Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle på psy.

Jeg er ny dyrker og synes det ville være sjov at prøve at gro en hamp plante. jeg fik skaffet mig de her frø, og har plantet dem i haven.

Jeg plantede dem i slutningen af maj, og nu er planten cirka 1,70 jeg vil bare høre hvornår jeg kunne høste. Altså angående størrelse eller tidspunkt på året. Det skal også lige siges de står i en potte, men en stor en af slagsen.

:D på forhånd tak
Citat:
fri hash til folket

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://dcfonline.dk/cf/AZgrow.htm#Blomstring

Her står det hele, både hvordan du bestemmer høsttidspunket og hvordan du håndterer høsten. Billeder er et must hvis vi skal hjælpe dig mere end det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Hejsa

jeg har læst det igennem, men er stadig lidt i tvivl hvis du gider at tage et kig på de her billeder og give en kommentar til hvor lang tid jeg måske skal vente.

Billede

Billede
jeg vil gerne have den der virkning hvor man bliver glad og griner :D

På forhånd tak

Medlem

Billedderne kan ikke vises... kan du smide et direkte link til dem evt?

Junior medlem

Hvordan gør jeg det har aldrig prøvet det her før :) er íkke den store pc freak :)

Site Webmaster
Brugeravatar

Upload billederne til imageshack.us eller lignende service.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Billede

Billede

Billede

Billede

sådan det her ser rigtigt ud :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ser fint ud, men jeg tror nu ikke, at den er klar til høst endnu. Det er i den sidste tid planten virkelig tager på i blomstervægt, så jo længere du kan nære dig jo bedre (du skal selvfølgelig ikke vente aaaalt for længe).

Junior medlem

Nej den skal dog heller ikke have de rød/brune krystaller eller harpiks:) den skal helst have det mælkehvide så man får den lidt fjollede virkning og ikke den kogeren. Du kan ikke bare ved at se på billedet anslå hvor langt den har igen ? :D

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Chrille.. Det er forkert

Den fjollede virkning får du via sativa arten....... Farven på krystallerne er en indicator på hvornår THC-Indholdet er højeste

Sativa får du den happy virkning
Indica får du mere den stoned, som god fx istedet for en sove pille

Junior medlem

Hvis du har plantet dem ude i slutningen af maj har den lidt afhængigt af strain lang tid endnu.
Men op med modet, de ser fine ud. Mange outdoor growers høster først i midten af september/starten af oktober (afhængigt af plante og sommervejret)

Det er jo ikke forbudt at høste et par buds og tørre dem effektivt en uges tid og så prøve afgrøden, men tvivler at de endnu er ret potente.

Men koldt vand i blodet, giv dem mest muligt sol - det skal nok blive fint.

Citat:
Chrille.. Det er forkert

Den fjollede virkning får du via sativa arten....... Farven på krystallerne er en indicator på hvornår THC-Indholdet er højeste

Sativa får du den happy virkning
Indica får du mere den stoned, som god fx istedet for en sove pille

Nej det er ikke forkert - høsttidspunktet har stor betydning for effekten, ikke kun strain.

Junior medlem

Ja jeg har sku også læst at farven på harpiksen har stor betydning for hvilken effekt de har. jeg skal ikke kunne sige om hvordan virkningen er per art.

Junior medlem

Men jeg vil bare gerne vide hvornår der skal høstet :) som sagt vil jeg ikke fucke min første høst op :)

Medlem
Brugeravatar

Mener ikke de skal have for mange frost grader, så indtil vi kommer ned på temperature med nattefrost så burde den kunne stå ude indtil, og det fucker den ikke op så længe den ikke bliver spist er alverdens dyr fra haven, eller bliver druknet af al den regn vi modtager for tiden :) Nogle steder i verden hvor de har en meget længere dyrkesæson, står de længere tid da det faktisk menes at skulle give en bedre smag. Men det er sådan jeg selv husker det, og er for skæv til at søge lige nu men er ret sikker på du kan finde det herinde et sted. Så hvis nogen ved bedre så ret på venligst, og held og lykke med planten :)

Junior medlem

Tak skal du have :) jeg glæder mig sku også til at kunne blive high on own supply :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
De ser godt nok dejlige ud, men jeg ville nok vente med at høste til de var modne, eller i det mindste når mug bliver et problem.
1½ måned endnu vil jeg skyde på.

Junior medlem

Er du sikker på 1½ måned ? det lyder lidt for langt :) men vil da hundrede procent tage det til eftertanke :)

Junior medlem

Well mester - du styrer det jo selv. Jeg dyrker selv og ved hvor umuligt det kan være at vente. Dine planter skal have mindst 1 måned endnu, måske mere. Hold den så længe du kan.

Junior medlem

Tak skal du have det er vildt fedt at snakke med rutinerede dyrkere :) håber sku også at jeg blir det :) det er derfor jeg søger så meget hjælp her første gang :)
Men under alle omstændigheder skal den have mindst en måned til hvis det er forstået ret.

Junior medlem

Tak skal du have det er vildt fedt at snakke med rutinerede dyrkere :) håber sku også at jeg blir det :) det er derfor jeg søger så meget hjælp her første gang :)
Men under alle omstændigheder skal den have mindst en måned til hvis det er forstået ret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]