spørgejørgen:D skrev:
HEJvi er to almindelige skoleelver, og har tema uge, vi har det indtil på fredag d. 18/6 - 2010.
Så har vi taget emnet narkotika, også ville vi spørge om nogle ting

- det blir self anonymt.

og de skal svares inden lørdag den 19/6 2010.
1)Hvor mange procent af Danmarks befolkning tror du tager stoffer?
2)Hvad tror du er bivirkningerne er på at tage stoffer?
3)Har du prøvet nogen former for narkotika, og hvor gammel var du første gang du gjorde det?
4)Hvilke stoffer kender du?
5)Syns du at det er okay at tage nogen form for stoffer?
6)Syns du at hash og andre stoffer burde gøres lovlig?
og svar ærligt, for vi prøver at gøre noget seriøst her.

så skriv
mvh skoleelverne. 
Nu har jeg ikke været på siden et stykke tid, men kan da starte med at sige, jeg synes det er for dårligt folk ikke bare kunne svare jer med det samme i stedet for bare at rakke ned på jeres useriøse spørgsmål
1) Flere end jeres forældre regner med. Hvis hash tæller med, så tror jeg 80-90 % af befolkningen har prøvet det. Måske 10-20 %, der gør det regelmæssigt. Ved "hårde" stoffer, tror jeg 10 % har prøvet det og 7 % gør det regelmæssigt. Jeg kender fx. ingen der har taget ecstasy kun én gang, og det er jo nok fordi det som regel er vellykket første gang, så hvorfor ikke opleve den fantastiske rus igen?
2) Well, det kan man ikke give et entydigt svar på. Men de psykiske kvaler, er som regel værre og farligere end de fysiske (efter min mening)
3) Ja. Amfetamin, svampe, ecstasy, hash, truxal har jeg vist prøvet en enkelt gang. Hash prøvede jeg første gang som 12-13-årig og det første "hårde" var amfetamin som 16-årig.
4)Puha... amf, svampe, hash (/skunk), heroin, meskalin, LSD, DMX, MDMA, coke, 2cb, LSA, Salvia Divinorum,... Så kan jeg ikke komme på flere lige nu.
5) Ja, det synes jeg faktisk, så længe man har styr på det. Men hvordan vurderer man det?
6) Jeg synes hash burde legaliseres (husk at bruge det ord i selve opgaven), måske også Ecstasy / MDMA. Dog er jeg lidt i tvivl om sidst-nævnte, for der er ikke ret mange der kan styre det, før de har været på bunden og oppe igen.
Hvis jeg skal uddybe mine svar, så sig til og hvad jeg skal uddybe. Kan også godt skrive det lidt pænere, hvis i bare vil copy/paste i opgaven.