Armaghetto skrev:
Det er fint du spørger ind til dosering af en anden slags opiumsvalmue, men jeg tilråder stadig at bruge den metode jeg beskriver ovenfor =)
de doserings anvisninger jeg skriver er til p. somniferum? nej... det er til alle slags opiumsvalmuer. uanset hvilken slags opiumsvalmue vi snakker om er det stadig meget tilrådeligt at dosere ved at koge alle hoveder i stedet for at dosere pr. opiumsvalmuehovede.
P. Orientales er jo netop ikke ikke en opiumsvalmue, og har hverken morfin eller codeine, som kan være nemt at overdosere...
Det jeg søgte efter, var en doserings guide, der ligesom man ved P. Somniferum (opiumsvalmue) siger 4-5 hoveder til en kop te, og et tændstikke hoved til to, hvis man vil ryge det.
Det kan være ganske fint at koge en masse og så prøve sig frem, men det kræver jo at jeg sidder og lapper en masse te i mig, og da jeg allerede er godt bekendt med opiumsvalmue og opium i det hele taget, så ville det være rart med en mere præcis guide til brug af p. Oreintales da jeg vil prøve dette.