Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Father Hood
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Er ikke saerlig god til at udtrykke mine tanker til ord,
men prover lige paa det engang, saa haaber i forstaar meningen med det helle.

Jeg har vaeret saa heldig at blive FAR.
Men er saaen set i lidt af et dilemma, min datter er ved at blive 2 aar.
Hun begynder saa smaat at kunne, Tale, Forstaa osv.

saa taenkte.....

Det er selvfolige udelukket at ryge inden dore i huset...!
Men er det smart at hun ser mig for, og efter.
Taenker mere paa sindsaendring, bedere humor, lidt mere fjoleri end normalt.

Eller er det eneste rigtige simpelthen at stoppe med den gode Hash
Det skal lige siges at jeg ikke har taenkt mig at ryge dagen lang,
en joint om aften eller 2 plejer lige at tage toppen af det daglig stress og jag.

haaber nogle er jer har erfaring, eller har born som i opfostre lige nu.
mens i stadig ka ryge.

Ps. undskylder for de manglende tegn, vi ellers er saa vandt til i DK ae / aa / o men er i udlandet pt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg synes ikke du skal være skæv når du er omkring din datter overhovedet. Jeg ser ikke noget galt i at du vil ryge en joint eller to fra tid til anden, min i mine øjne skal det være noget der foregår når hun er lagt i seng og kun hvis der er en anden voksen og upåvirket person tilstede hvis der skulle opstå en nødsituation, for der er brug for en der kan tænke klart, det fortjener din lille pige.

Medlem
Brugeravatar

Jeg er enig med Nomad. Du kan jo sagtens ryge en joint med drengene (eller mændene hedder det vel når man har fået børn xD), ligesom du også kan drikke dig en kæp i øret. Men ingen af delene IMO skal være i nærheden af hende før hun bliver teenager, eller derop af.
Du skal også tænke på samfundets syn (det er så småt ved at ændre sig) på folk der ryger hash, og det syn på dig vil også gå udover din datter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Nomad skrev:
Jeg synes ikke du skal være skæv når du er omkring din datter overhovedet. Jeg ser ikke noget galt i at du vil ryge en joint eller to fra tid til anden, min i mine øjne skal det være noget der foregår når hun er lagt i seng og kun hvis der er en anden voksen og upåvirket person tilstede hvis der skulle opstå en nødsituation, for der er brug for en der kan tænke klart, det fortjener din lille pige.

What the fuck? Du går automatisk ud fra at han sidder og slammer bong, eller hvad?

Hvor mange nødsituationer opstår der, som ikke kan undværges i skæv tilstand? Her snakker vi selvfølgelig ikke om en bongrygende bums.

Jeg har en bekendt der har børn, hun kan sagtens ryge om aftenen, og stadig tage sig af hendes børn. Jeg ville som hovedregel vælge at være upåvirket i mit barns nærvær, i hvert fald fra en vis alder. I de to første år, synes jeg det er helt okay, at ryge lidt før, man skal bruge noget kvalitetstid med babyen.

Wushhead, så det er okay at vise det når de er teenagere, men ikke når de er helt små, 0-2-3år? Det virker lidt ironisk?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Khazim skrev:
Nomad skrev:

What the fuck? Du går automatisk ud fra at han sidder og slammer bong, eller hvad?

Hvor mange nødsituationer opstår der, som ikke kan undværges i skæv tilstand? Her snakker vi selvfølgelig ikke om en bongrygende bums.

Jeg har en bekendt der har børn, hun kan sagtens ryge om aftenen, og stadig tage sig af hendes børn. Jeg ville som hovedregel vælge at være upåvirket i mit barns nærvær, i hvert fald fra en vis alder. I de to første år, synes jeg det er helt okay, at ryge lidt før, man skal bruge noget kvalitetstid med babyen.

Wushhead, så det er okay at vise det når de er teenagere, men ikke når de er helt små, 0-2-3år? Det virker lidt ironisk?

Nej, jeg antager hverken det ene eller det andet omkring trådstarters rygevaner, jeg kommer blot med mine tanker og holdninger omkring emnet, det kan der da næppe være noget galt med?
Hvad der kan opstå af nødsituationer er en temmelig bred vifte, men som forældre har man det fulde ansvar for ens børn og derfor mener jeg klart at man til hver en tid skylder dem at være i en tilstand hvor man kan handle så rationelt som overhovedet muligt.

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
Nomad skrev:

Get your point, og der er da muligvis noget om det du siger. Tror faktisk næsten det er bedre end at gøre det når hun er teenager (ikke for at sige enten eller), for det ka hurtigt fucke en teenage-pige op, at hun ved hendes far ryger. Og det vil hurtigt blive et argument i samtlige diskussioner.
Og hvis man nu antager det værste, at hun bliver en rigtig strid hormon-pige som teenager, som bare ik vil være hjemme længere, fordi hun har det ihj så hårdt derhjemme. Hvis hun så en dag ender på kommunen, vil det også fremme hendes sag en del, hvis faren ryger (forhåbentligt alt efter hvor meget det er).

Junior medlem

Sorry, at jeg som traadstarter slet ikke er til stede samme dag jeg beder om svar/raad

Men som i sikkert kan forstaa hvar min kone ikk helt paa toppen saa sku vaere LegeFar dagen lang.

For at svare paa lidt af det sa NEJ, ryger skam ikk BONG, og kommer ikk til det. (bryder mig ikk rigtig om det)

Det er rigtig nok det bliver et store og store problem i takt med hun bliver aeldre og aeldre.
Hvis jeg prover at holde det skjult vill hun helt sikkert kunne maerke, at jeg holder noget skjult.
Saa maa jo bare prove at drosle ned, og sorge for at hun finder ud af det den dag jeg syndes hun er moden/voksen nok til at forstaa mig.
Saa hun ikk tror jeg er en fucking Junkie (som man jo blir fremstillet i vores samfund nu om dage fordi man kan lide en lille pind)
Men maaske derimod kan forstaa mig bare en smulle.

Men onsker heller ikk hun selv begynder at ryge den fede, selvom det er meget dobeltmoralsk at taenke saen

Ska lige siges min kone ikk ryger, der er meget langt i mellem. saa der er altid en "voksen" (upaavirket) person til
stede.
Men mener selv jeg godt kan klare еvt. "nodsitioationer" som sku kunne opstaa.
Ryger mig aldrig helt vaek, bryder mig generalt ikk om at kunne kontrolere mig selv.

Saa jeg maa jo bare tag det stille og roligt, og tag det som det kommer.
men selvfolig altid taenke paa HENDE forst og fremmest.

Haaber i kan finde bare lidt hoved og hale i alt det jeg skriver.
Er ikk saa god til at faa tanker omsat til ord.

Ps. undskylder for de manglede tegn igen, igen.

Tak for godt tankestof til hovdet. mega rart at kunne soge raad blandt lige maend/kvinder

Junior medlem

c

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Gode tanker du gør dig! Det er Harm Reduction på højt plan :)

Jeg er faktisk enig med Nomad. Det er nok bedst af drosle ned når du er sammen med din datter, men jeg ser ingen grund til at stoppe med at ryge når du er alene eller sammen med dine kammerater. Nu kan jeg forstå at du er i udlandet.. Er det pga. ferie eller bor I ikke i Danmark længere?

Jeg kunne forestille mig at hvis der opstår en såkaldt nødsituation er det bedst at BEGGE forældre er skarpe. Dvs hvis ungen lige pludselig skal køres til hospitalet så er I begge tilstede 100%. I et sådan tilfælde kan du ikke altid regne med at din kære kone tænker klart (måske er hun stærkt følelsesmæssigt påvirket pga. situation). Derfor er det vigtigt at du kan tænke logisk, slå beskyttergenet til og gøre det rigtige. Tror at du vil få dårlig samvittighed bagefter hvis du havde været skæv og ikke handlet hensigtsmæssigt.

Ellers synes jeg da at det er din pligt som cannabis forbruger at informere din datter om GODE ting ved planten. Selvfølgelig når hun er vokset op og kan tænke selvstændigt :)

Junior medlem

Der er desvarere noget der heder 24 aars regl i danmark, saa var tvunget til at tage med min gravide kone til Ukraine. Saa har vaeret her i ukraine i 1.5 aar nu, fordi hun ikk laengere havde opholdstilladelse til DK. Jeg er 23. hun er 22. saa maa forst tage hende lovligt til danmark om 2 aar. (eller tag til sverig)
Men er saa heldig at have fundet et arbejde til hende i danmark, saa vi alle 3 kan komme hjem til DK. (2 august 2010)
meget snart, mega RART.

Ska siges jeg arbejder inden for landbrug, og det er noget os danskere er gode til at investere i over hele verden.
saa har arbejdet paa dansk farm herovere. Saa har ikke vaeret slemt/haardt for os overhovdet.

Men ville gerne ha min datter for en dansk uddanelse, plus der er lidt mere sikkerhed herhjemme, ang. laege, skole osv.

Angaaende rog, saa har det staet paa meget meget lav kvalitits POT, som jeg rog i joints.
Havde aldrig rigtig roget pot for jeg kom herovere, men ska nok bare vaere glad for man kunne faa noget overhovdet.

Som jeg nok inderst inde hel tiden har vaeret klar over, blir jeg nok nodt til at drossle mere og mere ned i takt med at hun bliver aeldre.
For kan godt se det kan give en masse unodvendige problemer for os alle.

Hva faen 18 aar er da ikk alverden :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]