Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg står til snart at kunne få både LSD og svampe, noget som jeg har synes kunne være RIGTIG spændende at prøve! Ville egentlig bare forhører mig omkring hvad i synes ville være det bedste at starte med?
Er ret sikker på at doserne på mærkerne også passer. ca. 100 eller 200 ug, afhængeligt af hvilke jeg vil købe.

Ville forhører mig om hvad i synes ville være bedst at starte med? Jeg læner mig lidt op af LSD, mest fordi at det også virker som noget man kunne tage til evt. gymnasiefester, og hygge sig lidt med det der, hvorimod svampene skulle være mere mystiske/indadvendt (regner MEGET kraftigt med at prøve med et hus for mig selv + tripsitter første gang, uanset hvad jeg tager).

Glæder mig SUPER meget til at trippe for første gang, og håber det er ligeså spændende som jeg forudstiller mig :D.

Og tak for at lave sådan et pisse fedt forum alle mennesker!

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg ville lægge ud med at prøve svampe, en mild dosis i et fortroligt selskab. Der er rusen kortere.

Jeg vil på det kraftigste fraråde dig tage ud og buldre i byen på noget psykedelisk, de første gange du skal prøve det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

planen er egentlig som følgende: plukke svampe, anskaffe lsd, prøv begge stoffer i fortroligt selvskab, og føler mig ret tryg til gymnasiefester(så længe det er en uden inviterede gæster) siden jeg også har så mange mennesker jeg kender og snakker med der, så det bekymrer mig egentligt ikke så forfærdeligt meget :).

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fudge skrev:
føler mig ret tryg til gymnasiefester(så længe det er en uden inviterede gæster) siden jeg også har så mange mennesker jeg kender og snakker med der, så det bekymrer mig egentligt ikke så forfærdeligt meget :).

Det er meget muligt, men derfor har du stadig ingen anelse om hvordan du reagerer under påvirkning af noget psykedelisk.
Derfor er det bedst at du sidder et sted hvor der ikke er for mange mennesker, og med folk du stoler på.

Så kan du tage den derfra, og mærke efter hvordan du synes du har det.

Dedikeret medlem

God idé at prøve det hjemme først eller lignende. Det lyder til at du tager alt for let på effekten af en moderat dose svampe eller LSD. Det er absolut ikke sikkert at du ville synes om at være til fest med fulde mennesker, på svampe eller LSD.

Medlem
Brugeravatar

Uanset hvilket af de to stoffer du vælger, så bare sørg for at have god set & setting (men det lyder det vidst til at det har du allerede tænkt dig EDIT: Altså med hensyn til det at trippe hjemme, vil kraftigt anbefale at du venter med at trippe til en gymnasiefest før du er blevet mere vant til det at trippe!) og holde dosis lav/moderat - husk du kan altid forhøje dosis en anden god gang (Husk at hold pauser!)
Jeg startede med svampe da det var svampesæson så så ingen grund til at lede efter LSD, men tror at hvis bare du holder forholdsreglerne om dosis, set og setting så er det lidt ligemeget hvilket af de to stoffer du vælger. Mange anbefaler bare svampe pga. som Halose også pointerer, rusen er kortere, så hvis man ikke kan lide den psykedeliske rus, kan man da trøste sig med at det ikke varer i lige så lang tid.
Bare sørg for at læse godt op omkring begge dele :)

Hvis du vælger svampene, så sørg for at tjekke op hvad det er for nogle, og find en passende dosis. Hvis valget derimod falder på LSD, vil jeg råde dig til at tage ½-1 mærke.

Ved ikke om du har læst/set disse links før, men linker dem alligevel da det ikke kan skade at læse flere gange.

Her er DR-D's fantastiske råd til ens (første) psykedeliske oplevelse:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=10613&start=0&st=0&sk=t&sd=a

En god HR film omkring det at være tripsitter, (eventuelt få din tripsitter til at se den):
http://www.maps.org/wwpe_vid/

Det skal sgu nok blive en uforglemmelig oplevelse uanset hvad du vælger, så trip godt fugde! (:

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

som sagt, tager den del(fest) efter jeg har prøvet det med en eller flere gode venner i 'perfekte' omgivelse, eller så tæt man nu kan komme på det :).

Skal prøve at huske på at rapportere tilbage til den tid :D

EDIT: så lige dit indlæg unb, og tak for det! :D. Men alt hvad du har skrevet har jeg læst mindst 5 gange før, men det er jo tanken der tæller! ;). Men har tænkt mig at skaffe lsd hvis jeg kan anyways, også gemme det LANGT væk inde i vores fryser (evt. mærkerne i en zipbag, gemt i en ben & jerries is, så de gamle VED de ikke skal smide det væk :P)

Senest rettet af Limpomaden 23 aug 2010 22:07, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvis du venter en måned kan du bare tage ud og hente gratis svampe i naturen :)

Tror den mest optimale setting første gang på svampe er ude i naturen, i dens rette element. Og hvis man selv samler, føles det endnu bedre :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har selv tænkt mig at samle ja :D. Har været ude og kigge 3 gange allerede (ja, lidt optimistisk er man vel :) ) og skal ud og kigge igen her på fredag! Må sgu indrømme det er ret hyggeligt bare at gå sammen med en god kammerat og bare hygge mens man hopper over hegn og er på eventyr :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Må man spørge om din alder, fudge?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Personligt tog jeg først LSD da jeg var 25 år, mens jeg prøvede svampene første gang da jeg 17 år. Det var et mere eller mindre bevidst valg. Jeg ville bare vente med det, til det helt rigtige tidspunkt. Det endte dog med at jeg fik droppet LSD i hovedet, uden at jeg nåede at sige nej. Det hele endte dog godt. Men jeg synes helt klart at der er en forskel i forhold til at hele ens bevidsthed bliver totalt ændret efter man har prøvet LSD. Hvor det med svampene er mere moderat.

Svampe kan også nemmere bruges som rekreativt stof. Forstået på den måde at det sagtens kan bruges til almindelig fester og når man bare sidder og chiller med øl og musik synes jeg. Selvfølgelig kan svampe sagtens være meget psychedelisk i høje doser, men LSD er meget mere in-your-face psychedelika synes jeg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er 17 år. Vil selv mene jeg er yderst klar til det, har læst RIGTIGT meget op til det, og har alt covered. Dagen hvorpå det skal prøves bliver gennemplanlagt, så alle scenarier der kunne risikere at udspille sig er klaret :). Kunne evt. nævne de eneste andre ting jeg har prøvet, er hash og alkohol, så hvad end jeg vælger, bliver det den første rigtige psykedeliske oplevelser for mig, og jeg glæder mig.

Og du nævner at svampe kan bruges til fester og lignende, men jeg har ikke tænkt mig at blande NOGLE substanser overhovedet, før end jeg har rigeligt med erfaring med dem hver for sig.

Medlem
Brugeravatar

eedeolla skrev:
Personligt tog jeg først LSD da jeg var 25 år, mens jeg prøvede svampene første gang da jeg 17 år. Det var et mere eller mindre bevidst valg. Ville bare vente med til det helt rigtige tidspunkt. Det endte dog med at jeg fik droppet LSD i hovedet, uden at jeg nåede at sige nej. Det hele endte dog godt. Men jeg synes helt klart at der er en forskel i forhold til at hele ens bevidsthed bliver totalt ændret når man har prøvet LSD.

Hvor det med svampene er mere moderat. Svampe kan også nemmere bruges som rekreativt stof. Forstået på den måde at det sagtens kan bruges til "almindelig" fester og når man bare sidder og chiller med øl og musik synes jeg. Selvfølgelig kan svampe sagtens være meget psychedelisk i høje doser, men LSD er meget mere in-your-face psychedelika synes jeg.

Well, alle oplever rusen forskelligt, har det faktisk på den modsatte måde end dig :D
Synes jeg har nemmere ved at være social og relatere til virkeligheden/mine omgivelser når jeg tripper LSD end på svampe. Har lettere ved at følge med i/deltage i en intelligent samtale, da jeg føler jeg kan analysere, perspektivere og vende og dreje et givent emne meget bedre end når jeg tripper på svampe, da virker alt bare så out-of-this-world/alien, og selv i små doser kan jeg stadigvæk tydeligt mærke at min realitetssans er markant ændret og selve tripper er præget af den specielle nærmest drømmende, mystiske fungi stemning/atmosfære :D
Haha er ret så dårlig til at forklare det, men det det hele kommer jo selvfølgeligt også an på dose, set og setting :) Og skal lige understrege at hele den forklaring jeg kommer med skal understreges med et stort fedt IMO!!!! Fordi som sagt, alle folk reagerer forskelligt på forskellige stoffer; dette var bare min tolkning af de trips jeg har haft med de doser og set og settings jeg har været udsat for :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

fudge skrev:
Jeg er 17 år. Vil selv mene jeg er yderst klar til det, har læst RIGTIGT meget op til det, og har alt covered. Dagen hvorpå det skal prøves bliver gennemplanlagt, så alle scenarier der kunne risikere at udspille sig er klaret :). Kunne evt. nævne de eneste andre ting jeg har prøvet, er hash og alkohol, så hvad end jeg vælger, bliver det den første rigtige psykedeliske oplevelser for mig, og jeg glæder mig.

Og du nævner at svampe kan bruges til fester og lignende, men jeg har ikke tænkt mig at blande NOGLE substanser overhovedet, før end jeg har rigeligt med erfaring med dem hver for sig.

Det er godt at høre at du ikke bare kaster dig hovedkulds ud i det.

Jeg ville dog vente et par år endnu med at prøve det, men ligemeget hvad du vælger, så pas på dig selv.

Dedikeret medlem

Det er svært at sige, hvornår det rette tidspunkt er. Jeg prøvede selv LSD som 16-årig, og har aldrig fortrudt det, men det skal selvfølgelig ikke forstås som en anbefaling.

Jeg synes i øvrigt, ligesom unb, at et LSD-trip er noget lettere at styre, samt være social på, end et svampetrip. Selv på relativt høje doser af LSD har jeg aldrig følt mig decideret "ude af kontrol", hvorimod svampe nemt kan give mig følelser af dissociation og af at oplevelsen simpelthen er "for intens".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

[/quote]Det er godt at høre at du ikke bare kaster dig hovedkulds ud i det.

Jeg ville dog vente et par år endnu med at prøve det, men ligemeget hvad du vælger, så pas på dig selv.[/quote]

Jeg har i sinde at gøre det, men tak for omtanken :D

Culpepers skrev:
Det er svært at sige, hvornår det rette tidspunkt er. Jeg prøvede selv LSD som 16-årig, og har aldrig fortrudt det, men det skal selvfølgelig ikke forstås som en anbefaling.

Jeg synes i øvrigt, ligesom unb, at et LSD-trip er noget lettere at styre, samt være social på, end et svampetrip. Selv på relativt høje doser af LSD har jeg aldrig følt mig decideret "ude af kontrol", hvorimod svampe nemt kan give mig følelser af dissociation og af at oplevelsen simpelthen er "for intens".

Præcis sådan som jeg har forstået det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
fudge skrev:

Citat:
Jeg læner mig lidt op af LSD, mest fordi at det også virker som noget man kunne tage til evt. gymnasiefester, og hygge sig lidt med det der

Citat:
planen er egentlig som følgende: plukke svampe, anskaffe lsd, prøv begge stoffer i fortroligt selvskab, og føler mig ret tryg til gymnasiefester(så længe det er en uden inviterede gæster) siden jeg også har så mange mennesker jeg kender og snakker med der, så det bekymrer mig egentligt ikke så forfærdeligt meget .

:cheers:

Dedikeret medlem

Getting mixed signals :wink:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lorten skrev:

:cheers:

:gud: :cheers: :mrgreen: :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]