Jeg vil mene det er overvanding og gødningsfejl. Mest overvanding pga. den gule farve, rødderne har ikke kunne optage tilstrækkeligt ilt gennem den våde jord. Mht. til gødning kunne jeg forestille mig det var en reaktion på manglende næring. Jeg er ret sikker på at brændnællesuppe ikke indeholder alle de nødvendige næringer planten har brug for i blomstringsfasen. (Mest Phosfor, mindre Kalium og mindst NITROGEN) som DCF guiden vidst os fortæller.
Din brændnællesuppe består af Nitrogen, og er derfor ikke rigtigt egnet. Desuden kan din plante også mangle nogle af de sekundære næringstoffer, det kunne godt ligne den trængte til lidt Magnesium (Mg).
Mit løsningsforslag er: Lad jorden tørre ud mellem vandinger, (driller regnen, dæk med plastic), gød med gødning i rigtigt NPK forhold, og evt tilføj jorden lidt Basaltmel. Det lyder måske farligt alt sammen, men det behøves du ikke tage dig af, det virker ikke som om din plante er i seriøs fare - så længe den ellers er grøn. Jeg siger bare Thumbs Up for økologi

- Held og lykke