Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Der hvor man ikke kan bunde
Jeg har fået lavet mit nye grow room

BilledeBilledeBillede

og jeg har fået lavet "Døren" til den og den er helt lys tæt, der kommer ikke noget lys ind, ude fra.

Demisionerne er følgene 200 cm i Længden, 90 cm i bredden og 180 cm i højden

Jeg skal lige have købt nogen flower lys, så jeg tænkte på et HPS kit, men nu har jeg læst at HPS udskilder sig en utrolig varme så de skal være 40 cm væk fra planten, det vil sige at den har 40cm mindre plads til vokse sig i højde på. Det vil sige kun 140 cm samtidig er krukken til den 30 cm så der ryger lige 30 der så den kan kun vokse sig 110cm. Kan man ikke rykke lampen fx. 10 cm fra planten uden plantens top brænder af, ved at have noget ventilation ved den?

Hvis det ikke kan gøre, kan jeg så ikke bare tage 2 x 200 watt CFL flower istedet? vil det ikke gi bedre end 1 x 200 watt cfl.

Medlem

Jeg ved godt at rummet mangler noget genskær, noget hvidt, men det er sat på men intet billed af det

Moderator
Brugeravatar

Du skal sætte noget hvidt/reflekterende op på væggene, pandaplast ville være en mulighed, luksus-modellen, er selvfølgelig mylar. Ellers er der meget lys der går til spilde, da sort næsten ikke reflekterer noget af lyset.

Jeg ville umiddelbart foreslå 2*250W eller en 400W, begge hps, som minimum* det er alligevel omkring 2 kvadratmeter der skal lyses op.

*Minimum for at få nogle gode faste skud, og en rimelig god høst, ift. arealet, og antal Watt.

Medlem

Ja men jeg tænker på varmen

hvis de skal være de der 50 cm væk fra planten så har den kun 110 cm og vokse sig høj på

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dertil findes der cooltubes. I den størrelse du har tænkt dig at gro ville jeg virkelig ikke bruge andet end HID-lamper. CFL har slet ikke nok lysgennemtrængning til at du får nok ud af det i forhold til pladsen du har investeret.
Køb en cooltube, så kan du have lampen omkring 10-20cm fra plantetoppene alt efter hvor kraftig udsugning du har samt hvor varmt det ellers er i rummet.

Med det sagt så gror jeg altså også kun med omkring en meters penge i højden. Mit telt er 180cm højt og min grobakke med planterne står ca. 70-80cm oppe.
Vha. LST/HST og andre teknikker såsom SoG eller ScrOG er det muligt at gro med lidt plads i højden. Mine nuværende planter er max 60cm høje.

Medlem

Så hvis man bare topskære dem så bliver dig jo også breder ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Klart, men de stopper ikke med at vokse i højden af den grund. De bliver dog mere buskede og slet ikke lige så høje som hvis de bare fik lov til at vokse.
Men uanset hvad er der en masse muligheder for at holde dem på omkring en meter i højden. Det bliver ikke noget problem.

Medlem

okay mange tak ;)

Medlem

Som Ariaji skriver, er en cooltube en ydderst god tilføjelse.
Udover at dine planter kan komme tættere på pæren, så har du også mulighed for bedre at kontrollere klimaet i dit grow areal, da den primære varmekilde er blevet "pakket" ind.

Jeg vil anbefale du får dig en 600w pære, de er nemlig næsten dobbelt så kraftige som 400w pærer. - jeg bruger selv 600w og jeg har "kun" et areal på 1,1m2. - de udvikler dog en del varme skal jeg lige huske at nævne :P

lige et spørgsmål, kan det passe at dit gro-rum er inde i et skur ? og i så fald, er der nogen form for isolation ? det kan nemlig blive rigtig varmt / koldt om henholdsvis sommeren/vinteren, hvis dit grow areal ikke er isoleret. men det ved du jo sikkert godt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]