Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hey psy.
Efter en meget rystende tur sidste gang, har jeg bestemt mig for at prøve en tur igen - på amf.
Jeg skal nemlig i sommerhus hos et par venner her, fredag-lørdag, og mig og en ven er ret friske på at køre et par baner ned.
Der bliver temmelig sikkert vild druk, masser af tjald, og så amf.
Noget jeg skal være obs på? drik masser af vand, lyt til kroppen, osv - ellers andet?

Insane psychedelia user!

:utfse: :google:
Dovenskaben længe leve. Der findes masser af emner omkring HR når man er på Amfetamin. Så det er bare om at åbne øjnene, og læse løs.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Manze skrev:
Hey psy.
Efter en meget rystende tur sidste gang, har jeg bestemt mig for at prøve en tur igen - på amf.
Jeg skal nemlig i sommerhus hos et par venner her, fredag-lørdag, og mig og en ven er ret friske på at køre et par baner ned.
Noget jeg skal være obs på? drik masser af vand, lyt til kroppen, osv - ellers andet?

Jeg synes lige du skal genlæse din tråd fra sidste weekend et par gange: Forstærkede følelser... Det lyder altså ikke helt rart. Jeg tror at en længere pause ville gøre dig godt. Når din psyke sender den slags advarselssignaler, kan det betale sig at lytte efter og lige slå bremserne i for en tid.

Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Manze skrev:
Hey psy.

Jeg synes lige du skal genlæse din tråd fra sidste weekend et par gange: Forstærkede følelser... Det lyder altså ikke helt rart. Jeg tror at en længere pause ville gøre dig godt. Når din psyke sender den slags advarselssignaler, kan det betale sig at lytte efter og lige slå bremserne i for en tid.

Helt enig med Prometheus.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
desuden skal du være obs på at tjald kan forstærke de nederne føelser man kan få under en amfetamin rus ret meget....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes jeg har tænkt det igennem, og med den settings der vil være tror jeg ikke er der vil være noget problem.
Har ikke løst til at læse det topic igennem, derfor har jeg heller ikke gjort det endnu.

Men noget helt andet er - jeg har søgt og søgt men finder bare folk der siger; Det skal du ikke - det er dårligt - uden at komme med argumenter?

Og tjald forstærker føleserne?
Hvordan?
Udover det er 2 stimulanser og 1 depressant, hvad er der ellers?
Så vidt jeg ved er der ingen af disse tre stoffer der har krydstollerance, eller forstærker hinanden?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ud fra beskrivelsen af din sidste tur på amfetamin, er din følelsesmæssige balance ikke helt optimal for tiden. Uanset hvilke stoffer man tager, giver det psyken et skub. Og hvis man i forvejen ikke er nogenlunde i balance, er der større risiko for at man falder og slår sig.
Manze skrev:
Og tjald forstærker føleserne?
Hvordan?
Udover det er 2 stimulanser og 1 depressant, hvad er der ellers?
Så vidt jeg ved er der ingen af disse tre stoffer der har krydstollerance, eller forstærker hinanden?

Det behøver ikke at være nogen fysiologisk forstærkning for at stoffer mentalt kan forstærke hinandens effekt. Cannabis virker let psykedelisk, og der er bestemt en risiko for at den tilstand du er i forstærkes. Hvis du i forvejen er i en paranoid eller nedtrykt tilstand og ryger en joint, er risikoen meget stor for at du bare får det værre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ser hvad du siger.
Vil helt klart overveje det, men tror vist at jeg godt kan regne med at når jeg står i øjeblikket, så sker det alligevel.
Og hvis nu - Det skulle ske - Hvad kan jeg så gøre? I tilfælde af at min psyke går amok, og slår ud ligesom sidste gang, hvad skal jeg så gøre?

Grunden til jeg vil snuse lidt mere til det , er at jeg fandt det skræmmende men meget interresant sidste gang.
Uvirkeligt, og noget jeg som - ikke nødvendigs kunne tænke mig at prøve igen - men komme lidt mere i kontakt med "hjernen". Jeg lærte nogle spændende ting om mig selv den aften.

Tror dog ikke jeg vil være så påvirket af cannabis da jeg har en temmelig høj tolerance.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Hvis du ikke kan tales fra det, hvad jeg stadig håber vil lykkes, så skal du i hvert fald være meget åben overfor en fortrolig i selskabet, for hvis din psyke går amok så kan det altså være på det niveau at du ikke selv kan tage hånd om det.
Men tænk over at en fullblown paranoid psykose også har potentialet til at gøre dem omkring dig ondt og ikke kun dig selv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
amfetamin er et ret dårligt stof at lære sin egen psyke at kende på for hvis det går galt er der ikke rigtigt nogen nødbremse som med fx. psykedeliske stoffer hvor man ofte vil kunne styre trippet i en god retning og få noget konstruktivt ud af det... amfetaminer derimod vil nærmere udløse en fullblown psykose hvor man er ude af stand til at overbevise sig selv om at det man tænker ikke er sandt.... Det er meget velkendt at cannabis og amfetamin sammen virker let psykedelisk på en ofte ret forvirrende måde.. der gør man meget lettere får tendens til paranoia og følelses mæssige udbrud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad nu hvis vi siger 10 genstande (ØL) - og en enkelt joint?
Og en eller 2 streger - ikke fuldstændig blæse af, bare en enkelt for godt humør?

Har heldigvis en fortrolig med derop, som kender til det der skete sidste gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Generelt er det jo ikke godt at tage stoffer når psyken er lidt 'off center', men af de muligheder du opstiller så vil jeg sige gå efter øl/cannabis-kombo'en og kun den, jeg synes bare ikke det er værd at løbe risikoen med amfetaminen :/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. Ja, øl cannabis kombo er jo næsten normalt, ihvertfald når jeg drikker så jeg ryger jeg somregel altid.
Jeg ved det ikke, jeg må jo se hvad der sker.
Vil stadig gerne høre flere meninger om det.
Og så vil jeg opdatere når jeg kommer hjem om hvad der skete og hvad jeg indtog.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Kogt-kat: Jeg ved ikke om du er klar over det, men det er ikke de "almindelige" eftervirkninger af amfetamin der bliver forsøgt undgået her, men den noget skræmmende tilstand trådstarter forklarer om i denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=33098&p=441477#p441477.
Det er noget lidt andet, så jeg ville holde MDMA og kokain ude af billedet ligeså.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg tror enten jeg skårer alkohol eller røg fra.
Bliver nok alhoholen, eller holder det til det minimale.

Ketamin bliver nok ikke lige den her weeken, da jeg ikke har tid til at læse op på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg vil ikke anbefale nogen at selvmedicinerer sig selv mod angst med ketamin. Tal med din læge,

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Kogt-kat skrev:
Nomad skrev:
@Kogt-kat: Jeg ved ikke om du er klar over det, men det er ikke de "almindelige" eftervirkninger af amfetamin der bliver forsøgt undgået her, men den noget skræmmende tilstand trådstarter forklarer om i denne tråd: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=33098&p=441477#p441477.
Det er noget lidt andet, så jeg ville holde MDMA og kokain ude af billedet ligeså.

My bad :)

Trådstarter: Jeg har nogle kammerater, som har indtaget Ketamin med gode resultater imod angst. Har ingen kilder, blot udtagelser fra en masser kammerater som har haft gode oplevelser med det. Der vil jeg blot anbefale dig til, at holde nallerne langt væk fra alkohol, hvis du vil indtage ketamin..

Dårlig ide at råde folk med en potentiel psykoske til at selvmedicinere med endnu mere narko. Manze, du ved du burde lade helt være med amfetamin i et stykke tid, men vælger formentligt at skide på det i weekenden. Håber du får en god weekend, og at du kan skrive på mandag om en god tur uden problemer... Men hold nu igen, vis lidt disciplin når du sidder med drengerne og det begynder at gå vildt for sig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej.
Jeg tager jeres råd, og kan godt høre det lyder som en rigtig skidt ide.
Jeg må sku nok hellere lade være, og så drikke et par øl og suge et par joints i stedet.
Tak for hjælpen.

Insane psychedelia user!

Manze skrev:
Hej.
Jeg tager jeres råd, og kan godt høre det lyder som en rigtig skidt ide.
Jeg må sku nok hellere lade være, og så drikke et par øl og suge et par joints i stedet.
Tak for hjælpen.

:) Fedt når folk tager alle de velmente råd seriøst. Jeg håber du får en fed tur i sommerhuset - godt vejr og godt selskab, der er ikke grund til at sætte helbred og en god weekend på spil bare fordi det hele gerne må være lidt vildere og lidt hurtigere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Præcis, og man havde da også et liv før "de hårde stoffer" så hvorfor skulle man ikke kunne det igen.
Tror næsten det bliver rart.
:cheers:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]