Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 11:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey psy er ny her og har været i gang med et grow i år.
har fik nogen gratis frø af min ven som skulle være:
Purple Princess X Danish passion X nogen andet som han ikke vidste.

Det hele drejer sig om jeg er ved at blive nervøs for de ikke når at blive færdige,
Jeg fik af vide at den har groet helt fint på han halv åbne altan og blev færdige til tiden.

Ville gerne uploade evt. et par.

Hvis der en der er villig til at hjælpe :)

Tak På Forhånd

RyGanja

Moderator
Brugeravatar

Mørklæg planterne 12-14 timer i træk hvert døgn, resten såvidt muligt med soltimer, så sku de nok gå i blomst hvis ikke de allerede er.
Upload endelig billeder, det gør det noget nemmere at hjælpe, det kan du gøre på blandt andet imageshack.us, hvor du skal vælge linket til forum-visning, og kopiere det ind i indlægget.

Junior medlem

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

her er lidt billeder af planterne gorilla planter sry ikke den bedste kvalitet mobil camera, men er i tvivl og jeg skal gøre det eller være mere tålmodig. altså mørk lægge dem?? :S
men giv din mening tak :)

Moderator
Brugeravatar

De ser meget sativa domineret ud. Jeg troede du havde dem stående på en altan, og derfor i potter og flytbare. Men nu hvor du har dem udendørs, så ville jeg råde dig til at tage en 24-48 timers mørke i træk, som stimulere/sætter gang i blomstringen, og så håbe på at de fortsætter blomstringen, og ikke revegger. Find en mørk/overskyet dag(e) at gøre det på, Det gøres f.eks. ved at smide en sort sæk over, gerne med en hvid yderside så der ikke bliver så varmt under sækkene, da det i forvejen er en noget hårdhændet behandling. Jeg tror personligt ikke de når at blive færdige, hvis ikke du tvinger dem i blomst.

Junior medlem

Okey tak for dit svar, tror jeg vil gøre det hurtigts muligt.
efter jeg har gjort det, hvornår kan jeg forvente at se blomstringen komme igang?.. :shock:

Moderator
Brugeravatar

Så lige nærmere på billed to, kan det passe at det er sådan nogle hvide/gennemsigtige hår (støvfangere, pistiller), der er på dén plante, og i så fald, er der det, på de andre to, for så var jeg måske for hurtigt ude, og de er allerede gået i blomst. Det betyder så også at du ikke behøver at tvinge dem i blomst.
Men normalt kan man se det umiddelbart efter sådan et mørkeperiode, har oplevet at jeg kunne se pistiller, da jeg tog sækken af planterne efter 24 timers mørke.

Junior medlem

Okey det lyder godt.. Var ellers forberet på at give dem mørke. Tror du de når at blive nogenlunde færdig, altså med en udmærket resultat??
og har du nogen anelse om hvornår jeg skal tænke på at høste inden de bliver for kold, men stadig få det meste ud af solen ?

:)

Junior medlem

Var henne og kigge til dem idag og fundet frem til at kun 1 af de 3 er gået i blomst.

så regner med at mørklægge de to andre i løbet af imorgen.

1. Men er stadig lidt i tvivl om jeg skal gøre det når den ene er gået i blomst, om de andre så gør det snart eller? :S

2. Hvis jeg tager fejl ang. at de IKKE er gået i blomst,
kan jeg risikere noget ved at mørk lægge mine to planter i ca. 38 timer ?

her er lidt billeder fra idag og lorte vejret heh, igen fra min mobil så sry for kvaliteten. :D

-------------------------------------------------------------------------------------

Nr.2 plante topskud, som jeg ikke kunne se tegn på blomst umiddelbart.
Billede
Nr.3 plante topskud, som ser ens ud som Nr.2 altså ingen tegn.
Billede
Her er de alle sammen i det typiske danske vejr :)
(glemte sku lig at vende billede :S)
Billede

-------------------------------------------------------------------------------------

Vil gerne høre folks meninger om sagen, så skriv endelig! :)

Tak på forhånd

RyGanja

Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Vent.. Det er det du skal. Vente. Man ved jo ikke præsic hvornår en plante går i blomst. Planterne lever sit eget liv. Lad dem står i naturen som normal vis uden at gøre noget, udover og vande dem.

Du har ventet i over 50 dage (Mindst) for at planten ser sådan ud. så kan du godt vente lidt mere endnu

Moderator
Brugeravatar

Man kan også vente så langt tid at de ikke når at blomstre færdigt, Mr Greening, og af udseendet på planten, kunne den godt ligne én der tager langt tid om at blive færdig, jeg synes ikke det lyder som en dum idé at smide sække over de to andre.

@ryganja
Det der typisk sker, når man smider en sæk over er at bladene krøller lidt, øveste topskud bukker lidt, og fugten er jo høj under sådan en sæk, især i sådan noget vejr vi har nu, så hold evt. allerede øje med mug når du tager sækken af. Ud over at det stresser planten, skal de nok klarer den. Jeg har dog haft mulighed for at rykke de planter jeg har gjort det ved i skyggen, så der ikke er belysning på sækkene, så det er muligt dine bliver mere medtaget end de jeg har haft erfaring med.

Junior medlem

Tak for svarende :) tror jeg er godt indstillet på at mørkelægge de to andre planter.

tror jeg laver mange små huller i plastik sækkende for at undgå for meget fugt.

Så må jeg lade dem stå i 38 timer og se hvad der sker.

Moderator
Brugeravatar

Hvis du laver huller i sækkene, så kommer der jo lys ind, og så ryger mørklægnings pointen, så hvis du bruger den plan, så skal du i hvert fald have to lag sække.

Junior medlem

Okey tænkte ellers bare på små huller, men det gør jeg så.
hvor langt ned skal de så dækkes?
til det nederste blade og skud?
eller helt ned så stilken ikke engang får lys altså til jorden?

Moderator
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvad det skulle gøre hvis det nederste stamme fik lidt sol, men bladene skal i hvert fald dækkes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]