Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 12:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey guys.
Jeg har her inden for den sidste månede prøvet at ryge hash nogle gange. (har ikke prøvet det før)
De første 2 gange var jeg lidt tilbageholden og fik ikke røget nok. Det føltes bare som at have drukket nogle genstande.

De sidste 2 gange tog jeg så lidt mere, men istedet for at blive skæv, fik jeg det bare dårligt. Kunne mærke alt blodet forsvinde fra mit hovede, og mine venner sagde at jeg var helt hvid. Jeg følte ikke rigtigt at jeg havde en rus på udover en smule svimmelhed, men mest af alt havde jeg bare kvalme. Jeg ville bare ligge ned. Det føltes fuldstændig som at have drukket alt for meget, udover at jeg ikke kastede op.

Hvad skyldes dette? Jeg tror ikke jeg røg for meget. Kan det være at det bare at sådan det virker på mig? Det ville da være rigtig ærgeligt.

Håber i kan besvare nogle af mine spørgsmål.

DonMillo

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Sker for selv den bedste, ryg lidt mindre og lidt langsommere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
sådan virker det på stort set alle de første par gange, det meget normalt

de næste par gange du ryger så prøv at tage 1 hvæs af gangen så du kan stoppe før du evt får kvalme, er sikker på om noget tid vil du få en dejlig rus og ik føle noget kvalme

Junior medlem
Brugeravatar

og så sid roligt, slap godt af og hyg dig :)

..hvis du begynder at få det dårligt så skub tanken væk, så forsvinder det..det værste du kan gøre er at stresse over om der er noget galt, eller lade andre stresse dig, det er ingenting galt og så snart tanken er væk, er ubehaget det også :) det er ihvertfald min erfering :peace:

Junior medlem

Ja okay.
Havde også fået atvide at man måske kunne få det lidt dårligt den første gang, men troede bare jeg i det mindste også ville kunne mærke noget. :) Havde ingen rus what so ever, kun kvalme.
Og jeg vidste godt at det ikke var farligt eller noget, så var ikke bange. Havde derimod et par venner der var bekymrede selvom jeg blev ved med at sige at de ikke skulle være det, og jeg tror også det stressede mig lidt.

Så bare mere pause mellem hivende, og sidde helt stille og slappe af? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er ik fedt at have kvalme i sin hash rus det ødelægger det hele, prøv at tage 1-2 små hvæs af gangen og stop før du får kvalme hvis det er muligt, vent gerne 10 min eller mere imellem da det godt kan komme snigende nogen gange

hvis du bliver ved med at få det dårligt er hash nok ik noget for dig, men det ville sku være sært :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du starter med tre hvæs som du alle holder inde i 5 sekunder også venter du 15 minutter og tager 3 hvæs mere. Det er en rigtig god fremgangs metode for nybegyndere. Jeg synes det lyder som om du har fået et nikotin shock. Det kan også forklare hvorfor du ikke fik nogen rus, men følte dig svimmel og fik kvalme. Sørg for at få ristet tobakken ordenligt, så kan du undgå dette i fremtiden. God ryger :)

Junior medlem

Jeg tvivler på at det var nikotin, eftersom jeg ristede den rigtig godt, og kun røg en cigaret i alt. Er vant til at ryge meget mere til fester.

Men jeg vil prøve på at gøre som du siger med de 3 og så en pause. Jeg røg nemlig bare det hele rimelig hurtigt og uden pause, fordi jeg var træt af ikke at kunne mærke det ordentligt de andre gange.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hvis du ikke ryger til dagligt, altså smøger, synes jeg også som Arthur Spooner siger at det lyder som om at det er nikotinen der er skyld i det! Hvor meget hash har i kommet i pinden?

Junior medlem

Altså jeg har ofte røget 4-5 smøger til fester, rimelig hurtigt efter hinanden uden at mærke nikotinen der.
Jeg tror der var omkring 0,6g god hash. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DonMillo skrev:
Altså jeg har ofte røget 4-5 smøger til fester, rimelig hurtigt efter hinanden uden at mærke nikotinen der.
Jeg tror der var omkring 0,6g god hash. :)

Forskellen er at der næsten ingen filtrering er når du ryger joint i forhold til en almindelig cigaret hvor der er massere af filter. Derfor skal tobakken ristes ordenligt så der næsten ingen nikotin er i. Medmindre man ryger smøger dagligt :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hvorfor er der ingen der har foreslået manden oral indtagelse endnu? :D

Vil gerne anbefale dig at prøve at lave guldkakao (kakao + hassssh), det giver ikke kvalme - jeg har i hvertfald aldrig oplevet det. Jeg fik også kvalme de første par gange jeg røg, men det var pga. smagen af hash røgen. Hvis du gerne vil starte blødt ud, så kunne du f.eks. tage 200-250 mg hash (det er selvfølgelig bare ca. mål, efter gennemsnitlig "god" gade røg) det giver en meget mild og behagelig rus efter min mening.
Rusen vil varer længere, og "blødere" dvs. at der måske går 1-2 timer før virkningen rigtig har sneget sig ind på dig, og så bliver virkningen nogenlunde der nogle timer, indtil den langsomt forsvinder.

Her er en lille opskrift på guldkakao:

Drumstick's Guldkakao:

(2 pers.)

Du skal bruge:

1 x Tom's Guldbarre (helst mørk chokolade) - anden type kan også bruges.

1 fl. Cocio eller 1 L. Mathilde Cacaomælk

en smule mælk, (sød eller let)

2 krus med teske

1 gryde + 1 piskeris

hash efter behov, evt. 1-1.5 g. 50-60 kroners.
+Evt. flødskum på sprøjtedåse.
___

Fremgangsmåde:
1) Hak chokoladen og hashen fint.
2) Bland de 2 ingredienser sammen til en finthakket masse.

3) Dæk bunden af din gryde med sødmælken, vær sparsom med hvor meget mælk du putter i, det er nok at der bare er en smule i bunden.

4) Varm mælken op v. middel varme på kogepladen.

5) Fortsæt på svag til middel varme, hæld så chokeladen og hashen ned i mælken og pisk kraftigt med et piskeris til alt er smeltet.

6) Hæld 2 kopper Cocio eller anden cacaomælk i, fortsæt med at piske, mens guldkakaoen varmes op.

7) Umiddelbart før kakaoen begynder at koge, hælder du din færdige guldkakao op i de 2 krus.

Cool Prikken over i'et: en klat flødeskum på toppen.

9) Nyd guldkakaoen med en anden, denne opskrift er til 2 personer. Very Happy

God fornøjelse :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Hold da kæft det lyder lækkert det der! :D
kunne da være at jeg skulle prøve det, men da jeg stadig bor hjemme og bruger mamas køkken, bliver det måske lidt svært. :)

Men næste gang prøver jeg lige at riste cigaretten bedre og hvis det ikke virker vil jeg prøve med en omgang guldkakao! :D

Er der nogen bestemt fremgangsmåde hvorpå man rister smøgen bedst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DonMillo skrev:
Hold da kæft det lyder lækkert det der! :D
kunne da være at jeg skulle prøve det, men da jeg stadig bor hjemme og bruger mamas køkken, bliver det måske lidt svært. :)

Men næste gang prøver jeg lige at riste cigaretten bedre og hvis det ikke virker vil jeg prøve med en omgang guldkakao! :D

Er der nogen bestemt fremgangsmåde hvorpå man rister smøgen bedst?

Det fungere rigtigt godt at riste i en gryde. Svag varme også ellers bare "hoppe" lidt med gryden, og ryste den og alt muligt. Tobakken er færdig når den er dejlig gyldenbrun og røgen ikke sviger i næsen mere :wink:

Junior medlem

I see.
Har også hørt man kan gøre det i mirkoovnen, men det er ikke lige noget jeg har mulighed for, da jeg bor hjemme.
Jeg mener mere noget der lige kan gøres hurtigt. Hvordan gør man det bedst med en lighter? Og hvornår ved man når det er nok?

Junior medlem
Brugeravatar

jeg syntes den bliver mere ristet i "en skål af sølvpapir" end hvis man bare rister smøgen, du kan gøre det over et lys, over gaskomfuret eller bare med en lighter, men lightere er dog bedst til bare at riste smøger med.. rist den længe og pust i smøgen ind i mellem, får at få røgen/nikotinen ud.. hvis du vælger sølvpapiret ryster du bare godt på hånden(rister) og tager det fra flammen ind i mellem og ryster røgen væk..

jeg tænker at oralt indtag er noget du måske skal vente lidt med, eller i hvertfald være forsigtig med, det kan godt virke lidt kraftigt.

..men når den tid kommer vil jeg foreslå noldpopcorn til guld kakaoen ;)

..(OBS. noldpopcorn og guldkakao bør IKKE indtages sammen aften)

Junior medlem

Ja okay. Det kan godt være at mit problem var at jeg ikke fik ristet ordentligt så!
Kan man godt få det dårlig (kvalme) af at ryge for meget hash på en gang?
For er lidt træt af at jeg ikke rigtig føler at jeg kan mærke det ordentligt når jeg ryger. :s Så tænker på bare at prøve at lave en rigtig kraftig joint og prøve det.

Junior medlem
Brugeravatar

DonMillo skrev:
Ja okay. Det kan godt være at mit problem var at jeg ikke fik ristet ordentligt så!
Kan man godt få det dårlig (kvalme) af at ryge for meget hash på en gang?
For er lidt træt af at jeg ikke rigtig føler at jeg kan mærke det ordentligt når jeg ryger. :s Så tænker på bare at prøve at lave en rigtig kraftig joint og prøve det.

Self kan du få det dårligt af at ryge for meget på en gang - Det er det samme som hvis du tager andre stoffer og for meget - Så dårlig idé at lave en kraftig joint også bare ryge igennem ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
I min optik er det bedre at ryge to "tynde" joints end en tyk, specielt når du er nybegynder. Sæt en film på, ryg en pind, og hvis ik du synes filmen er meganice efter en halv time, så ryger du en joint mere af samme kaliber.

Junior medlem

Hehe, lyder som en god ide! :D
Men hvor meget skal jeg så putte i mit mix?
En smøg?
Og hvor meget hash?
jeg har små klumper af 2g, og han sagde at det var 120'er... Ved godt at det nok ikke er rigtigt, men tror det er godt da det er min fætter der solgte mig det, og han kunne ikke finde på at hustle mig.

Skal eg bare dele de 2g's klumper op i tre eller noget? Det var det han sagde til mig jeg skulle, men kunne intet mærke..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]