Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 14:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Oxycontin
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Hey psychedelia. Jeg har et spørgsmål angående nogle 10 mg Oxycontin piller, som jeg nu har taget 2 af. Jeg har læst en masse om det, og jeg knuste pillerne inden jeg åd dem.
Men problemet er, at da jeg tog den første pille, vidste jeg ikke at man skulle synke det med vand med brus. (som fx sodavand) så jeg drak bare vand til. Den næste pille drak jeg øl til. (jeg ved godt at man skal passe på med alcohol + Oxycontin, men der er kun tale om en lille tår.) jeg mærker ingen ting. Kan jeg godt tage mere uden at der kan ske noget, nu det er første gang?

Hovsa: det skal lige siges, at det ca. er 90 min siden jeg tog den første.

Titel: Re: Oxycontin
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
20mg burde bestemt være til at mærke, hvor længe siden er det du har indtaget det? Har de været knust ordentligt?
Jeg tror ikke der vil ske noget med at tage 30mg, men eftersom det er første gang og du ikke ved hvor følsom du er overfor det vil jeg ikke umiddelbart anbefale det. Hvis det endelig er kan du forsøge dig frem med at sniffe lidt ad gangen, de skal selvfølgelig også knuses her :D
Jeg har ikke lige hørt den med kulsyreholdige drikke før, hvor har du det fra? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

90 - 100 min. siden. Ja, de var helt pulveriserede. Jeg prøver at sniffe 5 mg. hvis jeg ikke mærker noget der sniffer jeg 5 mg mere, hvis det ikke er total hul i hovedet?
Det der med boblevand, så jeg i en tråd her på psychedelia tidligere..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
På tom mave også?
Kan sgu ikke forstå skidtet ikke virker, men ja prøv at sniffe 5mg ad gangen som du har beskrevet.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Har du tidligere erfaring med opiater? Føler du ingen virkning? Nedsat motorik f.eks.?

Kender heller ikke det med brus. Tror du ikke bare det har været for at skjule smagen? ;) Eller tænker du måske på grapefrugt til at potentiere? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Calm skrev:
På tom mave også?
Kan sgu ikke forstå skidtet ikke virker, men ja prøv at sniffe 5mg ad gangen som du har beskrevet.

Ja, tom mave. Ok, har lige sniffet de første 5 mg.

Kajkage skrev:
Har du tidligere erfaring med opiater? Føler du ingen virkning? Nedsat motorik f.eks.?

Kender heller ikke det med brus. Tror du ikke bare det har været for at skjule smagen? ;) Eller tænker du måske på grapefrugt til at potentiere? :)

Nej, det er første gang. Jeg mærker virklig ingen ting. overhvedet.
Det var bare en eller anden dude her på psychedelia, der skrev at det virker bedst med noget brusende vand. Aner ikke hvorfor.

Nu er det ca. 15 min siden jeg sniffede de 5 mg. Stadig ingen ting :/

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det lyder sært, 20mg oxycontin skulle give en udtalt effekt.
har du prøvet at sniffe de 5mg ?
hvis ikke du har opnået effekt efter de 5mg sniffet, burde du stoppe forsøget for idag, og måske prøve igen om et par dage.

det med at opløse den knuste pille i sodavand, var et forslag i en anden tråd - det kan godt have en virkning på optagelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TATP skrev:
det lyder sært, 20mg oxycontin skulle give en udtalt effekt.
har du prøvet at sniffe de 5mg ?
hvis ikke du har opnået effekt efter de 5mg sniffet, burde du stoppe forsøget for idag, og måske prøve igen om et par dage.

det med at opløse den knuste pille i sodavand, var et forslag i en anden tråd - det kan godt have en virkning på optagelsen.

Ja, nu har jeg spist 20 mg. knust, og sniffet 10 mg. og ingen effekt.
Jeg tør heller ikke lige tage mere i dag, men hvad fanden kan der være galt?
Det er ikke pillerne der er noget galt med, for en af mine bekendte fik dem med hjem fra hospitalet for ikke så lang tid siden.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg ved ikke hvorfor det ikke virker. men næste gang, så prøv at gøre som forslået, at opløse de knuste tabletter i sodavand - så er du i hvert fald sikker på at have ødelagt, depot-formuleringen, og optagelsen vil være en smule hurtige, når det allerede er opløst i væske.

Nogle mennesker har bare en meget høj tolerance over for opiater, fra naturens side. måske er det dig. bare vær forsigtig

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det vil jeg gøre så. Tak for de hurtige svar.
i'll be carefull.
- Mose-ræven

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Måske du besidder en CYP2D6 defekt? Men godt du går forsigtigt frem! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvad er en CYP2D6 defekt?
ja, det er ikke til at spøge med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Et forslag til næste gang du forsøger dig med et morfin lign. præparat, så vil de fleste brugere af morfin, med enkelte undtagelser, give mig ret i at en joint eller to er en virkelig god måde at indtage morfin sammen med. Det giver for de fleste brugere en rigtig behagelig sofarus. I mit eget tilfælde får jeg ofte lyst til at ligge på sofaen, men en iskold squash en joint. Og noget godt musik som jeg ikke hører i min hverdag 8)

Første gang at jeg skulle prøve oxycontin gjorde jeg som skrevet ovenfor. Og vil sige, at selvom man ikke har nogen tolerance, så fik jeg alligevel spist 60 mg over en aften oralt. Uden at på opiatkvalme, eller på anden måde få det dårligt.

Men som helt generelt HR, godt at du stoppede ved den dose når det er første gang, det er ikke til at sige om du er allergisk eller overfølsom (selvom det nok var mærket så).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
Et forslag til næste gang du forsøger dig med et morfin lign. præparat, så vil de fleste brugere af morfin, med enkelte undtagelser, give mig ret i at en joint eller to er en virkelig god måde at indtage morfin sammen med. Det giver for de fleste brugere en rigtig behagelig sofarus. I mit eget tilfælde får jeg ofte lyst til at ligge på sofaen, men en iskold squash en joint. Og noget godt musik som jeg ikke hører i min hverdag 8)

Første gang at jeg skulle prøve oxycontin gjorde jeg som skrevet ovenfor. Og vil sige, at selvom man ikke har nogen tolerance, så fik jeg alligevel spist 60 mg over en aften oralt. Uden at på opiatkvalme, eller på anden måde få det dårligt.

Men som helt generelt HR, godt at du stoppede ved den dose når det er første gang, det er ikke til at sige om du er allergisk eller overfølsom (selvom det nok var mærket så).

ok, men forstærker hashen pillernes rus, eller bliver man bare skæv samtidig med?
Det var godt nok en høj dose, hvordan var din rus?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
mose-ræven skrev:
Obama skrev:

ok, men forstærker hashen pillernes rus, eller bliver man bare skæv samtidig med?
Det var godt nok en høj dose, hvordan var din rus?

Altså jeg startede med at spise 20 mg, så røg jeg en joint, ventede til at jeg kunne mærke at det var lige som den styrke jeg fik fra den pille. Så tog jeg en til, røg et par joints.. slappede helt af. Og sluttede så af med 20 mg mere, et par gode film og joints. Ganske behageligt og ikke den mindste smule opiatkvalme. Piller skal altså ikke i næsen, de skal i maven!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay. Lyder som lyder som en fed stener. jeg lige skal have høbt lidt tjalde ind så :)
jeg synes faktisk også at det gjore ret ondt at sniffe dem, værre end amf.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg / Ottawa, Canada
Det med sodavanden er da tonic, er det ikke? Tonic skulle være godt, siger de på SomethingAwful's drugs forum, i opiat tråden.
Kan godt linke, men det er en kæmpe basse, og jeg kan ikke huske hvilken side det er på - men, altså, ja... tonic skulle være godt for optagelsen og virkningen. ;)

Medlem

En gang for alle, den med boblevand er en af mine personlige erfaringer, sammenlignet side om side mærker jeg en markant forskel i optagelsestiden og start intensiteten når oxycodon opløses i brusende drikke... Og kan slet ikke forstå en opiat nybegynder kan tage 20 mg oxy uden at mærke noget! :-S Det er ret vildt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Vi er jo alle så super forskellige og jeg kan heller ikke rigtig mærke de fleste opiater(!). Jeg har mange års erfaring med stoffer og har prøvet mange forskellige opioider. Den stærkeste opiat lignende skævert jeg fik var første gang med kratom, og eller har jeg haft gang i en masse kodein hvilket bare gav mig kløe og så har jeg prøvet morfin, heroin, oxycodone(oxycontin) og mange andre derivater, analoger og hvad der ellers hører til. Jeg har ikke haft synderlig effekt af andet end tramadolhydroclorid (Dolol, Mandolgin) og buprenorphin (Suboxone, Temgesic). Det kan både ærgre mig eller glæde mig... Jeg kommer nok aldrig til at opleve en go heroin skævert men bliver nok heller aldrig afhængig af det :D

rettet: fejl i indholdsstoffer

Senest rettet af Armaghettó 19 jun 2010 13:09, rettet i alt 2 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Armaghetto skrev:
Vi er jo alle så super forskellige og jeg kan heller ikke rigtig mærke de fleste opiater(!). Jeg har mange års erfaring med stoffer og har prøvet mange forskellige opioider og opiater(glemmer _altid_ forskellen). Den stærkeste opiat lignende skævert jeg fik var første gang med kratom, og eller har jeg haft gang i en masse kodein hvilket bare gav mig kløe og så har jeg prøvet morfin, heroin, hydrocodon(oxycontin) og mange andre derivater, analoger og hvad der ellers hører til. Jeg har ikke haft synderlig effekt af andet end tramadolhydroclorid (Dolol, Mandolgin) og buprenorphin (Suboxone, Temgesic). Det kan både ærgre mig eller glæde mig... Jeg kommer nok aldrig til at opleve en go heroin skævert men bliver nok heller aldrig afhængig af det :D

Hydrocodon er ikke lægemiddelstoffet i oxycontin - det er oxycodon.
Hvad synes du om subuxone effekten?

Opiater er stoffer afledt af opium eller morfin - de har typiske mange strukturelle fællestræk med morfin.
Opioider er stoffer, der ikke direkte kan afledes fra morfin, men virker på de opioide receptore - ofte har de det strukturelle fællestræk med morfin at de konstitueres af en aromatisk ring og en piperidin ring og varierende andre elementer, der medføre forskellig lipofilicitet og bindingsegenskaber til de opioide og dopaminerge receptorer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]