Rellek skrev:
Håber det ok jeg lige hi-jacker din tråd til at stille et enkelt spørgsmål til hvad Ariaji skriver

..
Ariaji skrev:
Hvad angår udendørsdyrkning skal du se at få fingeren ud - du er meget sent på den allerede medmindre du vælger at dyrke autoblomstrende sorter.
Jeg har ikke helt forstået hvorfor det er så slemt at plante ud senere. Min logiske sans siger mig, at jo længere tid man venter, så mindre bliver høsten bare i sidste ende? Korrekt? Altså, det må vel svare til at gro indendørs, og så bare have en forholdsvist kort vegge periode? Eller tager jeg fejl, pga. de noget andre forhold som er udendørs?
Det svarer det også til. Man kan/bør dog ikke vente længere end så der er er blostringstiden (ses som flowering time på sort beskrivelser)+2-3 uger, da der går noget tid, før planten kan gå i blomst, når man starter fra frø, hvor den så er i veggefasen.
På andre foraer, har jeg hørt beskrivelser om, ud fra emperi, at man får en bedre kvaltets høst, jo længere planten har vegget, eller så at sige, jo ældre planten er. Så det er et modargument imod denne metode, men jo ellers svarer det bare til en mindre plante der går næsten direkte i blomst, med det mindre udbytte. Arbejder man med kloner, fra en moderplante der har vegget i længere tid, kan man få dem til at gå "direkte" i blomst, og få RIGTIG små planter.
Og det er lidt noget vrøvl at Lowryder ikke behøver gødning, jeg vil gerne se et fuldt grow uden tilsat gødning i Så og Prikkemuld eller anden nærringsfattig jord, eller for den sags skyld hydro i pH justeret postevand. Det ligger naturligvis i at planten skal bruge mindre gødning når den kun har et par måneder at leve i, og derfor ikke nødvendigvis behøver meget mere nærring, end der er i den jordblanding man har købt/lavet. Tror godt det kunne lade sig gøre i Biobizz Allmix, men ellers ville jeg helt bestemt gøde.