Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg skaffede mig for nogle måneder siden nogle hampefrø af en ukendt sort. Det eneste jeg ved om frøene er, at de med succes er blevet dyrket i den danske natur, og at jeg har røget mig skæv på resultatet. Jeg har fået tre af frøene til at spire, og de er nu en uge gamle. Jeg er meget interesseret i at vide hvornår jeg bør høste disse frø. Jeg har dem endnu i min vindueskarm, men sætter dem snarest ud et hemmeligt sted. Hvornår vil i mene at jeg kan identificere plantens sort? Jeg mener ikke strain, men bare om det er en indica eller en sativa. Hvor gammel skal planten være i uger? Der går vel nok noget tid endnu...
Også, når en hampeplante vokser fra 1. maj udenfor i den danske natur, lyder midt i september (for indica) eller først i oktober (for sativa) som realistiske bud på høsttider?
På forhånd tak for hjælpen!
På billedet er planterne 6 dage gamle.
Billede

Medlem
Brugeravatar

så vidt jeg kan huske, så kan du se om det er en indica eller sativa når de er begyndt at få enn del flere bladsæt, mener at sativa er en høj plante hvor der ikk er så mange blade, hvor i mod at indica vidst er mere tæt i bladene altså har flere,,

mener at have hørt det før. men er sku ikk sikker, ;)

Citat:
og at jeg har røget mig skæv på resultatet.

har du røget dine frø :/ det er da ikk helt sundt.

Junior medlem
Brugeravatar

http://www.cannabisculture.com/library/ ... leaves.jpg
det er lidt forskelligt hvornår den begynder at få dem men sådan her kan du se forskel (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
wushu skrev:
så vidt jeg kan huske, så kan du se om det er en indica eller sativa når de er begyndt at få enn del flere bladsæt, mener at sativa er en høj plante hvor der ikk er så mange blade, hvor i mod at indica vidst er mere tæt i bladene altså har flere,,

Citat:

Han har røget potten (læs; resultat)

Moderator
Brugeravatar

Få pottet dem om til nogle potter med drænhuller, hvis du vil forebygge/undgå overvanding. Desuden er gennemsigtige potter ikke så godt, da rødder er lys(over)følsomme.

Du kan oftest se på bladene om de er sativa eller indica domineret, du har højst sansynligt fat i en hybrid. Er de sativa er bladene aflange og tynde, omvendt har indica bredere blade, af meget større areal.

Medlem

Mange tak for hjælpen og linket!
Og rak for rådet angående mit ringe valg af potter, men de var det eneste jeg lige havde. Jeg køber nogle bedre i morgen, Brugsen har sgu vidst lukket nu. Planterne er nu ti dage gamle. De var vist syv dage, ikke seks, på det første billede. Jeg krydser fingre for to hunner og en han :D Billede

Medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
wushu skrev:

Citat:

Han har røget potten (læs; resultat)

ååhhhh :D jeg havde bare lige forstået det anderledes :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
jeg HAR prøvet at dyrke i ølkrus, og det dur bare ikk.. jo de første par dage, men derefter er de noget lort.. primært pga. rødderne ikk tåler lys.. så gør som Bismann siger, plant dem over i noget andet så hurtigt som muligt :) gerne noget med drænhuller.

Medlem

Jeg vil lige følge op på denne tråd :D
Den ene af de tre planter var en han og de to andre er nu godt i gang med at blomstre.
Se billeder og hjælp mig med at finde ud af hvornår de er høstmodne i denne tråd: Udendørs Ruderalis - hvornår er den moden?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har dyrket hende her i et vindue, med 4-5 timer direkte sollys om dagen, og i en "vase".. (Hedder en potte ud af glas, uden dræn ikke en vase?)
Den har ikke været tiltænkt at skulle blive til noget, bare en der står i køkkenet, fordi jeg lige havde et frø og en vase. Den er ca. 1½-2 måneder gammel.

Billede
Billede
Billede
Har smidt leca-kugler i bunden, for at skabe en eller anden form for dræn.

Medlem

Wow, så er det åbentbart muligt. Nøglen ser ud til at være, at glaspotten (eller her, vasen) skal være af tilstrækkelig høj diameter, sådan at jorden inde i midten er tilstrækkelig tæt til at dække helt for lyset til rødderne. Det virker meget logisk når man tænker over det.
Meget sød plante :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]