Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alprazolam
Junior medlem

Hej psy.
jeg har et spørgsmål angående Alprazolam.
og det er om det er muligt på nogen måde at skyde/injekte Alprazolam i pilleform og hvis ja hvordan man så gør.
kan ikke huske om Alprazolam er vandopløsligt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Med baggrund i en lille søgning på medicin.dk og wiki tror jeg ikke, der markedsføres nogle parenterelle (injicerbarere) formuleringer af alprazolam. På drugbank (http://www.drugbank.ca/cgi-bin/show_dru ... =APRD00280) skriver de opløseligheden af alprazolam er 40 mg pr liter rent vand. For at injicere 1,5 mg alprazolam skal du op på et volumen større end 27 ml.

Så både fordi dette volumen er alt for stort at injicere. Og fordi parenteral ingift af opløste tabletter er farligt for den utrænede eller uvidende, pga. faste partikler i væsken, og du skyder måske ting, der normalt nedbrydes ved første passage gennem mave/tarm og lever til din fordel. ->så lad være

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hold dig generelt fra at fixe piller - ligemeget hvor meget du oprenser, ved du aldrig hvad der sker, selvfølgelig er der mange der har fixet piller uden at dø af det, men risikoen ved det er alt for stor, du skulle nødigt få stenårer eller amputeret armen. :( Og som ovenstående siger skal du injicere en kæmpe mængde, hvis det var.

Pas på dig selv.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
jeg er helt ening med Kemal.. Også fordi jeg selv har erfaringer med at fixe alprazolam, og de er ikke gode.. I det hele taget at fixe Benzodiazepiner i pille form er en dum ting.. Jeg kunne forstå hvis du fx. havde en dansk ampul diazepam fx. eller lign. Men det er bestemt stadig ikke noget jeg vil opfordre nogen til at gøre!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
hvad er stenårer ?

Junior medlem

Tak for svarene. så ved jeg det så fixer jeg det sku ikke :P
hvordan med at sniffe dem generalt bar sniffe benzo'er er det muligt har læst mange delte meninger om det

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
mose-ræven skrev:
hvad er stenårer ?

Uden at være sikker, tror jeg det er et fænomen der opstår pga. bindemidlerne i pillerne, og kan forårsage blodpropper.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
kaaspeer skrev:
Tak for svarene. så ved jeg det så fixer jeg det sku ikke :P
hvordan med at sniffe dem generalt bar sniffe benzo'er er det muligt har læst mange delte meninger om det

Samme problem - et stof skal kunne opløses ved kontakt med næseslimhinden for at kunne blive optaget ved snifning - der kan dog blive talt om mindre mængder optages herefter fra munden og mavesækken, men det er jo ikke sigtet som regel ved snifning.

Men altså du vil gerne have det generelt - de fleste benzoer er så lidt opløselige i de kropslige væsker i næsen at biotilgængeligheden den vej er så lav, at du 'mister' meget stof ved det i forhold til at spise det. Midazolam var dog høj opløselighed og jeg vil tro man kan indtage det nasalt.

Junior medlem

det skal hverken skydes eller sniffes. man mister alt for meget af stoffet kan jeg se på svarene så jeg siger tak for hjælpen. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens, Danmark
Jeg har lige fået Alprazolam igen efter lang tids "mangel", og jeg ville prøve om det gav noget at insufflere det. Jeg har også læst det med vandopløseligheden, men da det generelt anbefales at knuse dem og lægge dem under tungen, hvis man vil have en lidt hurtigere effekt, bør slimhinder kunne optage noget i hvert fald.

Så jeg eksperimenterede lidt, og tog 1mg Xanax oralt og ventede en time, og var ret skuffet. Efter at have snortet 2 x 1mg har jeg det dog nu fantastisk, og virkningen kom med det samme. Så min - og jeg indrømmer første - erfaring med at insufflere det, var altså en success.

At skyde det er der i mod en no-no - det ødelægger for meget når det går galt. Men snorte det - prøv med en eller to en gang, og se om du har samme erfaring som mig, eller jeg bare var heldig her første gang jeg prøvede det! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]