Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 03:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Godmorgen folkens...

Fandt ud af i går at jeg har ADHD og har derfor fået Motiron (Ritalin) som jeg skal æde 3 gange dagligt...

Sagen er den at jeg elsker at ryge en joint eller to engang imellem og så tænkte jeg på om der var nogen her der har erfaringer med at ryge mens man er på Ritalin og kan fortælle mig om det fucker en helt op eller om det ikke har nogen indflydelse...

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Jeg ville ikke mene det gør den store forskel om du ryger en joint i ny og næ mens du er på motiron. Har selv spist de piller før samt røget uden der er sket det vilde :)
Jeg har også kun spist/sniffet pillerne for rekreativ rus, og kender derfor ikke noget til motiron + tjald hvis man har fået konstateret ADHD.
Dette er dog kun min egen erfaring, har ingen ide om det er skadeligt på sigt. Ellers ligger der masser af emner vedrørende motiron hvis du søger efter det her på siden.

Meeen hvis overhold din medicin korrekt, kan jeg ikke se hvorfor det skulle fucke dig helt op ud over du forhåbentlig bliver skæv ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for svaret... Ville gerne høre fra en der rent faktisk har ADHD og har prøvet det... Men ellers må jeg jo bare prøve mig frem...

EDIT: Ja jeg burde nok bare have søgt inden jeg postede, fandt en tråd hvor der blev snakket om motiron og der var en gut med ADHD der ikke mente at det var så rart at ryge mens man tager dem fordi man koncentrerer sig rigtig meget samtidig med at man er skæv men det skulle altså ikke være farligt på nogen måde... så jeg må jo bare prøve at tænde op og se om jeg synes det er fedt eller ej...

Senest rettet af Cracklife 12 aug 2010 11:42, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Geografisk sted: Du fanger mig aldrig :p
Der er en bruger der har skrevet om sine erfaringer med denne kombo i en tråd der hedder: ADHD piller, hvad kan der ske? søg efter den ;)

Junior medlem
Brugeravatar

TicTac skrev:
Der er en bruger der har skrevet om sine erfaringer med denne kombo i en tråd der hedder: ADHD piller, hvad kan der ske? søg efter den ;)

Ja jeg fandt den... Igen mange tak :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Cracklife skrev:
TicTac skrev:

Når du har prøvet kombinationen et par gange, så fyld gerne dine erfaringer på den tråd der er om det, så dit perspektiv kan komme med og måske gøre gavn for en anden en dag :)

Junior medlem
Brugeravatar

Nomad skrev:
Cracklife skrev:
TicTac skrev:

Når du har prøvet kombinationen et par gange, så fyld gerne dine erfaringer på den tråd der er om det, så dit perspektiv kan komme med og måske gøre gavn for en anden en dag :)

Sure thing... :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
kender ihvertfald flere der har ADHD og ryger super meget hver dag! om det gør en forskel på længere sigt kan jeg ikke fortælle dig. men ved ihvertfald det er noget der bliver praktiseret i stor stil.

jeg TROR ikk det gør nogen forskel.

Medlem

det er i hvert fald ikke farligt, så find ud af hvad der virker for dig. for nogens vedkommende hjælper det på opmærksomhedsforstyrrelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I teorien burde det vel være ligesom at ryge mens man er på amfetamin? Altså, at dit ritalin gør at der skal mere til for at du bliver skæv? Jeg har aldrig selv røget på ritalin, kun amfetamin.

Medlem
Brugeravatar

Har en ven med ADHD der også tager Ritalin, og jeg har ofte set ham blive godt skæv, ligesom os andre der ikke har ADHD.
Uden at vide mere om det, vil jeg sige at det ikke vil gøre den store forskel.
Hvis jeg, som ikke har ADHD, tog Ritalin, og derefter røg, ville jeg nok få en mindre virkning af hashen. Men tror ikke det virker sådan når man HAR ADHD.

Men ved ikke om jeg er helt gal på den?

Junior medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
I teorien burde det vel være ligesom at ryge mens man er på amfetamin? Altså, at dit ritalin gør at der skal mere til for at du bliver skæv? Jeg har aldrig selv røget på ritalin, kun amfetamin.

Nu har jeg jo ADHD og derfor er virkningen af ritalin en anden end på en person der ikke har ADHD... "Normale" mennesker ville blive speedet af det ligesom med amf, men jeg falder til ro af det (er normalt mega rastløs og sidder og tripper med mine ben, en kuglepen eller noget andet jeg lige synes er sjovt)

Jeg vil bare give mig i kast med at prøve det af og se hvordan det går, så længe det ikke er farligt så er jeg sådan set glad, så må jeg se om skæverten bliver anderledes end normalt...

Har nogen gange fået en syg paranoia når jeg har været rigtig skæv og mellem mange mennesker og jeg tænker at det at jeg er mere nede på jorden og mere fokuseret kan have en effekt i sådan en situation...

Tak for alle jeres input :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

My bad, det havde jeg helt overset.

Medlem
Brugeravatar

En af mine venner får også ritaliner og ryger hver dag :).

Det gør ingen forskel ved ham, men du kan vel prøve selv. Tvivler stærkt på der, kan ske noget alvorligt ved det. :D

Junior medlem

Jeg har også ADHD, får ritalin og ryger hash ofte :) Men personligt kan jeg bedst lide at ryge når jeg ikke har ritalin i kroppen, ellers bliver jeg meget let stresset og angst, når jeg skal noget. Hvis jeg bare skal koge derhjemme mærker jeg ikke noget :) Risikoen for psykose er nok større, da det kan være en bivirkning fra ritalinen, men ved det faktisk ikke.

Medlem

en kammeret der dagligt tog ritalin for ADHD, synes han blev meget skævere en normalt. hvertfal i starten. ved ikke om det stadig er sådan.

Medlem
Brugeravatar

Nu taler jeg kun ud for egne erfaring. Jeg har selv ADHD har selv taget Mortiron og Ritalin. Hvor jeg drak og røg. Dette vil jeg ikke kalde en succes- At ryge mens jeg er fuld eller tage pillernes før/mens jeg ryger er hellere intet problem. Har da også fået en lille rus ud af at sniffe medicinen uden andre stoffer.

Dog fik jeg et virkelig dårligt på Roskilde i år, da jeg lavede kombinationen. Følte mig lettere paranoid, ubehag og en dårlig følelse i kroppen, derudover var mine tanker "underlige". Ikke som i usammenhængende som de kan være når man er fuld, skæv, eller bare har ADHD. Da jeg vågnede havde jeg det hellere ikke synderligt godt og disse symptomer var er stadig. Personligt ville jeg nok bare lade medicinen ligge når du ryger.
Det kan selvfølgelig også havde noget at gøre med at jeg havde været fuld og skæv 4 dage i træk (der havde jeg ikke taget pillerne). Men følte det først på denne måde, da jeg tog pillerne i kombination med hash og alkohol.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]