Jeg skal ikke kunne sige med præcis hvor stor effektivitet det virker, når vi nu snakker efter en stimulanstur, men jeg ville foreslå dig at prøve med Mulungu (Erythrina mulungu). Det er barken fra et utroligt flot brazilliansk træ, som indeholder alkaloider med mange gavnlige egenskaber.
Mulungu virker smertestillende, reducerer angst og dæmper nerver, virker afslappende, kan afhjælpe søvnløshed, kan muligvis afhjælpe depression, kan afhjælpe hjertebanken og oven i hatten er det rigtig sundt for leveren.
Nogle brugere beskriver mulungu som den urt der minder mest om benzoer, men det skal jeg ikke kunne bekræfte, da jeg aldrig selv har prøvet benzoer.
Jeg har kun afprøvet ekstrakt, men med rigtig gode resultater. Man koger typisk te på barken, lader det simre 10-20min på lav varme, gerne med låg på, si barken fra og drik.
Dosen ligger på omkring 5-20g afhængig af følsomhed og hvad man ønsker af effekter, revet bark er skulle være bedre end pulveriseret bark, da det holder mere effektivt på de aktive stoffer.
Du kan bestille større mængder mulungu bark hjem til 'fornuftige' spir, men sørg for det kommer fra en troværdig forhandler.
Mulungu kan kombineres med lidt alkohol, baldrian, kava eller kratom for stærkere effekt, men brugen af mulungu alene er klart sundere.
Det kunne også være en ide at skrue lidt ned for indslusningen af dope senest på aftenen, det plejer at få søvnen til at indtræde lidt lettere ved hjemkomst.