Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 20:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Mojn guys.

Inden i læser:
Jeg synes selv har taget vare for værdien af mit spørgsmål, så i behøver ikke kommentere mig for at skrive noget der ikke er psychedeliastuff. Dernæst har jeg taget forbehold for hvilke tråde og oplysninger der er på Psychedelia, og stadig har jeg ikke fundet svar på mit spørgsmål. Hvis i på mirakuløs vis har fundet en tråd der er relateret til mit emne, congrats!

Nåh.. tilbage til spørgsmålet :joint:

Skal til Jelling festival i år, og vil gerne have noget mad med hash i til morgenmad. Vi er en 6 personer der har lyst, og har hver lagt 200 kr. i projektet. Jeg har røget (omkring ½ år en gang hver anden uge ca.), men aldrig spist hash, og vil gerne have en fed oplevelse uden at folk pludseligt dør eller falder i søvn.

Skunken er noget (selvfølgelig af ukendt materiale) til 120 kr. grammet, så vi har med ca. 9-10 grammet.

Vi har leget med tanken om "guldkakao" og kager. Men hvor meget skal der egentligt i?
Der er ingen af os boys som har røget særligt meget, og har langt fra vænnet os til THC.

Tak. Peace folks.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
inden vi læser.. skal vi læse.... øøh...

Nå men - fed ide drenge.
Men jeg ville proppe den skunk i noget kage ;)
Og man kan jo ikke sige hvor meget i skal have ? ved jo ikke hvor godt jeres skunk er ?
men siden det er 120 kr grammet, så prøv at prop et kvart gram i vær kage/ lille stykke til vær- så kan i altid æde mer hvis det ikke virker jo :)
bare husk der går en halvanden time til nogengange 2 før det virker, så pas på med bare at æd løs ;)

og.. æhm... i kan altså finde massere herinde om doseringsforslag til sådan noget...
prøv at søg lidt :)

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Føler mig rigtig flink fordi jeg gjorde det så du burde have gjort og søgte i forummet ;)

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ge#p420124 tjek i bunden der er et godt og fyldigt svar

Junior medlem
Brugeravatar

ganjabus skrev:
Mojn guys.

Inden i læser:
Jeg synes selv har taget vare for værdien af mit spørgsmål, så i behøver ikke kommentere mig for at skrive noget der ikke er psychedeliastuff. Dernæst har jeg taget forbehold for hvilke tråde og oplysninger der er på Psychedelia, og stadig har jeg ikke fundet svar på mit spørgsmål. Hvis i på mirakuløs vis har fundet en tråd der er relateret til mit emne, congrats!
.

Cozhi skrev:
Føler mig rigtig flink fordi jeg gjorde det så du burde have gjort og søgte i forummet ;)

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ge#p420124 tjek i bunden der er et godt og fyldigt svar

.. altså er det kun mig eller ? :hm:
ps. sorry i'am :offtopic: :peace:

Medlem
Brugeravatar

roche skrev:
inden vi læser.. skal vi læse.... øøh...

Nå men - fed ide drenge.
Men jeg ville proppe den skunk i noget kage ;)
Og man kan jo ikke sige hvor meget i skal have ? ved jo ikke hvor godt jeres skunk er ?
men siden det er 120 kr grammet, så prøv at prop et kvart gram i vær kage/ lille stykke til vær- så kan i altid æde mer hvis det ikke virker jo :)
bare husk der går en halvanden time til nogengange 2 før det virker, så pas på med bare at æd løs ;)

og.. æhm... i kan altså finde massere herinde om doseringsforslag til sådan noget...
prøv at søg lidt :)

sikker på det er så lang tid hvis de spiser det til morgenmad,, der er maven jo for det meste tom. så det må jo gå en del hurtigere :) eller der det mig der har misforstået noget :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg plejer at lave små kager (halvstore småkager, US cookie størrelse) med ca et kvart gram i. Således kan man spise fra en halv til fire-fem stykker, alt efter hvor psykedelisk man vil have det..... Jeg har sendt folk til tælling med en enkelt kage. Tænk dine kager som små vodka-shots eller baner. Man kan altid tage en mere.

Jeg plejer at bruge ren mørk muscovada samt mørk chokolade og nødder. De tre ting falder godt sammen med smagen af hash eller grønt og giver faktisk en velsmagende kage man kunne snige i sin farmor..... hashen opløser jeg totalt i den mængde smør der skal i dejen, således at det bliver fordelt godt. At bage kager er nøjagtig som at rulle en god joint. Man skal bare gøre sig umage!

God flyvetur!

Junior medlem
Brugeravatar

Hvis i ikke gider til at bage og alt det shit er mit forslag HAVREGRYNS kugler
Find en enkel havregryns kugle opskrift, smelt noget hash i noget fedtstof (evt. smør siden da det er en stor del af havregryns kugler)
og der efter bare bland den mix i får ud af det. Vupti så der hashgryns kugler, og de smager fantatisk
mig og et par mates lavede dem til nytårs aften og de var satme dejlige.

ved dog ikke hvor meget i skal have i, men pas på med at putte for meget i, for det kan nemt blive til en slem oplevelse.

enjoy!

Medlem

Hva nu mere bare for sjov at jeg skrev at han burde have gjort det :) regner ikke med at han ikke søger med vilje

Medlem
Brugeravatar

bare lige en ide,, men når jeg har set min mor bage boller. så smør hun nogen gange bollerne med smør.. ville man kunne opløse hash i det smør og så smøre det på, uden at thc'en ville forsvinde :D

Medlem

Jo det ville man helt sikkert kunne, altså hvis THC'en kan overleve at blive bagt i kagen kan den vel også overleve at blive smørret på en bolle

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har selv lige bagt småkager i går, og har lagt en lille opskrift ind her i forummet :) Opskrift på den perfekte "Magic Chip Cookie" - Held og lykke med projektet! :)

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for alle svarene. Et enormt velfungerende forum, med mange flinke folk! Min første kommentar var nok lidt flabet, sorry! :)

Jeg laver mine kager ud fra alle jeres besvarelse og siger god røg herfra !

Medlem

Skal også selv bage en kage her imorgen eller idag ^^ så lad og se hvad der sker.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cozhi skrev:
Jo det ville man helt sikkert kunne, altså hvis THC'en kan overleve at blive bagt i kagen kan den vel også overleve at blive smørret på en bolle

Det ville jeg nu ikke være så sikker på.

Overfladen af boller/kager bliver snildt de 200 grader varm som man oftest bager ved. I og med cannabinoiderne fordamper omkring 190 grader, så ville jeg da være ked af at smøre bollerne med cannasmør for at det hele bare skal fordampe inde i ovnen.
Centrumtemperaturen af ens bagværk kommer aldrig op på de temperaturer. Hvis den gjorde ville man ende med en stenhård plade kage/boller.
Så ind med det fedtopløste cannabis i bagværket, ikke udenpå.

Medlem

Tror han mener at smøre "cannasmør" på de færdige boller :) altså når de er kommet ud og kølet ned

Sådan forstod jeg det i hvert fald

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah!
Men nej. Han har set sin mor smøre bollerne med fedtstof for at gøre dem gyldne under bagning. Jeg bruger bare et æg(:

Og man kan helt sikkert spise boller med cannasmør. Det er top dollar til en grå vinterdag med en kop guldkakao til^^

Medlem

haha ja, så giver det pludslig igen mening at servere boller og kakao til sin fødselsdag

Medlem
Brugeravatar

Cozhi skrev:
Skal også selv bage en kage her imorgen eller idag ^^ så lad og se hvad der sker.. :)

Okay cozhi, skriv endelig tilbage hvordan det gik med den kage ;-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]