Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
Jeg faldt lige over denne her site da jeg sad og tågede imorges, og jeg må nu sige, at jeg finder den lidt svær at tro på.
Hvad synes i? http://www.dailymail.co.uk/news/article-471106/Smoking-just-cannabis-joint-raises-danger-mental-illness-40.html

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
"Thomas Palmer butchered two of his friends during a woodland walk after his mind was warped by smoking skunk - a particularly potent form of cannabis."

Drengen må jo have været sindsyg forfanden, ingen grund til at blande skunken ind i.

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Ja jeg ville mene det samme.
Skunk i sig selv vil ikke så hvidt jeg ved, få folk til at slå hinanden ihjel.
Det kan have været en sindslidelse der er blevet provokeret af skunken, allerhøjst.
Det er ikke til at sige, men ja drengen var jo nok blæst i pæren i forvejen, og burde måske ikke ryge sådanne sager

Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
A single joint of cannabis raises the risk of schizophrenia by more than 40 per cent, a disturbing study warns.

The Government-commissioned report has also found that taking the drug regularly more than doubles the risk of serious mental illness.

Overall, cannabis could be to blame for one in seven cases of schizophrenia and other life-shattering mental illness, the Lancet reports.

Det er propaganda som altid, intet andet. Move on, nothing to see here.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Nu må vi jo ikke altid tro på det er propaganda, bare fordi det går imod det vi tror på, selv om det muligvis er ;)
Det kan jo være sandt, altså at han er gået amok og har slået folk ihjel.
Det er muligvis ikke skunkens skyld, men det er da umuligt at kunne afvise fuldkommen
at en sindsforstyrret ung mand påvirket på skunk, kunne have slået to af sine kammerater ihjel.

Det er muligt det er sket.
At det så direkte er skunkens skyld han gjorde det lyder lidt bizart ja.

Men hvem ved.

Site Webmaster
Brugeravatar

Eskapisme, jeg snakker om undersøgelsen. Læs mit indlæg.
Og det er sikkert og vidst det er propaganda. Havde undersøgelsen ikke vist at cannabis var yderst farligt, var den blevet skrottet. Læs evt. op om Dr. Nutt og hans fyring da han modsagde regeringen. Læs om Dr. Ricuarte der blev givet penge af den amerikanske regering for at undersøge hvor skadeligt MDMA er.

De mord episoder ER sket, men man kan ikke give cannabis skylden for det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lavede lidt mere tjek på det, og så lige nogle dokumentarer om det.
Der siger de at det er 1 joint OM DAGEN. Men stadigvæk, så sammenligner de chancen for at det sker med f.eks. at tage et glas vin og så blive alkoholiker. Chancen er jo minimal, SELVOM at den er blevet forøget med 40%-

Medlem
Brugeravatar

Det lyder satme for langt ude..
Han var, som i andre skriver, sikkert fucked i forvejen.
Så gik det galt da han røg ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ingenium skrev:
Det lyder satme for langt ude..
Han var, som i andre skriver, sikkert fucked i forvejen.
Så gik det galt da han røg ;)

Helt enig. (:

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Folk kan jo finde på at gøre ting når de bruger rus-midler, det er jo det samme med sprut.. det gør nogen mennesker aggressive

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cozhi skrev:
Folk kan jo finde på at gøre ting når de bruger rus-midler, det er jo det samme med sprut.. det gør nogen mennesker aggressive

Sprut gør nogle folk voldelige, ja. De gør dem sku ikke sindssyge mordere, der går hjem og slagter deres to venner.

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
HrKnudsen skrev:
Cozhi skrev:

Sprut gør nogle folk voldelige, ja. De gør dem sku ikke sindssyge mordere, der går hjem og slagter deres to venner.

Nej, Jeg mener bare at rus-midler kan let fremme psykiske lidelser, hvis nu man har nogle problemer med en kan for meget alkohol sagtens få det til at ende i noget forkert.
Derfor kan end med nogle vrang-forstillinger vel under en rus gå hen og slagte sine venner..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside
Cozhi skrev:
Hr

Knudsen skrev:
Cozhi skrev:

Nej, Jeg mener bare at rus-midler kan let fremme psykiske lidelser, hvis nu man har nogle problemer med en kan for meget alkohol sagtens få det til at ende i noget forkert.
Derfor kan end med nogle vrang-forstillinger vel under en rus gå hen og slagte sine venner..

Cannabis gør jo heller ikke folk "sindssyge mordere, der går hjem og slagter deres to venner". Jeg vil mene i de fleste tilfælde, at der er langt flere som bliver agressive af alkohol end af cannabis. Ihvertfald dem jeg kender som er "voldeligt anlagt" synes jeg bliver langt mere agressive og nærmest mindre af cannabis.

Anyway drengen havde jo i forvejen psykiske problemer og det er jo tydeligt at det bare er hjernedødt propaganda. Men hold kæft hvor er det irriterende at se på.

Peace.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Matti skrev:
Cozhi skrev:
Hr

Knudsen skrev:
Cozhi skrev:

Cannabis gør jo heller ikke folk "sindssyge mordere, der går hjem og slagter deres to venner". Jeg vil mene i de fleste tilfælde, at der er langt flere som bliver agressive af alkohol end af cannabis. Ihvertfald dem jeg kender som er "voldeligt anlagt" synes jeg bliver langt mere agressive og nærmest mindre af cannabis.

Anyway drengen havde jo i forvejen psykiske problemer og det er jo tydeligt at det bare er hjernedødt propaganda. Men hold kæft hvor er det irriterende at se på.

Peace.

Præcis! Jeg ved ikke hvorfor, men det pisser mig helt vild af, når man ser at staten og "eksperter" kommer med sådanne udsagn. Det jo helt gak.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
http://www.experimentarium.dk/forsiden/artikler/artikelvisning/article/227/

1 % af befolkningen udvikler skizofreni. 10 % af befolkningen ryger jævnligt. Vi burde ha MANGE flere skizofrene.... Eller vent? Er det måske fordi at 40 % mere end 1 % er lig med 1,4 % og dermed FUCKING UBETYDELIGT! Det er jo ikke engang alle der udvikler sygdommen som har røget før... Get a grip...

Kan i øvrigt godt lige anbefale den artikel jeg fandt der, den giver et meget godt overblik over hvad man ved om sygdommen.

Medlem
Brugeravatar

jamen KAN det virkeligt gå galt? Det tror jeg sgu ikke.
Hvis du ikke bliver afslappet af at ryge weed, så bliver du måske lidt rastløs eller bliver en smule paranoid, men direkte sindssyg og at få lyst til at slå ihjel.. nej.
Har venner der fik noia over at være i et køkken fordi der lagde en kniv fremme, og så kom der alle mulige tanker myldrende, men det er jo bare tanker, og ikke noget nær handling.
Right? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Citat:
Dr Robert Ferris, a consultant psychiatrist who has been treating Palmer since his arrest, told the jury he started to believe he was at risk from people wanting to hurt him.

"His state of mind at the time of the killings was not normal. This was exacerbated, but not caused, by cannabis."

http://s2.excoboard.com/exco/archive.ph ... =1827711-1

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
ingenium skrev:
jamen KAN det virkeligt gå galt? Det tror jeg sgu ikke.
Hvis du ikke bliver afslappet af at ryge weed, så bliver du måske lidt rastløs eller bliver en smule paranoid, men direkte sindssyg og at få lyst til at slå ihjel.. nej.
Har venner der fik noia over at være i et køkken fordi der lagde en kniv fremme, og så kom der alle mulige tanker myldrende, men det er jo bare tanker, og ikke noget nær handling.
Right? :)

Nu kan du altså ikke sammenligne resten af verden med dine venner og bekendte, selvom man ofte har en tendens til det. Kan da sagtens være at han blev skør i bolden efter at ryge den pind, men sandsynligheden er jo nok er der var noget galt i forvejen.
helt enig i at det her er en skræmme kampagne uden lige. Man kunne f.eks nemt lave en artikel i samme stil om alkohol, det er bare om at finde et tilfælde med en fulderik som har slået nogen ihjel. "Drunk maniac on a killing spree. the alcohol made him frenzie!"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg hader sådanne undersøgelser. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan de regner de 40% ud.

Junior medlem
Brugeravatar

Lur mig om ikk den knægt har været fuck'ed på andre stoffer / medicin fra skattefar ''Den lovlige Narkoman'' også har han fået blandet det sammen med en bred. Har selv brugt Marijuhana, Hash & skunk i mange år har nær studeret det til mindste detalje det er et beroligende stof og det farligste der kan ske er lungekraft ingen gang et psykose tilfælde fra Thc burde kunne få ham til og få de bevirkninger de beskriver han skulle have fået af skunken det kan ikke lade sig gøre med mindre det er blandet med andre stoffer / medicin. Ikke engang hvis han er psykisk syg da den sløvende effeckt burde få hans psykiske lidelse til og fortrænge sig ..

Præcis som du nævner efter som Hash, marijuhana & skunk er Ulovligt i de fleste lande har de jo kun Hash misbrugerne der er på afvænning de kan regne ud ?
Og hvis det er så farligt hvorfor viser nyeste undersøgelser så fra England af Heroin er en sikker vinder på 1 pladsen, på 5 . pladsen har vi så Alc og 11 pladsen i Farlige stoffer ''Hash'' ?
jeg synes mere vi ude i noget med behandling af lungekraft ??
De kan selføgelig også få information fra andre lande som f.eks Holland.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]