Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 19:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Er der en måde man kan spise hash uden at skulle stå med gryder og pander først? :P
Synes jeg hørte noget om smør på en ske fx?

Junior medlem
Brugeravatar

Du kan bare sluge det...

Medlem

Ja, klart, hehe ;) men så vidt jeg ved får man LANGTFRA den optimale virking ved "kun" at sluge det, det skal jo opløses i fedt.

Medlem

Kom nu, kom nu, jeg må vide det? :D

Junior medlem
Brugeravatar

har slugt det en gang... blev pisse dårlig!

Ryg det!

Medlem

Jaa, vil bare gerne prøvet noget nyt ;) og har aldrig prøvet at æde det - selvom jeg da er en temmelig erfaren knægt efterhånden ;) så jeg ved da hva der skal til osv.

Medlem

Du har sikkert også prøvet at blive dårlig af at ryge - men virker som om du stadig ryger? :P Same thing...

Medlem
Brugeravatar

lav dig en kop guldkakao, eller ja ryg det :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Altså, hash skal jo "bare" opløses i fedt, før oral indtagelse kan nå sin ultimative effekt. Men eftersom, at du ikke vil bruge en gryde eller lign., så kan du vel prøve dette;
Tag et glas, med X gram smør i. Put det i mikroovnen til, at det er smeltet. Derefter tilsætter du hashen i små klumper, og rører godt rundt i det, til at hashen er smeltet godt ned i smøren.
Derefter er det jo op til en selv, hvad man vælger at gøre med det. :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Medlem

Mener at have læst at for at opnå optimal effekt, skal det op over et vist antal grader for at blive omdannet til form der er egnet til optagelse fra tarmen. Og det passer også meget godt med at jeg indtog 1,5 gram hash i guldkakao uden at det havde kogt, men bare fået lov til at smelte i smørret ved lav varme, og jeg blev næsten ikke skæv.

Medlem
Brugeravatar

United skrev:
Ja, klart, hehe ;) men så vidt jeg ved får man LANGTFRA den optimale virking ved "kun" at sluge det, det skal jo opløses i fedt.

Så har du jo svaret på dit eget spørgsmål.
Opløs smør og hash ? :)

Medlem

Gør dig selv en tjeneste og brug en guldbar i stedet for smør. Der er rigeligt fedt i guldbaren til at opløse hashen tilstrækkeligt, og det smager altså en del bedre :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Kimmo69 skrev:
Mener at have læst at for at opnå optimal effekt, skal det op over et vist antal grader for at blive omdannet til form der er egnet til optagelse fra tarmen. Og det passer også meget godt med at jeg indtog 1,5 gram hash i guldkakao uden at det havde kogt, men bare fået lov til at smelte i smørret ved lav varme, og jeg blev næsten ikke skæv.

Der tager du fejl. Det skal absolut ikke koge. Hvis du kommer til at koge hashen i smøret, forsvinder ikke bare smøren, men også THC'en i hashen.
Og du må have lavet en fejl da du lavede guldkakao, hvis at du selv indtog 1,5 g hash oral, uden at kunne mærke det.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
United skrev:
Er der en måde man kan spise hash uden at skulle stå med gryder og pander først? :P
Synes jeg hørte noget om smør på en ske fx?

En hurtig metode til at præparere til oralt indtag er lige præcis vha. en (spise)ske.
Smid små stykker klump op i skeen og overdæk med spiseolie eller smør.

På bedste junkie-vis, så varmer du indholdet om med en flamme indtil det simrer svagt. Rør evt. med en knivspids eller andet for at opløse klumpen, så al THC´en eksponeres for fedtstoffet. Fortsæt i 10 sekunders tid med svag simren, afkøl!!! og indtag!
Det er korrekt at THC kan nedbrydes og/eller afdampes ved de temperaturer som fedtstoffer koger ved, med ~10 sekunder har ikke nogen signifikant ødelæggende effekt skulle jeg mene.
Denne metode har jeg selv brugt i en hurtig vending. Det smager af h... til. Men jo bedre kvalitet af hash, des bedre synes det at smage. Jeg foretrækker selv at indtage nol, da det er lettest at få ned, pga den mere "neutrale" smag.

Enjoy ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men alt i alt, så er det ikke så besværligt at lave et vandbad, lade det simre i 15 min, for derefter køle det ned, og anvende det når tid er...

(Baudelaire 1860).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jack Pot skrev:
Men alt i alt, så er det ikke så besværligt at lave et vandbad, lade det simre i 15 min, for derefter køle det ned, og anvende det når tid er...

Korrekt ;)
Den metode har jeg også anvendt mange gange med fornuftigt udbytte.
Husk blot at opløse tjalden/potten i noget fedtstof, hvilket nok er overflødigt at nævne, da det allerede er nævnt ubeskriveligt mange gange i tidens løb!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Ja, du kan da sagtens opløse det i smør, og så æde det med en ske. Men er det ikk lidt ulækkert at sidde og æde smeltet smør rent? Det synes jeg.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Out and about
etcetera skrev:
Ja, du kan da sagtens opløse det i smør, og så æde det med en ske. Men er det ikk lidt ulækkert at sidde og æde smeltet smør rent? Det synes jeg.

Det er da netop derfor man smider noget hash i :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gustengul skrev:
etcetera skrev:

Det er da netop derfor man smider noget hash i :wink:

Good one;)

Men altså en skive godt brød på risteren, og så tage lidt hampesmør frem fra fryseren og smøre det på (evt. med en, under vandhanen, opvarmet kniv) Og så noget nutella eller pålægschokolade på. Plejer selv den mest kræsne anorektiker at kunne få ned.....

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Hvor meget betyder det for virkningen, at der tilføres varme? Jeg tænker, hvis nu man bare vil gøre det rigtig hurtigt og sluger en klump smør med en klump hash - nej, det er ikke særlig lækkert, men virker det? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]