Sidste år på Roskilde Festival stødte jeg ind i en suspekt gut fra en af nabolejrene. Han var åbenbart storforbruger af cannabis, og havde da også forrådet i orden. Han havde kassevis (!) af muffins med lidt godt fra haven i. Jeg fik uden større problemer tiltusket mig en af disse spradebasser, og da han havde fortalt mig at det var noget potent skidt (og jeg kun en enkelt gang før havde prøvet en oral rus), startede jeg med en lille bid. Den lugtede og smagte stærkt af urt, men troede faktisk ikke den ville have nogen større effekt. Efter 20-30 minutter, hvor jeg faktisk havde nået at glemme min mundsmag, fik jeg det ekstremt godt, og fik mit første grineflip - det er uden tvivl den bedste rus jeg nogensinde har haft.
Jeg fik desværre aldrig spurgt hvad det præcist var han havde proppet i kagen, men er 100 på at det har været cannabis af en art. Ville meget gerne forsøge at gentage opskriften, så:
Gæt en rus - hvad er jeres bedste bud på hvad der kan have været i den himmelske muffin?
Jeg tænker selv at hash må give en mere sløvende rus end den jeg oplevede, da jeg faktisk blev ret opstemt og frisk af rusen, men min erfaring er lig nul. Kan en god hash virke på samme måde, når den intages oralt, eller er vi ude i noget pot/skunk?