Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Folkens.

Jeg har et lille problem. sagen er at jeg har haft nogle hermaer i mit blomstringsskab og nu er jeg bange for at noget af det pollen som de afgav, sidder "fast" inde i skabet. - har læst andre tråde, hvor folk havde et befrugtet grow, efter et seed-grow, derfor min nervøsitet.

Så mit spørgsmål er, hvordan kan jeg sterilisere den pollen der eventuel skulle være der ? - har bare ikke lyst til at sætte 9 nye planter ind i skabet, for at finde dem alle befrugtet om 4 uger... det er rent ud sagt, spild af tid imo.

På forhånd tak for hjælpen :)

Moderator
Brugeravatar

Vask af med sæbevandsblanding eller sprit, ville nok være mit bud. Det skulle nok kunne gøre det, men hvis du ikke kan se pollen nogen steder, så ville jeg ikke være så nervøs, du får allerhøjest et par frø og pollen bliver også for gammel med tiden.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du har adgang til en kraftig UV lampe alá dem man bruger til at fjerne alger i havebassiner, tror jeg det kan bruges. Jeg har ihvertfald brugt dem til disenfektion af forskelige ting, og de ser ud til at tage både bakterier og svapesporer, så hvor ikke også pollen. Fjern planterne, hæng røret i grorummet uden beskyttelseskappen, luk døren inden du tænder det og lad det stå nogle nogle timer. HUSK AT UV LYS ER LIGE SÅ SKADELIGT FOR DIG SOM FOR POLLEN!

Men som BisMann siger er det nok slet ikke nødvændigt. Har læst at pollen har en "levetid" på omkring 14 dage. Bare husk at det er no-go at så frøene. Der er en rimelig sandsynlighed for at de også bliver hermaer.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Tak for rådende, jeg "høstede" planterne, så de få frø der måtte være der er ikke engang modne.

Jeg har tænkt over det lidt, og overvejet om vand med brintoverilte tilsat, ikke også ville tage det, da H2o2 jo går i forbindelse med alt organisk materiale, bare en tanke dog da jeg har noget 35% H2o2 til at stå :) - Havde tænkt noget i stil med at proppe det ind i en spray flaske, og så gøre skabet fuldstændig rent.

Nu står jeg bare desværre tilbage med en masse ubrugelig hamp, har tænkt mig at hive noget HBO på det, har i måske andre forslag hvad jeg kunne stille op med det ? det er dog ikke de helt sindsyge mængder jeg har liggende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]