Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa :)

Jeg har købt noget 3g hash, som jeg har modtaget i flere stykker, men dem vil jeg gerne have presset sammen til en klump (mest pga. opbevaring), men hvad er den nemmeste måde? Stykkerne er nemlig hårde, og ved ikke lige hvad den bedste metode er (har overvejet at varme det op, men er lidt bange for at futte hele lortet af). Håber at I kan hjælpe mig, er rimelig ny til denne store spændene ryger verden :D

Tak på forhånd, god ryger! :joint:

-Maurn

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja men kan høre du er ny :) det er næsten helt sødt :D ! ( no offence ! )
Du kan sagtens varme dine klumper lidt op med en lighter, bare ikke brænd direkte i dem
Du futter det ikke af medmindre det altså er fuskerhash lavet af papir ;)

Hvis det virkelig er SÅ hårdt og slet ikke blødt er det nok ikke særlig god hash,
så du behøver slet ikke presse det sammen, du kan bare ligge det ned i en zip pose,
og så lad det ligge mørkt og tørt.

Hvis du bliver klistret på fingrene af at røre tjalden, burde du sagtens kunne varme det
lidt op og presse det sammen hårdt til en klump, er du bange for at futte det af , så giv det
kun 3 sekunders flamme, ram hashen med flammen som hvis du ristede en smøg og ikke brænd
direkte i den, så går det ikke galt ;)

Det bliver som regel blødt når du varmer det op.
Prøv at sid lidt med det i hænderne og varm det op,
det kan også gøre tricket sommetider.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Maurn skrev:
Hejsa :)

Jeg har købt noget 3g hash, som jeg har modtaget i flere stykker, men dem vil jeg gerne have presset sammen til en klump (mest pga. opbevaring), men hvad er den nemmeste måde? Stykkerne er nemlig hårde, og ved ikke lige hvad den bedste metode er (har overvejet at varme det op, men er lidt bange for at futte hele lortet af). Håber at I kan hjælpe mig, er rimelig ny til denne store spændene ryger verden :D

Tak på forhånd, god ryger! :joint:

-Maurn

Jeg vil lige give dig nogle hurtige HR råd.
Hash der ikke er blødt nok til at du kan presse det sammen, efter et par minutter i hånden, er dårlig hash. Dårlig hash indeholder fyldstoffer og tilsætningsstoffer, som kan være ekstremt skadelige. Køb kun dyr, blød hash. Du kan kun være sikker på kvaliteten hvis du køber de grønne varer. Send mig en PM hvis du nogensinde bliver i tvivl om noget med hash, men Eskapisme ved sikkert lige så meget. Du behøver ikke være nervøs for at sende dumme spørgsmål til mig på PM, men folk bliver tit lidt mobsede hvis du ikke har brugt søgefunktionen inden du opretter en tråd.

Held og lykke med din rygekarriere på godt og ondt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aah, tag det nu roligt. Så slemt er hård hash heller ikk. Jeg startede ud med semilort, hvilket slog hårdt på mig dengang.
Desuden kan man jo altid rense hash (en smule) med noget kogende vand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BlackNBlue skrev:
Aah, tag det nu roligt. Så slemt er hård hash heller ikk. Jeg startede ud med semilort, hvilket slog hårdt på mig dengang.
Desuden kan man jo altid rense hash (en smule) med noget kogende vand.

What? Rense hash med kogende vand? Den har jeg aldrig hørt om før. Den må du lige uddybe lidt, tak :)

Moderator
Brugeravatar

Cannaboiderne er dårligt vandopløselige, det er der tilgengæld en god sansynlighed for at mange opblandingstoffer, desværre også aromastoffer, er bedre til. Så det er vel bare at nolle fint ud, smide det op i kogende vand, og igen filtrere vandet fra hashen, og så smide vandfasen ud. Tror dog ikke det hjælper særligt meget, medmindre det er virkelig ussel hash, og så er der stor sansynlighed for at der er meget andet man ikke får med. Køb hellere noget ordentligt kvalitet, og brug lavere doser, så behøver det ikke koste mere at blive lige så skæv. Desuden er det oftest også en bedre rus, man får af de renere produkter. Overvej om det ikke også kan betale sig at give lidt mere, for at skåne sin krop for alle de nasty sager der kommes i dårlig hash. Det sidste her er ikke myntet på dig, Arthur Spooner, men generelt.

Topic: bare smid det ned i zipbag, og pres luften ud af posen, selvfølgelig giver flere stykker, større overfladeareal, end hvis det var én klump, men at varme det op med lighter for at smelte det sammen, er nok værre for nedbrydningen af aktivt materiale, end den ilt der kan komme til den, omså det var helt nollet ud. Skal det opbevares længe, så smid zipbag'en i en lystæt beholder i fryseren.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Hvor udbredt er det her lorte hash i Danmark? Har egentlig aldrig om hørt noget virkelig virkelig lort i Danmark.
I England skulle de vist have noget der hedder Soapbar, som både ligner og lugter ligesom ægte hash. Findes det også i Danmark :O?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Da jeg var 14 købte jeg hernede på landet hvor alle rockerne styrede og styre det hele,
noget tjald, jeg så på det, det så fint ud, jeg lugtede til det, det lugtede fint, jeg røg 5 bonghoveder i træk og blev ikke skæv... overhovedet.

Det blev senere udbredt til det vi kaldte hundekikstjald, fordi det simpelthen lugtede af hundekiks når der blev brændt i det.
Jeg har ikke røget det siden da jeg har fundet bedre folk at handle med, men få pårstod de blev skæve af det, og de få
kan stadig finde på at ryge noget der ligner det, eller så ussel " standart " at det kunne være ligemeget.

Lidt udbredt er det, men jeg tror ( uden at angribe nogen ) at det meste skodtjald bliver solgt til
drankerne nede på bænken, de er sku ligeglade med hvad de ryger så længe folk siger det er hash,
og når der er røget 10 bajere ned i skuret kan det også være lige meget.

Junior medlem

Der beh.o.ver ikke at vare alt muligt blandet i bare fordi det er daarligt der kan vare de har trukket nol paa det f.o.r de har solgt det
god ryger.
ps. mit keyboard er amrikansk saa jeg kan ikke skrive aa ea .o.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Maurn, som før nævnt, giv det en hurtig varmer med din lighter og sæt stykkerne sammen. Selvom det nærmest er stenhårdt, kan det sagtens blødes lidt op ved hjælp af en varm hånd eller på en halv varm radiator i løbet af 10-15 min. Gjorde tit dette med mit eget da der altid var så fandens koldt i mit tidligere hjem.

Vil lige sige til jer der disser hård hash: Selv en god kashmere(kashmir?) kan være stenhård men stadig af meget høj kvalitet. Bare fordi man sidder med en fed og slasket hash, er den ikke altid god - dog meget ofte, men ikke altid! Sorry for off topic men ville lige sige det.

Husk nu at bruge cannabis med måde og at passe din skole/arbejde. Det er lækkert at ryge sig skæv af og til, men lad det ikke tage overhånd :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]