Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 00:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: honolulu
http://www.shamanens-vej.dk/index.htm

Medlem

Chills! Mange tak Tripe79 for linket!

Edit: Endnu flere chills og endnu mere probs for linket!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
shamanens vej skrev:
Danmark er der mange der udbyder shamanisme og du skal vælge med hjertet. Brug tid på at læse hvad de forskellige skriver og prøv at gennemskue deres seriøsitet og det de prøver at tilbyde. [/u]

Nogen der kender en god ? en de vil anbefale ? og ellers kan fortælle lidt om hans / hendes metoder.

Medlem
Brugeravatar

http://www.trommevaerkstedet.dk/sider/side_74.aspx

Et dejligt menneske som laver kurser og trommer. Har selv jordens mest magiske tromme fra ham.

Medlem

tribe79 skrev:
http://www.trommevaerkstedet.dk/sider/side_74.aspx

Et dejligt menneske som laver kurser og trommer. Har selv jordens mest magiske tromme fra ham.

Kan du spille frk. nikotin ud af mit hoved? =] Det ville være magisk.

Medlem

Okay, efter at have kigget på siden besluttede jeg mig for at følge op på det. Grublede lidt over indholdet og kunne ikke få det ud af hovedet, det endte jeg at jeg tog kontakt til Svend Petersen fra http://www.shamanselskabet.dk. Efter en mail udveksling fik jeg lov til at komme over på langeland (Hvor shamanselskabet har huse) for at se hvem de hersens shamaner var i person da det faldt sammen med deres Shaman Camp. Jeg tomlede til Langeland for at sige hej og få tilfredsstillet lidt af min nysgerrighed. Hvis nogen skulle være interesserede i shamanisme, så vil jeg gerne bevidne at de her personer er fuldt ud seriøse, varme, åbne og kærlige.
Jeg fik 2 healinger hernede, den første en landskabshealing hvor Søren Nielsen rejste ind i mig for at kortlægge hvordan min krops tilstand var, hvilke problemer jeg havde skabt i min fortid og hvordan jeg kunne arbejde på at få bugt med disse. En slags sjælelig/kropslig/livs inspektion og en interageren med min underbevisthed. Efter den var der en Planteånde healing, det var virkelig overvældende. En brusende fornemmelse af energi i hele kroppen, en slags harmonisering af cellerne. Det var fantastisk rørende og har givet mig nærmest uendelig stof til eftertanke.

Mit ophold skulle vare alt fra 1 dag til, tja, jeg blev smidt ud ^^, Shaman Campen sluttede søndag og jeg er her i stadig i skrivende stund. Langeland rocks og det samme gør den kærlighed og medfølelse de personer her udviser!

Tak Tribe for at smide det her link ind, det har forandret mit liv. <3 herfra!

- fortsættelse følger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Godt at høre du har fået noget godt ud af det...
Jeg er bare lidt nysgerrig... Hvordan interagerer han med din underbevidsthed? Bliver han bevidst om noget personligt i dig, som du er ubevidst om?
Jeg må indrømme jeg forholder mig en kende tvivlende til dette...

Medlem

Underbevist skal ikke forstås som noget jeg ikke selv ved, men som noget jeg ikke vil tænke over over i min hverdag, noget der gemmes væk for ikke at trækkes i det. Han bliver bevist om noget i mig som han ikke har belæg for at vide. Hvordan, det ved jeg endnu ikke helt, men jeg kan konstatere at det er mærkbart. =]

Den eneste måde at få din tvivl af vejen er selv at give dig i kast med det. Men igen, hvis du ingen tvivl havde omkring det ville jeg synes det var lidt underligt. Især hvis du ikke har været inde omkring det i egen person.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har lavet en del arbejde i forhold til at møde det ubevidste, og definitionen på ubevidst er jo selvfølgelig, at det ikke er noget vi er ved bevidsthed om, men så bevidstgør i den proces. Jeg kom vist bare til at tro, at ubevidst og underbevidst var det samme. Men din definition af underbevidst gør, at det er det ikke. Men det lyder meget interessant.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har også tænkt på at give langeland et besøg på et tidspunkt. Jeg udføre selv reiki healing og tænkte på at det kunne være spændende og givende at sammensætte det shamanistiske med reiki

Velbekommen Phellodendron :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Phellodendron skrev:
Den eneste måde at få din tvivl af vejen er selv at give dig i kast med det. Men igen, hvis du ingen tvivl havde omkring det ville jeg synes det var lidt underligt. Især hvis du ikke har været inde omkring det i egen person.

Hvorfor skulle man udrydde sin tvivl?

Tvivl er selve kernen i filosofien.

Jeg synes at den dér "søgen efter sandhed" er ekstremt naiv. Det er for mig ret indlysende, at ethvert svar vil medføre nye spørgsmål.
Og mennesket er for grådigt og menings-krævende, når man absolut SKAL kunne forklare og forstå alting, og begynder at slå på tromme og finde totem-dyr for at få svar på de sidste dele af virkeligheden, som videnskaben ikke kan forklare.

Medlem

Det skal ikke forklares, men forstås. Mine personlige oplevelser og rejser bliver præsenteret så jeg kan forstå det, du ville få det serveret anderledes, så du personligt ville kunne forstå budskabet/beskeden. Det er individuelt i-og-med det handler om spiritualitet.

Jeg synes at være blevet bevidst om noget, der før har været opdaget, men nu er blevet overrendt af så meget andet. Så, sidste dele af virkeligheden, den forstår jeg ikke helt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Phellodendron skrev:
Jeg synes at være blevet bevidst om noget, der før har været opdaget, men nu er blevet overrendt af så meget andet. Så, sidste dele af virkeligheden, den forstår jeg ikke helt.

Med "sidste dele af virkeligheden" mente jeg, at videnskaben forklarer flere og flere fænomener (lyn, torden, universets størrelse, vores arveanlæg osv. osv.), og at der efterhånden kun er "menings-spørgsmål" tilbage som "Hvorfor er jeg/vi hér?", "Hvad er meningen med livet/universet/menneskeheden?" osv..

Phellodendron skrev:
Det skal ikke forklares, men forstås. Mine personlige oplevelser og rejser bliver præsenteret så jeg kan forstå det, du ville få det serveret anderledes, så du personligt ville kunne forstå budskabet/beskeden. Det er individuelt i-og-med det handler om spiritualitet.

Jeg synes det er et tegn på intellektuel svaghed, den dér trang til at forstå alting. Det er selvfølgelig sundt at være nysgerrig og SØGE svarene, men hvis man tror at man kan FINDE dem, så er man (efter min mening) utroligt naiv og intellektuelt doven/svag.

Medlem

De meningsspørgsmål vil jeg mene du kan finde svar på gennem spiritualitet.

Zarathustra skrev:
Jeg synes det er et tegn på intellektuel svaghed, den dér trang til at forstå alting. Det er selvfølgelig sundt at være nysgerrig og SØGE svarene, men hvis man tror at man kan FINDE dem, så er man (efter min mening) utroligt naiv og intellektuelt doven/svag.

Jeg synes visdom er mere anvendelig end intellekt. Hvis jeg forstår, så er forklaringen intellektets konkurrence-leg. Hvis intellektet ikke formår at komme frem til en forklaring, gør det mig ikke spor. Jeg er blevet kaldt doven før =]

Medlem

Zarathustra jeg synes at du selv er lidt naiv at høre på. Det lyder som om du synes at hvis videnskaben ikke kan forklare det så skal man slet ikke opsøge det. Det virker da split imod hvad filosofien står for.
Odden forholdte sig tvivlende til om det virkede, og Phellodenron sagde at man må kaste sig ud i det for at få det verificeret. Dermed jo ikke sagt at det er den ultimative sandhed at have en spirituel oplevelse og at man forsøger at skaffe sig adgang til de resterende procent viden som videnskaben ikke har kunnet opnå. Man kan aldrig finde sandheden og Phellodendron sagde jo netop at det havde nærmest givet uendeligt stof til eftertanke, så jeg kan ikke se hvad der går imod filosofien.
"Og mennesket er for grådigt og menings-krævende, når man absolut SKAL kunne forklare og forstå alting, og begynder at slå på tromme og finde totem-dyr for at få svar på de sidste dele af virkeligheden, som videnskaben ikke kan forklare"
Det her lyder totalt dumt i mine ører (eller ser totalt dumt ud i mine øjne =]) for man får jo ikke forklaret alting. Med din logik så er det også totalt grådigt og meningskrævende at tage et LSD trip. Det er jo bare en oplevelse, som man tager fra og nærer af og intet andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Zarathustra skrev:
Phellodendron skrev:

Hvorfor skulle man udrydde sin tvivl?

Tvivl er selve kernen i filosofien.

Jeg synes at den dér "søgen efter sandhed" er ekstremt naiv. Det er for mig ret indlysende, at ethvert svar vil medføre nye spørgsmål.
Og mennesket er for grådigt og menings-krævende, når man absolut SKAL kunne forklare og forstå alting, og begynder at slå på tromme og finde totem-dyr for at få svar på de sidste dele af virkeligheden, som videnskaben ikke kan forklare.

Ville du så også mene at folk som går til psykolog er grådige, fordi de for eksempel forsøger at få svar på hvor en, lad os sige angst eller depression kommer fra?

Jeg synes også at det her shamanisme virker langt ude. Men det synes folk også om meditation, hypnose og akupunktur for blot få årtier siden, og det er trods alt redskaber som er temmelig godt bevist nu. Tror også at du misforstået noget da du prøver at kalde det for svar, som i "svaret på alting". Det er kun dig som har brugt det udtryk. Det skal lige siges at jeg ikke påstår at der er noget at komme efter her men jeg vil da altid holde mig åben.

for ydeligere at sætte diskussionen på en spids, vil jeg fremhæve at det virker som om du sætter filosofien på en højere piedestal. "Tvivl er kernen i filosofi" fair nok, men mener du her at hver gang man er i tvivl så burde man søge at udvide den tvivl? Er ganske enig i at man skal forholde sig nysgerrig til verden hvis det er det du mener, og er det ikke lige netop det phellodendron gør?

:peace:

Moderator
Brugeravatar

Du kan vel for fanden ikke sige at folk der går til psykologer er grådige?
Hvis de har nogle indre konflikter de skal løse er der vel en grund til at vælge at gå til en psykolog eller en anden vej for at få forløst dem?
Bare fordi man gør det, betyder det jo ikke man udrydder tvivlen. Men måske kan det hjælpe en til at komme over en konflikt, der gør at ens dynamiske tvivl får en til at dykke endnu dybere. Og så er pointen vel at tvivl er grådigt da den får en til at grave videre? Men den køber jeg nu heller ikke.
En konflikt kan få en til at stå stille, det samme kan manglende tvivl. Og stagnation er dødt.

Et møde med en terapeut eller andet kan faktisk også stimulere ens nysgerrighed, enten til indre eller ydre undersøgelser.
Tvivl er en meget vigtig del af filosofien, og jeg er enig i, at den skal bibeholdes for ikke at stagnere.

Jaja, lidt rodet, men som yeti sagde i et andet indlæg: blahblahblahblah.

Medlem
Brugeravatar

Odden, ved ikke om det er mig du skriver til. Hvis det er tror jeg du har misforstået. Jeg mener absolut det kan hjælpe at gå til psykolog. men synes den måde zara stilte det op på var det samme som at sige at man var grådig hvis man søgte svar. Var måske en lidt besværlig måde at forklare det på, men tror bestemt at folk kan finde svar igennem psykologien. Ikke svar som i større sandheder men f.eks. svar på ens handlingsmønstre eller lign.

Moderator
Brugeravatar

Ah ja.. Sorry.. Ser først nu at du faktisk stiller et spørgsmål. Jeg er blevet helt ør af solen og for lidt mad. Det lyder til vi er enige på det punkt alligevel, men jeg kom til at fejllæse din post ud fra mit udgangspunkt. Woupsy, hehe.
Men jeg lader det bare stå som det er, for så er den pointe da vist slået fast ;)

Medlem
Brugeravatar

hehe det fanme i orden :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]