Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 19:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Hey alle Psy people.

For lidt over en uges tid siden besøgte jeg min gode ven som altid.
Jeg vidste han havde været til blodprøve da han i forvejen bøvler med depression samt syner/stemmer heraf.
Hans psyke er ret god osv., der er ikke noget at komme efter der (udover depri'en).

Da han så viser mig brevet fra sygehuset, spørger han hvorfor de har fundet spor/rester af benzodiazepiner i hans blod.

Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan han have fået det i blodet?
Jeg har læst hans liste over medicin han får og der er svjv kun Truxal af afslappende han får. Jeg har ikke listen ved mig så jeg kan ikke lige pt oplyse om de andre "substanser" han får, som jeg går og driller ham lidt med :)

Han har selv ingen anelse og er derfor lidt urolig for hvordan der er kommet spor af det ind i kroppen, da han ikke ved noget om benzo'er, andet end hvad jeg har læst mig til på Psy og fortalt videre.

Selv lægerne ved ikke hvorfor.

Nogen ideer?

-Psy

Medlem
Brugeravatar

Han har vel taget en chill-pill på et tidspunkt? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det tvivler jeg stærkt på da han knapt kan finde røg ;) og han ved ikke rigtigt noget om brug af substanser, så tvivler på det ;) men tak for svaret :)

Medlem
Brugeravatar

Når jeg skriver chill-pill, så mener jeg diazepam eller lign. - som man tit giver til patienter med depression,psykoser mm.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
Hmmm du skriver han har en depri, så har han garanteret fået udskrevet Bromam på et tidspunkt..
Jeg får udskrevet Bromam, pga min depri og følgeskader (angst og uro når jeg er i større forsamlinger efter jeg blev overfaldet)..

Men kun et gæt, check om den står på listen over det medicin han har fået..

Insane psychedelia user!

zoonk skrev:
Hmmm du skriver han har en depri, så har han garanteret fået udskrevet Bromam på et tidspunkt..

Ikke alle deprimerede mennesker får udskrevet bromazepam.

Hvis lægerne på sygehuset, eller hvor han nu fik taget prøver, ikke ved hvor benzo stammer fra, skyldes det nok ikke et præparat han får udskrevet.

Off Topic:
Psyken kan altså ikke være noget at råbe hurra for, hvis man har en depression, ser syner og hører stemmer.

Medlem
Brugeravatar

F:C:A:R skrev:
Ikke alle deprimerede mennesker får udskrævet bromazepam.

selvfølgelig er der mange andre former for medicin som f.eks Diazepam som The Shaman omtalte..

Og skrev jo også:
Citat:
Men kun et gæt, check om den står på listen over det medicin han har fået..

Insane psychedelia user!

^hvis den så gjorde det, ville lægerne så stå uvidende over for benzo-positiv i guttens blod?

Det her spørgsmål er, fuldstændig umulig at komme med et kvalificeret svar på.

Medlem
Brugeravatar

F:C:A:R skrev:
^hvis den så gjorde det, ville lægerne så stå uvidende over for benzo-positiv i guttens blod?

Det her spørgsmål er, fuldstændig umulig at komme med et kvalificeret svar på.

Det er ikke altid at psykiater og læger arbejder sammen, og han kan sagtens have fået benzo'er fra sin psykiater, uden at lægen ved det...

Medlem
Brugeravatar

Ved mig var det omvendt, jeg fik Bromam før min psykriater havde haft mig til samtale..
fordi der var sygeligt lang ventetid og havde mange problemer.. så det var nødvendigt med noget medicin..
så ja de kan sagtens se forbi hinanden de to instancer, med henhold til medicin..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Til zoonk. jeg synes næsten aldrig mer man støder på sådan nogle benzoer som bromam/lexotan mere..
Er det seriøst din erfaring at folk får bromazepam mod depression? Nu skriver du jo også du er blevet overfaldet og har angst og uro.. Så er det meget mere forståeligt at give noget som lexotan får det! men.
Det er af min opfattelse at der skal en del mere til end bare depression idag!! Bromazepam er ikke ligefrem noget læger er glade for at skrive ud! Jeg tror sku det er de færreste læger eller psykiatere idag der vil udskrive bromazepam mod depression hvis de kan komme uden om det med noget antidepre!

Jeg får selv udskrevet 2 mg. clonazepam (Rivotril) 3 gange dagligt.
Og min læge sagde til mig at "benzodiazepiner er benzodiazepiner".. "Det er hips som haps hvad du får" sagde han..
Men da jeg så kom og spurgte om jeg ikke kunne få bromazepam 3 gange dagligt istedet for min clonazepam, da jeg synes det flyder sådan i kroppen pga. den lange halveringstid på clonazepam og det går i musklerne så var der bestemt ikke noget at tale om!!
Det vil han sku ikke udskrive!

Men det jeg ville frem til er at bromazepam er ikke noget man normalt vil få ved en depression.

han har nok bare lige snuppet en lige Chill-pill(diazepam)en valium måske som andre skriver. Hvem ved.. Det sidder jo mega lang tid i kroppen sådan noget..

Medlem
Brugeravatar

Citat:
en da jeg så kom og spurgte om jeg ikke kunne få bromazepam 3 gange dagligt istedet for min clonazepam, da jeg synes det flyder sådan i kroppen pga. den lange halveringstid på clonazepam og det går i musklerne så var der bestemt ikke noget at tale om!!

Tjah, nu har jeg lige siddet og læst om Bromazepam, (Bromam), og så det medicin du beskriver Clonazepam (Rivotril®) som er mod epilepsi.. kan du lige forklare mig hvorfor jeg så ikke skulle få Bromam?? Godt nok er Clonazepam et Benzodiazepam-præparat men stadigvæk lægeligt, bliver det brugt i de fleste tilfælde mod epilepsi..!!

har jo ikke epilepsi.. men en svær depri, med angst og uro.. og søvnbesvær.. (hvilket Clonazepam også burde hindre imod)

og i forhold til Risperdal, som jeg fik før så virker Bromam meget bedre.. også fordi jeg blev fuldstændig blæst og tom af risperdal..
havde aldrig drømme når jeg fik risperdal, og var i det hele taget bare som i en lille kuppel.. sad bare for mig selv i min lejlighed..
og det gad jeg sgu ikke.. så fik hurtigt skiftet om til Bromam.. da det i det mindste gav mig en mulighed for at tænke lidt igen, og gøre daglige ting.. men jah Risperdal er jo også mod psykoser, hvorimod hvad jeg ved af (ret mig hvis det er forkert) at Bromam er et beroligende middel.. og ikke et direkte anti-psykotisk medikament..

Men ved sgu ikke, har aldrig fået Truxal..
så kan ikke svare på den.. men tror mere det er fordi min læge ved at Clonazepam hovedsageligt bliver brugt til patienter med epilepsi, og at bromam hovedsageligt bliver brugt som beroligende.. og nej han var heller ikke glad for at udskrive dem.. men enten eller sagde jeg til ham og så fik jeg dem..

Senest rettet af zoonk 08 jul 2010 04:29, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

skulle det være pga. risikoen for afhængigheden, så er det sgu lige meget om det er Truxal, Bromam eller Clonazepam..!!
Da der er Benzodiazepin i alle præparater.. det er jo det stof der er med til at gøre os "afhængige" af pillerne, hvorimod der i Risperdal ikke var Benzo i..
men de havde bare nogle andre bivirkninger end Bromam, som ikke slog så meget igennem.. så som den der ekstreme "tomhed" man får..

hvilket gør man ikke kan passe en skid såsom uddannelse, arbejde osv..

Senest rettet af zoonk 08 jul 2010 04:28, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Morpheus
Er det seriøst din erfaring at folk får bromazepam mod depression?

du kan jo så heller ikke spørge mig om det er fra min erfaring at folk får udskrevet Bromazepam (Bromam) mod depri, når det her kun omhandler det medicin jeg fik.. og jeg skriver også at det muligvis kunne være muligheden for at det er derfor han er Benzodiazepin i blodet..

BTW skal det også siges at Lexotan er det samme som Bromam det er bare et andet "brand-navn" for medicinen..
http://en.wikipedia.org/wiki/Bromazepam

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zoonk skrev: Da der er Benzodiazepin i alle præparater.

Hvis det er tilfældet, hvilket egentlig giver mening efter din forklaring og hvad du selv får udskrevet.

Hvis f.eks Truxal indeholder en form for benzodiazepiner så kan jeg bedre forstå de har fundet det, men det får mig stadig til at undre over hvorfor lægerne ikke ved hvor det kommer fra.

Din forklaring er meget logisk og jeg takker for de gode svar du kom med, da det har givet mig lidt bedre forståelse for den her problemstilling, som jeg vil kalde det.

Jeg ved ikke meget om kemi som sådan, især ikke når det kommer til hvad medicin indeholder osv.

Hvis benzo'er kan forekomme i forskellige beroligende og andre lignende behandlingsmedikamenter, er der så nogle der måske ved hvilke medikamenter de oftes kan findes i?

Jeg har siddet og søgt lidt på det men syntes ikke jeg kan finde nogle gode svar i denne forbindelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Truxal er IKKE et benzodiazepin(!!!), men derimod et thioxanthene-klassen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorprothixene

Benzodiazepiner er en gruppe af stoffer som bruges til lidt af hvert, lige fra epilepsi, søvnløshed, angst osv osv etc og hvad lægen mener eller man kasn få lokket ham til.

//blazR

Dedikeret medlem

Der er sku ikke Benzodiazepin i truxal!!
Det er jo antipsykotisk medicin...
Det var sku ikke for at fornærme dig zoonk!! Jeg tror du har misforstået mig fuldstændigt!
Jeg har mødt en i hele mit liv der fik clonazepam imod epilepsi, men alle andre jeg kender der får det får det enten får angst, uro, søvnløshed eller svær depression..
Men jeg kender ikke statistikkerne.. Så det er bare egen erfaring...
Det jeg mente er at lægerne idag, hvis de ska skrive benzo ud, meget hellere vil udskrive clonazepam end bromazepam generelt, og at benzodiazepiner som Bromam ikke er noget man bare får kastet i nakken af sin læge fordi man er deprimeret længere..
Det skyldes helt sikkert at bromam er i udlevering gruppe "A" og Rivotril er i gruppe "B" fx. og flunipam er i udlevering "Ap4" på højde med syntetisk morfica som ketogan osv....
Det var sådanset bare det jeg mente og ikke andet! Bare glem det det er ikke vigtigt..

Dedikeret medlem

Citat:
Hvis benzo'er kan forekomme i forskellige beroligende og andre lignende behandlingsmedikamenter, er der så nogle der måske ved hvilke medikamenter de oftes kan findes i?
Jeg har siddet og søgt lidt på det men syntes ikke jeg kan finde nogle gode svar i denne forbindelse.

Hey her er nogle af det mest kendte benzodiazepiner her i DK.

Chlordiazepoxid
Diazepam
Clobazam
Clonazepam
Flunitrazepam
Nitrazepam
Bromazepam
Alprazolam
Lorazepam
Lormetazepam
Oxazepam
Triazolam
midazolam

Men du kan nok desværre ikk bruge disse navne til så meget da man ikke så vidt jeg ved kan se hvilket benzodiazepin der er i kroppen på folk udover det er et eller andet benzodiazepin på de normale prøver.. Men du kan jo spørge din ven om han har indtaget nogle af disse stoffer ovenover.. Og så kan du prøve at søge under alle salgsnavnene på disse benzodiazepiner..

Men stadigvæk tror jeg bare han må have spist en valle eller noget i den stil da du skriver han knapt nok kan få fat i sin egen røg..
Men det lyder da meget besynderligt!
Kan du hvis det ikke er til for meget besvær skrive en liste over den medicin han har fået på hospitalet og før?

Senest rettet af Morpheus 08 jul 2010 11:39, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
zoonk skrev:
Tjah, nu har jeg lige siddet og læst om Bromazepam, (Bromam), og så det medicin du beskriver Clonazepam (Rivotril®) som er mod epilepsi.. kan du lige forklare mig hvorfor jeg så ikke skulle få Bromam?? Godt nok er Clonazepam et Benzodiazepam-præparat men stadigvæk lægeligt, bliver det brugt i de fleste tilfælde mod epilepsi..!!

Det er en uheldig antagelse du laver, når du kun kan se én anvendelsesmulighed i medicin. Der findes mange former for medicin der primært er fremstillet til at kurere én type sygdom, men hvor man senere hen har fundet ud af at stoffet virker på flere forskellige sydomme.

Jeg selv får epileptikum på daglig basis, og jeg har ikke epilepsi :)

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Truxal er IKKE et benzodiazepin(!!!), men derimod et thioxanthene-klassen.

arrrgh jah sorry, mig der lige fik læst forkert mellem lexotan og truxal.. =D my bad..
kl. var også 4.. =D hah griner, nåh.. hat shippens..

sorry Morpheus var heller ikke for at være hamrende påståelig.. fik bare blandet nogle ting sammen..
mens jeg sad og læste og skrev samtidig.. =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]