Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Jeg har søgt efter lidt information om meskalin udtræk, og jeg har fundet denne: http://wiki.dmt-nexus.com/69ron%27s_D-Limonene_Mescaline_Extraction
Det der for mig virkede tiltrækkende, var brugen af kemikalier. Som syre bruges eddike, og som base bruges læsket kalk. Disse kemikalier er let tilgængelige, og ikke som sådan farlige at arbejde med. Men som solvent bruges der her noget der hedder D-limonene. Det er ikke bare svært at skaffe, med også dyrt af pokkers til.
Mine spørgsmål lyder:
Kender i et bedre alternativ end dette solvent?
Virker denne ekstraktion risikabel at udføre af en person der kun har haft gymnasie kemi på C?

Jeg synes selv den virker meget lige til, og bedre end at arbejde med f.eks NaOH og Hcl. Jeg ved godt at slut produktet ikke er et hcl salt, men i beskrivelsen ser det ud som om det ikke gør det store.
Tak på forhånd

-Tramper :)

Medlem

Geografisk sted: Omnipresent
Jeg har engang set en film hvor en gut ekstraherede meskalin fra en eller anden plante (botanik er ikke min stærke side), og han brugte xylene som solvent. Om det reagerer med eddikesyre eller læsket kalk, ved jeg ikke. Hvis jeg var dig, ville jeg finde en ny måde at ekstrahere på, gerne beskrevet med film så du ved at det ikke er noget der bare sprænger i luften i skallen på dig :D Og så husk at få renset/"vasket" produktet ordentligt, så der ikke er syrerester/solventrester tilbage ^^

what is it worth - if anything at all?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har set filmen, men jeg gider bare ikke arbejde med NaOH og Hcl, som han bruger deri. Men jo, eventuelt xylene. Overvejer faktisk at "krejle" et soxhlet sammen :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er der nogen speciel grund til at du ikke vil arbejde med NaOH og HCl? Læsket kalk er en omtrent lige så stærk base som NaOH, blot mindre vandopløselig. Under alle omstændigheder kræver den samme sikkerhedsforanstaltninger som NaOH. Eddikesyre er selvfølgelig en noget svagere syre, især hvis det er i så tynd en form som eddike, men når du alligevel vil bruge xylen undrer det mig meget at du er så tilbageholdende overfor saltsyre.

Medlem
Brugeravatar

Jah, det er måske noget pjat :P I principet skal man jo ramme den samme PH i sidste ende. Men jeg faldt lige over en kommentar, som Dex i sin tid skrev. Der i beskrev en en fellow, som havde lavet et soxhlet, og vi methanol el. IPA havde ekstraheret en god del alkolider. Nu har jeg jo ingen lang kemiker uddannelse bag mig, så jeg vil hellere arbejde med solventer, som højest kan være letantændelige, end ætsende syre og base :P

Men hvis det endelig er, bliver det et fremtidigt projekt, og så skal jeg nok researche det nærmere :)
Tak for svarene til jer begge to.

-Tramper :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Altså, hvis fjerner syren og basen fra princippet, så er det ikke længere en A/B-ekstraktion :P
Det kan være jeg tager fejl, men det lyder som om du måske har et lidt 'dramatisk' billede af hvad syrer og baser gør, men i virkeligheden er det ret langt fra film, især hvis du holder dig til f.eks. Hcl og NaOH.
Man skal sørge for at bruge handsker og meget gerne briller og generelt påklædning der er egnet, om ikke andet så til udsmidning, men så er det altså heller ikke værre :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nomad skrev:
Man skal sørge for at bruge handsker og meget gerne briller og generelt påklædning der er egnet, om ikke andet så til udsmidning, men så er det altså heller ikke værre :)

Du prioriterer imo helt forkert med sikkerhedsudstyret. En dråbe stærkt basisk væske som en opløsning af NaOH på huden vil give svie, og hvis den sidder der lidt for lang tid, et sår. Når man mærker at noget begynder at svie, kan man forhindre yderligere skade ved at skylle grundigt med vand. Et sår bruger naturligvis sin tid til at hele, men det er ingen varig skade. MEN: Får du en dråbe NaOH-opløsning i øjet, er der ganske stor risiko for at få varige skader på synet, eller måske endda helt miste synet permanent. Det vil jeg personligt betragte som LANGT mere alvorligt end et sår på huden, som ganske vist kan være ubehageligt, men som kun i sjældne tilfælde udgør et stort problem.

Derfor: Brug ALTID beskyttelsesbriller når du arbejder med stærke syrer og baser. Handsker er bestemt også anbefalelsesværdige. Tøj som er nemt at få af, som f.eks. en kittel, er også godt, da det kan mindske skaderne betragteligt hvis man kommer til at hælde det ud over sig. Hav altid en bruser i nærheden, så det er nemt at skylle væsken af kroppen hurtigt, hvis uheldet skulle være ude. Overvej at købe en øjenskylleflaske med sterilt saltvand, hvis du ofte arbejder med stærke baser og/eller syrer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
yeti: Point taken :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Er der nogen speciel grund til at du ikke vil arbejde med NaOH og HCl? Læsket kalk er en omtrent lige så stærk base som NaOH, blot mindre vandopløselig.

Gram for gram er Na0H og Calcium Hydroxid måske lige stærke, men netop pga. den lavere vandopløselighed ved Calcium Hydroxid, vil den aldrig blive lige så stærk som Na0H. (PH ligger vidst på 12,4)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Luftkaptajnen skrev:
yeti skrev:
Er der nogen speciel grund til at du ikke vil arbejde med NaOH og HCl? Læsket kalk er en omtrent lige så stærk base som NaOH, blot mindre vandopløselig.

Gram for gram er Na0H og Calcium Hydroxid måske lige stærke, men netop pga. den lavere vandopløselighed ved Calcium Hydroxid, vil den aldrig blive lige så stærk som Na0H. (PH ligger vidst på 12,4)

Ja, det har du naturligvis ret i. Jeg var faktisk ikke klar over at opløseligheden var SÅ lav, troede at pH var nærmere de 14. I så fald kan der godt være en ide i at bruge det istedet for NaOH.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]