god trichfyldt sort, er nok den sikreste vej.

Medlem

Personligt er jeg også skeptisk på de mange metoder at blomstre og høster, på de mere 'alternativ måder'
Finder man ikke også molasse i sådan noget ripen, man giver den lige inden høst, så planten danner mere resin?.
Har prøvet at søge rundt omkring, nu er jeg desværre bare en skinke til at guide mig rundt på nettet :)

Ja lige netop, alt i alt hænger det jo sammen med lys,nærrig,sort ovs, men der er et hav af rygter/metoder hvor man kan lige give planten det ekstra power, eksempelvis med ''utraditionelle næringsstoffer'' hvis man kan formulerer det sådan.. Har selv anskaffet mig noget Fish-mix fra biobizz, som indeholder micronæring, købte det mest for sjovt, vil prøve og eksperimenterer lidt med det selv, (hvem kunne ikke tænke sig et mere potent og større udbytte) ;)

Intet er off-tropic her ;) .. Vidste sgu ingen gang det med lilla og grønne pheno typer, men smed for sjovt nogle danske pot frø i haven, de har fået nogle lilla pre-flowers, ved ikke om årsagen er nogle kølige nætter eller den bare er sådan ''genetisk''

Men tak for et kvalificeret svar! :)
Lige til sidst; Hvad for en sort, har i haft bedst held med at dyrke i form af mest potens?

Hygge!
:)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Man kan fx. pine/stresse sine planter under den sene blomstringsfase/tid til at danne mere hasish, ved at de har det meget varmt og ikke for særligt meget vand fx.. Jeg ved ikke om de bliver meget mere potente af det, men jeg synes personligt selv bedre om slutproduktet..
Til det sidste spørgsmål som du stiller ang. sort, er det i mit tilfælde Dutch-passions Blueberry der har været mest potent af de grows jeg har haft.. Men der er da Helt sikkert mange andre planter der kan blive noget mere potente.. for mig er det IKKE et spørgsmål om hvor potente strainsne er, bare de ligger på en ok THC procent, men mere hvor indica/sativa domineret de er..

Peace Morpheus

Medlem

Ja, har også godt hørt om man kunne ''pine'' sine planter ved at undervande til at danne mere resin(hvad ved jeg), får man også et større afkast? :)..
Skal helt klart prøves, for skal i gang med at kun lave hash/ice, da jeg ikke længere kan klare smagen af grønt, derfor vil jeg have MAKS power til at kunne fremstille en god portion tungrøg ;) ..
Må starte på nogle eksperimenter :)

Ja Indica-sativa, spiller jo også en kæmpe rolle hvad angår rusen, hvad kan du bedst lide? :) ..
Overvejer at finde en ren indica, da den større have større trichomes, og større resin udbytte, = mere hash. Men er der nogle af jer som har erfaringer med Sativa hash/ice? :) ..
Og tak, er glad for i gider at svare på mine mærkelige spørgsmål ;)

SmokeNpeace ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive
Jeg synes "Mr.Nice G 13XHasplant" eller "Mazar" er de bedste af dem jeg har erfaring med......

Medlem

Ja! Har prøvet noget G13 skunk, som var groet under nogle 1000w, det slog mig helt ud af kurs, (kender desværre ikke producent/arvler af frøene :( ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]