Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, jeg skal til at stoppe fra et længere varigt canabis misbrug.. Det er ikke noget problem at stoppe, jeg har rygraden, og er fuldt ud bestemt på at stoppe, mest pga. pengene ikke rækker. Men det værste er fandme ikke og kunne sove. Har før stoppet/holdt pause, der skulle jeg igennem lidt over 2 ugers helvede. Går på gymnasium og det dur bare ikke at være total smadret i over 2 uger. Skal lige siges med stop mener jeg i hverdagene, har ikke planer om at droppe det 100 %.

Har altid haft en fucked up søvn rytme, selv før jeg overhovedet havde set hash. Sidst jeg stoppede kunne jeg ikke sove den første dag. Og resten af dagene var det 2-3 timer, først i 2. uge begyndte jeg at få 5-6 timer og til sidst var det normalt.

Mit spørgsmål er så, om der findes lovlige præparater der kan hjælpe mig med at sove, eller om jeg virkelig skal ud og have en recept/købe det ulovligt?

Håber virkelig i kan hjælpe.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Seks kilo!
Der er altid Baldrian. Det kan købes uden recept, og i de fleste supermarkeder. Jeg har selv brugt det i en periode hvor jeg ikke kunne sove ordentligt. Det hjalp mig faktisk en del. Det var ikke sådan at jeg bare faldt i søvn med det samme. Til gengæld lå jeg heller ikke og vente og drejede mig hver halve minut.

Jeg synes man slapper bedre af med disse piller, og man føler sig faktisk mere frisk om morgenen.
Held og lykke med dit ryge-stop :)

- Tramper

Medlem

Til lægen, han kan give dig noget beroligende på en recept, men han vil jo helst sikkert sige at kvitte det helt er bedst..

Vil anbefale at trappe ned da stoffet du så skal købe, 1. koster penge som du gerne vil spare og 2. det højst sandsynligt mere vanedannede end hash.
Kinesisk godnat te fra en helsebiks kan få dig afslappet nok både i krop og sind, til i det mindste at blunde sig gennem 3-4 yderlige timer.
Bruger det selv i mine "pauser" og om sommeren når det for lyst til at sove i alminlighed..
Skal jeg bare ryge det mindre for nu kommer der gang i gården igen her til foråret, ja så det bare "alm" nedtrapning med 1 til 2 mindre joints om dagen(især morgen og aftenrøg springes over) efter ca en uge ryger jeg ca en halv pind omkring middag, noget jeg knap kan mærke på det tidspunkt. Derfra tager jeg nogen gange en måned eller 2 uden røg, MEN SÅ..
Ellers masser af info her på siderne om folks "pauser" og om hvordan de gør/gjorde..

Junior medlem

Hey tak for hurtige svar. Baldrian, det var lige sådan noget i den kategori jeg ledte efter, skal helt sikkert ned og købe det på mandag, altid værd at prøve. Men jeg kunne se på matas det kostede 60kr for 90 tabs, det skulle gerne holde til det værste er over, så dyrt er det da ikke. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Baldrian er udmærket, det har selv hjulpet mig efter rygestop. MEN hvis det ikke skulle være godt nok, så ville jeg foreslå kava kava, du sover fantastisk på det. Dosen der er nødvendigt for at få søvn er lidt blandet.De fleste produkter med kava du kan købe online fungerer fint. Gå dog efter dem med full spektrum, de er mest effektive.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Jeg har heft held med Phenergan når jeg har været på rygestop.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Flere har med succes brugt melatonin til at undgå søvnbesværet. Spørg din læge, de vil tit gerne udskrive sovemedicin til folk der vil stoppe med cannabis (det kræver så at du er ærlig og fortæller ham det), og melatonin kan fås på recept i Danmark.

Medlem

jim fear skrev:
Flere har med succes brugt melatonin til at undgå søvnbesværet. Spørg din læge, de vil tit gerne udskrive sovemedicin til folk der vil stoppe med cannabis (det kræver så at du er ærlig og fortæller ham det), og melatonin kan fås på recept i Danmark.

Kunne være man skulle prøve det næste gang og se om det har en god indfyldelse når man trapper ned eller kvitter med kold.?
http://www.melatonin-info.dk/Mirakelhormon.htm

Junior medlem

Tak for svar allesammen. Har idag anskaffet mig disse Baldrian. Vil lige give dem en chance i første omgang. Hvis de ikke virker. Ser jeg ikke nogen grund til at gå på jagt efter et sovemiddel der virker for mig, men spørger derimod lægen til råds, som jim fear skrev. :D

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Ja, helt sikkert spørg lægen, så får du nok imozop eller zolpidem eller lignende. og det slår sgu baldrian og melatonin.

Efter min mening er hverken baldrian eller melatonin nok til rygestop..

Junior medlem

bare lav en masse armbøjninger inden du skal sove.. tag så mange du kan.. det plejer at hjælpe ved mig :D

Junior medlem

Synes lige i skal have en update :p
Købte som sagt baldrian, fik 4 timers søvn første nat, og sov 6 timer i nat. Baldrian tog virkelig det værste, mega rart. Er helt overrasket hvor let det var at stoppe, selv efter 1½ år :)

Medlem

Geografisk sted: byen
har ikke lige strøm nok til at læse alle indlæg men må jeg gører senere, er også selv stoppet med hash i hverdagene nu.... da det ikke var godt for min uddannelse!
jeg sov slet ikke fra søndag til mandag... sov fra kl 17:00 (cirka) til 7:20 næste ofc. og så igen natten til onsdag sov jeg heller ikke.

Jeg er temmelig nervøs for at tage piller for at sove men jeg vil læse lidt op på det :)

Junior medlem

det er ikke alle de der melatonin virker på da jeg får den på recept for og kunne sove pga jeg for nogen meget stærke adha piller men de melatonin virker ikke sover stadig lige dårligt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eXaile skrev:
bare lav en masse armbøjninger inden du skal sove.. tag så mange du kan.. det plejer at hjælpe ved mig :D

Det da for dumt det forstyrre da for alvor søvnen.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Drik 2-3 øl, så går jeg normalt ud som et lys.

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Drik 2-3 øl, så går jeg normalt ud som et lys.

Det var ikke meget :cheers: :D

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
man skal vel heller ikke drikke så meget så man bliver fuld :) bare lige til at tage toppen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]