Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Hey, er lige kommet hjem for at overnatte og så at min ene han plantes boller var sprunget, og det nu er en masse hvide "hår" der stikker ud? har den sendt pollen ud? og kan det have effekt på mine hun planter der stod tæt på? (under 1m).

Alle planterne står udenfor og er de 2.5 måned gamle

tak på forhånd :)

Medlem

Vil altså gerne lige have at folk der svare ved om mine hunner er blevet bestøvet..

og slår IKKE hannen ihjel da jeg skal bruge frø næste år (dog vil jeg kun have 1 hun bestøves)

læste lige at en hun ikke kan blive bestøvet før den er i blomst, som mine vel ikke er endnu? men hvorfor ville hannes boller så springe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Dine hanner ved jo ikke hvornår dine hunner er i blomst. Men dine hunner bliver højst sandsynligt befrugtet når de går i blomst - du kan dog prøve at flytte dem og håbe på at der ikke ligger så meget pollen på dem, at de bliver bestøvet.

Medlem

Når én blomst springer ud!
Den åbner sig og nogle stænger kommer frem! De ligner nogle bananer???
Ca en uge efter har den skudt sine pollen afsted og det hele falder af!

Men en han kan blomstre i flere uger ligesom en hun, dvs den klynge alene i topppen af hanskudet vil afgive pollen en mnd, kommer selv an på hvor stor han er, men en ok fuldvoksen hampehan på en meters penge skal nok nå at bestøve dine hunner!

Bind den evt sammen omkring stammerne med den hun du vil have befrugtet! Og flyt dem hvis muligt for han har en rækkevidde som vinden blæser og han kan nå så langt som fra marroko til spanien!

Medlem

Ok, har gjort det at jeg har smidt planten væk fra hunnerne, tror bare hannen bliver slået ihjel senere idag :b

Medlem

Så er hannerne slået ihjel.. da jeg kun har et sted at have mine planter stående..

har lige et spørgsmål.. de planter som er hunner har udviklet noget der ligner "boller" som fra en han.. kan det have noget at gøre med at de er blevet befrugtet?

EDIT: altså de har det kvindelige topskud og pistiller, men også nogle få kugler.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er hængende "bananklaser" så er det hanblomster og planten er derfor en hermafrodit.
Hvis det derimod er selve calyxen (de små "poser" som pistillerne kigger ud af) der er begyndt at blive tykkere og rundere i det, så er hunnen blevet bestøvet og i gang med at producere frø.

Medlem

Hmmmm.. det er nok den sidste.. Har set det med bananklasser men det var kun på hannerne. Men ser lige, det kan jo godt være at jeg kommer til at se nogle bananklasser på mine hunner på et tidspunkt :s

tak

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]