Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Hej, jeg har altid haft min egen lille politik vdr. at jeg aldrig ville tage andre stoffer end Cannabis, alkohol og nikotin. Men jeg har altid haft en voksende lyst til at prøve noget som gav hallucinationer. Så mit spørgsmål er; har i noget som i ville anbefale for en nybegynder? Både angående mængde, stoffet, bedste sted at gøre det og tidsspunkt.
På forhånd tak! :-)

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du virkelig interessere dig for det, så behøvede du ikke at spørge. Det står over det HELE på siden! Kom igang med at læs, og vend tilbage hvis du har spørgsmål. For lige at sætte dig lidt i gang ; Læs evt om svampe og LSA.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Tag et kvart/halvt frimærke med nogle gode venner i trygge omgivelser og planlæg jeres aften på forhånd! Så er jeg sikker på du vil få en god psykedelisk oplevelse.

Medlem

Prøv noget 2c-c eller 2c-b, det er godt at begynde med, da det er en mildere oplevelse=)
Men ved højere dosis kan det selfølgelig altid blive vildere, det gælder vist de fleste stoffer

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Exbrugeren skrev:
Prøv noget 2c-c eller 2c-b, det er godt at begynde med, da det er en mildere oplevelse=)
Men ved højere dosis kan det selfølgelig altid blive vildere, det gælder vist de fleste stoffer

Jeg er enig i ovenstående. Har ingen erfaring i dem, men ud fra andres erfaringer, og mine egne på hhv. svampe og LSA, så kan jeg tilslutte mig exbrugerens råd.

Edit: Et mildt LSA-trip kan skam også være godt, men ikke videre psykedelisk. Når du så kommer op i doser der kan give dig en god tur ind i dine tanker, så øger du samtidig risikoen for mavekneb og badtrips.

Site Webmaster
Brugeravatar

Hvor gammel er du HrKnudsen?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
16 (:

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Så vent med de psykedeliske og drik nogle pils i stedet. Jeg har selv taget "skade" og fået slem socialangst pga, jeg gik lidt for meget amok med stofferne i din alder. Hvis du ikke kan vente så gør som et ovenstående indlæg siger... Tag et ½ frimærke sammen med venner. Men pas på - det giver blod på tanden!! ;)

Medlem
Brugeravatar

hvad med svampe, tænker jeg så ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Relapse skrev:

Har skam også overvejet svampe utrolig meget!
Men eftersom, at jeg stadigvæk bor hjemme, vil det nok være lidt svært.
Men er der nogle steder at man kan finde dem i naturen? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg synes du skal vente til du er mindst 21, så vil du også få meget mere ud af oplevelsen.

Medlem
Brugeravatar

HrKnudsen skrev:
Relapse skrev:

Har skam også overvejet svampe utrolig meget!
Men eftersom, at jeg stadigvæk bor hjemme, vil det nok være lidt svært.
Men er der nogle steder at man kan finde dem i naturen? :)

Uhm hvis du "kun" er 16 (havde jeg ikke lige set..) så ved jeg ikke om du skal rode dig ud i det store, hvis du læser lidt rundt omkring i de forskellige tråde, så fraråder mange det, fordi svampe kan tage røven på dig big time, hvis du ikke er klar til at håndtere dem.. og når du kun er 16 så er der massere af tid til at prøve det hele - jeg er 20 og er ikke engang gået i krig med svampene :)
Så læs - måske du kan finde noget inde i triprapporterne (både gode OG dårlige oplevelser) og tag den derfra :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hrknudsen - jeg er selv 17, og har efterhånden en del erfaring med psykedeliske stoffer - ser ingenting galt i at du skulle tage psykedeliske stoffer når du er 16, da det er din indstilling til tingene der afgører om du kan tåle det eller ej

Selvom man er 21 vil du stadig kunne risikere bad trip eller andre psykiske problemer - det afhænger meget af hvem du er som person.
Men samtidig(hvis du altså beslutter dig for at trippe) - vil jeg på det kraftigste(!) råde dig til at blive i den lave ende af doseringerne.

Jeg kender dig ikke - men tænk en ekstra gang inden du tripper - du vil gerne hallucinere som du siger i dit første indlæg, men psykedelika er altså ikke altid bare sjove hallucinationer og umotiveret grineflip - det kan udløse nogle tilstande som du måske finder ekstremt ubahagelige, da det kan vende vrangen ud på hele din identitet, personlighed og følelser, på en måde du ikke kan forestille dig.

Det kommer meget an på hvem man er, 2 mennesker kan f.eks tage samme dosis af et psykedelisk stof, - hvor den ene laller rundt og har det voldgrinern hele trippet, den anden kan gennemgå en direkte spirituel livsændrende oplevelse

Ville nok råde dig til at starte på en lille dosis svampe - kan efter jeg selv har prøvet dem, sammenligne med LSD og sige at svampe altså er nemmere at styre, og har mindre chance for bad trip end LSD.(altså det er min erfaring)

Bare hav respekt for det. Det ER ikke for-sjov-narko selvom det kan virke sådan først.

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det synes jeg er det mest brugbare indlæg indtil videre Euforiseret. :)
Tak.

Medlem

Første gang jeg prøvede af se syner var et uheld (men vil pisse gerne prøve igen :D) , det var nytår 09, og vi havde taget 13-15 Blå Rolex (min vens ord?) , snitter, alkohol og røget 2 pinde, og det var det fedeste jeg havde prøvet :D .. Vil ikk sige du skal prøve det samme, prøv fx LSD med nogen gode venner et sted du er tryg, for vi så begge hele tiden røde og gule farve blinke og vi havde "syrelort" i 4 dage efter ;D ..
Men alle de ting vi så i vores time lange trip´s var for griner.. :'D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Vagten skrev:
Første gang jeg prøvede af se syner var et uheld (men vil pisse gerne prøve igen :D) , det var nytår 09, og vi havde taget 13-15 Blå Rolex (min vens ord?) , snitter, alkohol og røget 2 pinde, og det var det fedeste jeg havde prøvet :D .. Vil ikk sige du skal prøve det samme, prøv fx LSD med nogen gode venner et sted du er tryg, for vi så begge hele tiden røde og gule farve blinke og vi havde "syrelort" i 4 dage efter ;D ..
Men alle de ting vi så i vores time lange trip´s var for griner.. :'D

Blå rolex skulle indeholde 2C-B så vidt jeg ved. Det forklarer de syner du fik :roll:

- Abraham Lincoln

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]