Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel: kærlighed .
hej allesammen lige nåde jeg hade brug for at komme ud med .hved kom der er nogen der vil sige det ikke hører til her .men så må i jo brokke jer ....

kærlighed hvorfor skal det gøre ondt.og være så godt.men kan ikke leve unde det,men det kan også ødlægge enste live.hvorfor det .fordi man legge live og sjæl i det .bare det da kunne være næmt .men det skal vis være svært.men så kan det måske også blive det beste i verden.at elske en er det beste .men og miste er det værste.
kærlighed kan man ikke leve ude det .kan helle ikke leve med det
men det er det beste i verden [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

skave af trold

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Word!

Insane psychedelia user!

Utroskab er det værste i verden.

Men det er nu også ret nedern når folk man tror er ens venner, begynder at lægge an på ens ex.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hej Trold :) Jeg tillod mig lige, at skrive dine tanker rent, fordi jeg syntes det er godt skrevet, men giver mere mening, når man kan læse det flydende…:) (Det er altså ikke ondt ment på nogen som helst måde)

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Hej alle sammen. Jeg har lige noget, jeg har brug for at komme ud med. Jeg ved, der kommer nogen og siger, det ikke høre til her, men så må I jo brokke Jer…

Kærlighed, hvorfor skal det gøre det ondt? Og være så godt! Man kan ikke leve uden, men det kan også ødelægge ens liv.

Hvorfor det?

Fordi man lægger liv og sjæl i det. Bare det kunne være nemt, men det skal vist være svært. Men det kan også blive det bedste i verden.

At elske en er det bedste, men at miste igen er det værste. Kærlighed kan man ikke leve uden. Kan heller ikke leve med det. Men det er det bedste i verden. :)

Skrevet af Trold.
<HR></BLOCKQUOTE>

@Jensus: Jeg er helt enig med dig…:) Utroskab er fandens gave til mennesket! Jeg har simpelthen aldrig forstået hvorfor der er så mange mennesker, der ikke kun kan have een kæreste af gangen. Er vi nået dertil, hvor det er nemmere at bolle udenom, og satse på at blive opdaget en dag, end at sige til sin kæreste, at man tror ikke på forholdet længere. Hvorfor denne her evige flugt fra smerte? Mange siger, at det er for at beskytte sig selv, men tænker de på kærestens følelser. Hvad gør mest ondt, at tage en seriøs snak om man skal prøve at få tingene til at fungere, eller gå hver til sit? Eller finde ud af sin kæreste kysser/boller med andre?

@Jensus: På den anden side, så er jeg ikke helt enig i dig, at ens hommie ikke må ligge an på ens eks. Han skal bare spørge om lov først. Lige sådan spørge om det er ok, at han også prøver lykken. Du kan da bare være ”stolt” af, du var der jo først :) Men hvis man har det dårligt med det, hvis det fx stadig gør ondt, så meld klart ud, så der ikke er nogen misforståelser. Det er sådan nogle tidspunkter i ens liv, at man finder ud af, om det virkelig er ens gode ven.

Til sidst, vil jeg gerne opfordre alle til, i hvert fald ikke i Jeres teen-age år, at lade en pige komme imellem gode kammeraters venskab. Venner er ikke noget, der lige sådan hænger på træerne, og finder man de rette venner, har man dem for resten af livet. Jeg har mange venner, men specielt fire står mit hjerte nær. Jeg er 100% sikker på, at de fire drenge, snakker jeg stadig med om 10 år. Og om 20 år. Ja, til vi dør…:) Og vi kan godt finde ud af mødes, selvom vi har kæreste på. En er sågar blevet far…:) Men at lade en pige komme imellem et venskab, er det dummeste man kan gøre.

Så hav i baghovedet, at lige meget hvor nyforelsket du er… At lige meget, hvor meget du KUN har lyst til at være sammen med dine nye kæreste… Så husk dine venner.

Og husk, du holder ikke på din kæreste, hvis du bare sidder derhjemme. Piger skal aktiveres på den ene eller anden måde. Inviter hende ud og spise. Biffen. Teater. Shopping for din regning. Men sørg også for, at hun står for nogle arrangementer. Hvis hun nu invitere dig i biffen, og gerne vil se Farven Blå eller sådan noget kedeligt noget…:) Så lad være med at rulle med øjene og sukke højlydt. Hvis du ofre dig, så ofre hun sig nok også… Ellers får du jo hende nok ikke ind og se Terminator 3 :)

Og prøv aldrig at forstå hvordan piger tænker… Nogle gange, er de sku mærkelige. Hvad de mener er absolut logik for burhøns, kunne overhovedet ikke falde os ind. Og omvendt.

Til sidst, dagens kloge ord, der har inspireret mig igennem mange situationer: Er HUN glad, er DU glad…:)

- Rylle

Rylle tak for det .
jensus vis du har nåde du vil sige så pm mig

kommetage er velkomme til det jeghar skave [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
@Fenriz: Bare rolig knægt...:) Der er en pige til os alle i denne her verden...:) Du skal bare nyde livet, og lige når du mindst venter det, så kommer hun dumpende ind i dit liv...:)

Har du fx aldrig lagt mærke til, at når man virkelig er en sex-hungrende ulv, og render rundt efter alt med to patter og en fisse... Så er det sku ikke så tit man får noget på krogen. Når man så har en kæreste, så er det jo man får alle tilbuddende...:) Jeg tror piger kan mærke, man er mere sig selv, og ikke ude på noget.

Derfor, bare vær dig selv...:) Så sker der mere, end hvis du sidder og savler over alle piger...:)

- Rylle :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Tjaeh, kærlighed gør ondt nogen gange. Mit sidste forhold endte også, da hun var sammen med en anden! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Det tager noget tid at komme over, og jeg var slet ikke interesseret i et nyt forhold før lang tid efter - en underlig følelse for resten.

Men ja, kærligheden søger vi vel alle, og vi kan heller ikke leve uden. Nogen gange bliver man nødt til at åbne sig selv 100% for at føle kærlighedens intensitet helt. At blive brændt af er så bare ærgerligt, men alt sammen en del af livet.

[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Word trold!

ærlyhed er kærlyhed, og kærlyhed er ærlyhed. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Rylle: Det var nu ikke nogen hentydning til mig selv [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] , jeg har været rimelig heldig tøserne her på det sidste... men jeg kan udemærket relatere til hvad du siger, især det med at når man HAR kæreste på kan man sagtens snakke med en anden pige uden at prøve at give hende det indtryk man tror hun gerne vil have...

Medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Rylle:

Til sidst, vil jeg gerne opfordre alle til, i hvert fald ikke i Jeres teen-age år, at lade en pige komme imellem gode kammeraters venskab. Venner er ikke noget, der lige sådan hænger på træerne, og finder man de rette venner, har man dem for resten af livet. Jeg har mange venner, men specielt fire står mit hjerte nær. Jeg er 100% sikker på, at de fire drenge, snakker jeg stadig med om 10 år. Og om 20 år. Ja, til vi dør… [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Og vi kan godt finde ud af mødes, selvom vi har kæreste på. En er sågar blevet far… [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Men at lade en pige komme imellem et venskab, er det dummeste man kan gøre.
- Rylle
<HR></BLOCKQUOTE>

Lige mine ord! du er en klog mand Rylle

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Rylle du har hele sikke ret ,men det er nu hele ikke tilfælge her [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Tina:
...OVERVEJER AT BLIVE LESBISK [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Hey-hey!

Slap nu lige lidt af! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Tina:
...OVERVEJER AT BLIVE LESBISK [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

så så... du ska bare finde en flink fyr, sådan en som mig selv [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] og sikkert os' en masse andre her i verden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

men underligt nok falder de fleste hunkøn for idioter med et alt for stort ego [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

ja det siger jeg også vi finke fyre .kan piger aldri finde ud af at få fat i [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] de vil kun have de bad fyr [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af trold:
ja det siger jeg også vi finke fyre .kan piger aldri finde ud af at få fat i [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] de vil kun have de bad fyr [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Oh yeah, jeg kan kun give dig HELT fuldstændig ret!

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Rylle:
Har du fx aldrig lagt mærke til, at når man virkelig er en sex-hungrende ulv, og render rundt efter alt med to patter og en fisse... Så er det sku ikke så tit man får noget på krogen. Når man så har en kæreste, så er det jo man får alle tilbuddende... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Jeg tror piger kan mærke, man er mere sig selv, og ikke ude på noget.

Derfor, bare vær dig selv... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Så sker der mere, end hvis du sidder og savler over alle piger... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

- Og hvorfor reagerer de sådan på at blive begæret? Jamen, det kommer an på, hvem der begærer. Hvis man tydeligt viser sit begær, og opfattes som mindre attraktiv, end til graden svarende af vist begær - så kan det virke frastødende, fordi man signalerer, at man er utålmodig.

Og hvorfor er man utålmodig? Fordi man måske for får lidt.

Og hvorfor får man for lidt? Fordi man måske ikke er værd at samle på.

Men sådan kan pigerne intuitivt slutte, skønt det kan være dårligt for dem. De kan nemlig gå glip af gode oplevelser. De reagerer udfra hvad andre synes.

"Hvis andre synes, han er tiltrækkende..."

- Så synes jeg det også? Hvorfor egentlig?

Det er reklamen, der OVERDRIVER dette aspekt af erotikken. Reklamen og moden får os til at se enormt meget på, hvad andre mener om vore potentielle partnere.

Også: I forbindelse med at gætte, hvad andre mener.

"Han ligner en taber - det er han nok også, så - og andre vil sikkert ikke være sammen med ham - hvad med mig? - nej jeg er da ligesom andre"

Men problemet er, at man gemmer sig i mængden i åndelig forstand. Man vil elske, hvad andre elsker, synes, ser godt ud, hvem andre synes, ser godt ud.

Det er dumt. Det fører til ulykkelige situationer ...

Imidlertid har man et valg:

Man kan dæmpe sin liderligheds visen, eller man kan vise den så kraftigt, at pigen må overgive sig, fordi hun oplever, at man udstråler en heftighed, der ikke blot er heftighed i begær, men også kan være beredskab mod trusler - det giver en overlevelses-fordel.

Men så skal man måske også ligne en ideal-type, eller være populær i en forsamling, eller lignende.

Man skal finde ud af med sig selv, hvad man har at tilbyde af overlevelses-begunstigende egenskaber.

Dette blot for at øge chancen for at komme i betragtning.

I sidste ende må det være personligheden, der er det tiltrækkende og sexede, uden spørgsmål om "hvor meget" personlighed - blot, at man ér noget, en sjæl.

Reklamen tilslører den sjælelige faktor i tiltrækningen ved at gøre os overfokuserede på ydre kendetegn på succes.

Reklamen vrider halsen om på kærligheden.

Og det værste er IKKE, at miste nogen, man elsker, men aldrig at finde en, man kan elske.

Det er den situation, jeg er i, fordi jeg er så fucking begavet og underlig og alt muligt, som ikke lige kan blive til en reklame, der kan vises i TV2.

Og jeg véd dog, at jeg ér til noget og kan give nogle gode oplevelser.

Og jeg véd, at jeg kan noget og har nogle evner, hvad enten jeg får noget, for lidt eller intet - det sidste.

Man skal ikke lade frustrationen æde én op, men omsætte denne til kreativ energi.

Okay. Jeg må vist skabe mine egne kvinder af stoffet i mit nye univers...

- jeg er for begavet til samtlige kvinder på Christiania, f.eks.

[ 02 Juli 2003: Besked ændret af: Skat ]

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
det der med at "piger/kvinder kun vil have gangsters" tror i ikk bare det er noget vi selv bilder os ind? vil har vel allesa,,en prøvet at blive vraget og det resulterer self i en selvbebrejdelse plus en analyse af hvorfor mon hun valgte den anden. problemet er nok at det i de situation kniber med situations opfattelsen. prøvede det slev da jeg til en fest var sammen med en sød pige. alt var såmen meget sukkersødt indtil jeg fandt ud af hun havde en kæreste i forevejen. jeg tændte self fuldstaængid af og forudfattet som jeg var var det første jeg fokuserede på self alderen og det sædvanlige. det vidste sig så at han var nitten(vi var begge 17) og self var jeg fuldstændig overbevidst om at han var en af de der "gangster nisser der bollede minderårige". kan roligt sige at LOC - xxx hoes kørte temmelig meget på anlægget. var fuldstændig fastlås i forestillingen om at piger kun knaldede gamle nisser der kun tænkte på at smadre mindreårige indtil jeg spontant fik snakket med hende og fandt ud af at ha n var en taber indremissions knægt fra læsø(LMAO). desuden giver det ingen mening. tror ihvertfald ikk at kvinder elsker at få bank er deres mand...

men måske er det først og fremmest det at vi ikke vil indrømme overfor andre og os selv at man er såret over det og blot afviser det med at hun er billig og at man i virkeligheden slet ikk gad hende...

det samme gælder self omvendt. har sku tit hørt kvinder kvinder fyrer af at "mænd kun går efter store patter"...

shit lang post :TT

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Skat:
Og det værste er IKKE, at miste nogen, man elsker, men aldrig at finde en, man kan elske.<HR></BLOCKQUOTE>

Du begynder at gøre dig forståelig, jeg forstod stort set alt i dit post uden problemer... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men det værste er sådan set, at have fundet en man elsker, men at det ikke bliver gengældt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg må sgu også tage hatten af for Skat's indlæg som var A. forståeligt og B. faktisk rigtig godt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 102 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]