Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 54  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Okay, Tak BehindMind. Der er luft filtre på poserne, kunne være jeg skulle give den ene lidt vand så for en sikkerheds skyld.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Filteret sørger (forhåbentlig) kun for udluftning af Co2.

@ ZK har du husket at "dunke" begge growkits? -> dunke, altså nedsænke dem totalt i koldt vand fra hanen, i ~12 timer og derefter hælde ALT vand fra igen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Læs regelsættet igen.

Citat:
3) Salg, eller opfordring til salg, medfører øjeblikkelig udelukkelse. Dette gælder også private beskeder mellem brugerne! Private beskeder kan blive overvåget.

Citat:
Ingen forhandlerlinks til følgende: Headshops,Growshops og lignende sider med stof relateret tilbehør/udstyr. Lovlige og ulovlige stoffer,kemikalier og lign.

...og så svært kan det da ikke være at bruge google...come on.

Medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
Filteret sørger (forhåbentlig) kun for udluftning af Co2.

@ ZK har du husket at "dunke" begge growkits? -> dunke, altså nedsænke dem totalt i koldt vand fra hanen, i ~12 timer og derefter hælde ALT vand fra igen?

Ja det er gjort, der er også sket en hel del nu, men jeg har lidt spørgsmål nu. Begge grow kits begyndte at vokse på samme tid, men meget forskelligt. Billede 1: der vokser de meget langsomt.

Billede Billede

Hvad skal jeg gøre med den svamp der ser underlig ud ? Min mor kom med foreslaget, sku jeg vende kassen rundt så at svampene retter sig ud, pga de peger mod lyset jo.

Ellers hvad sys folk, det er første omgang. på forhånd tak !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det ser umiddelbart ganske fornuftigt ud. Ingen grund til bekymring.

Medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Det ser umiddelbart ganske fornuftigt ud. Ingen grund til bekymring.

Oke. Dem på billedet til venstre har dog ikke vokset siden de kom frem. tålmodighed :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Citat:
Hvad skal jeg gøre med den svamp der ser underlig ud ? Min mor kom med foreslaget, sku jeg vende kassen rundt så at svampene retter sig ud, pga de peger mod lyset jo.

Faldt lige over det her. Ved ikke hvor gamle folk er her inde, men det her er der sikkert mange her inde der kunne lære noget af - ærlighed!
Respekt for det :peace:

dine svampe ser i øvrigt helt fine ud :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg er gået igang med at dyrke Panaeolus Cyanescens, og det er første gang jeg prøver at dyrke dem, så har lige nogle spørgsmål.
når jeg har blandet mit halm/gødning medie med nogle klonicerede kager og puttet det i en growbox, skal jeg så proppe et casinglag på med det samme eller er det først når halm/gødning mediet er fuldt kloniceret, og er der noget tidspunkt i prossen det er nødvendigt at dunke.

Junior medlem

De fleste putter casing på efter fuld kolonisering, men det er også ok at gøre det før. Du kan bruge dunk for panaeolus cyanescens mellem flushes ligesom for psilocybe cubensis.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
skal jeg så dunke før det første flush, eller er det først efter det første det andet osv.

Junior medlem

hvis koloniseringen af substrat og casing er gået rimeligt hurtigt er der nok ikke grund til det, men det skader ikke hvis du bare får hældt AL overskydende vand fra - til der går 5 sekunder mellem hver lille dråbe er min huskeregel. forresten behøver du ikke at dunke sådan en lille casing ret længe. et par timer er mere end rigeligt, og jeg tror egentlig også en halv time er nok men jeg har ikke testet det. du kan jo prøve begge dele og veje før og efter, og se om ikke substratet bliver lige så godt hydreret på 1/2 time. Du kan godt glæde dig til pan cyan. Det er den bedste psilocybin svamp hvis du spørger mig. Men start med lav dosis for nogle strains er enormt stærke.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Hurtigt spørgsmål, håber nogen har en holdning til det:

Jeg har netop dunket mit growkit for 4. gang og mediet/kagen ser efterhånden lidt 'slidt' ud på oversiden. Så jeg tænkte, at det måske ville være smart at vende kagen med bunden op af når jeg lægger den ned i kassen igen? Der har jo ikke groet nogle svampe på undersiden af kagen, så måske er der mere næring tilbage der? Eller har myceliet bevæget sig op i den øverste del af kagen, så det vil være dumt at vende det ned ad? Anyone?

Junior medlem

Hey Psyc

Har et spørgsmål til mit growkit. Har nu haft det i 12 dage og de største frugtlegemer er nu 1,5-2 cm høje. Problemet er bare at der for det første ikke er ret mange og at de ser ud til kun at pinne i kanten?
Er der noget jeg kan gøre (lys, varme, fugtighed etc.) i håb om at øge mængden af frugtlegemer i midten af kagen?

Håber nogen har et bud - ellers bliver der ikke engang til et enkelt trip..

Dedikeret medlem

Fortæl lidt om hvad du har gjort. Er det første flush? Har du dunket kittet? Hvilken temperatur står det ved? Hvor længe er det siden du så første tegn på pinning?

Junior medlem

Jeg har fulgt følgende guide: http://www.growbox.org/eng/beschrijving.htm

Dvs.: Dunket, efterfølgende har det stået i stuetemperatur (det har fået massere af lys 17/7, men aldrig direkte sollys).

Og det drejer sig om første flush - beklager mangelfuld post, men troede stort set alle disse newb growkits fungerede ens.

Dedikeret medlem

Alright, hvad med mit sidste spørgsmål?

Junior medlem

2-3 dage siden den aller første var synlig.

Er der noget jeg kan gøre?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Neil Young skrev:
2-3 dage siden den aller første var synlig.

Er der noget jeg kan gøre?

Hvis jeg var dig ville jeg tage det med ro, det tager tid men bare vent det bliver godt!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Ja, der kan sagtens gå en uge hvor de bare står som pins :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Neil Young skrev:
Hey Psyc

Har et spørgsmål til mit growkit. Har nu haft det i 12 dage og de største frugtlegemer er nu 1,5-2 cm høje. Problemet er bare at der for det første ikke er ret mange og at de ser ud til kun at pinne i kanten?
Er der noget jeg kan gøre (lys, varme, fugtighed etc.) i håb om at øge mængden af frugtlegemer i midten af kagen?

Håber nogen har et bud - ellers bliver der ikke engang til et enkelt trip..

Dit growkit lyder som om det er rimelig sundt og stærkt.
Jeg har haft nogle kits der var 3 uger om at pinne, så bare rolig sømand :peace:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]