Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej hej

hvis jeg nu skulle beslutte mig for at ryge et par pinde her i weekenden, vil jeg så være 100 % klar mentalt til min eksamen på mandag ? har forstået det som at de sløvende virkninger er til stede i 24 timer efter man har røget ? men er der noget med hukommelse eller andet der kan spille ind når jeg sidder til prøven?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det vil uden tvivl kunne mærkes til eksamen. Og er generelt ikke noget at man kan råde folk til, jeg skulle engang om til noget eksamen i biologi, røg en ½ joint inden jeg skulle ind, fik 12, og røg så anden halvdel som tillykkejoint. Men det er bestemt ikke noget at man skal tage som et godt råd til at få 12 :D
Hvis du er i tvivl, så vent til at du har været til eksamen med at ryg ;)

Medlem

Det er skam kun dig selv som kan svarer på dit spørgsmål! Det er jo meget forskelligt hvor smadret folk er efter et par joints. Hvis du normalt er helt kneppet dagen efter joints, og generelt sløv, og det varer ved et par dage er svaret selvfølgelig at du ikke skal ryge.
Personligt er jeg ret frisk efter en dag med røg og det er kun dagen efter jeg kan være lidt sløv i det. Så vurder og mærk efter.

IMO ville jeg ikke ryge lørdag hvis jeg sku til eksamen mandag. Men fredag kunne du nok godt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Jeg vil give posterne ovenover ret, det er helt op til dig selv.
Nogle har nemmere ved at håndtere en hashrus end andre har, fek.s hvis du ikke lige ryger hash vær dag, eller bare ikke er særligt vandt til det, kan det være en meget dårligt ide, da du godt kan blive lidt " sløv og dum "

Og så er der jo nogle der bliver mere kreative af det :) ? men der tror jeg vist vi taler kunst og musik osv...

Men hvorfor ikke lave en prøve ?
Få en kammi til at lave en " fake " for sjov prøve agtig, imens du er skæv eller efter og se hvordan det går ;)

Medlem

Geografisk sted: La La Land
Personligt har kan jeg bedst lide at have været ristet dagen før eller på selve dagen... Der er ikke noget der kan distrahere en mere end hvis du sidder til eksamen og har absteez.
Jeg skal også have en skriftlig eksamen på mandag, og jeg skal skam ryge i weekenden og regner også med at tage en lille en på mandag inden eksamen.

Men det er som "basseher" siger, det kommer jo an på hvor slatten du er efter en omgang røg

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville lade være hvis det var mundtligt, og hvis det var skriftligt, så fuck det.. Var selv til matematik prøve i går, og røg godt igennem mandag, og der var sgu ikke noget der forhindrede mig i at lave det, som jeg nu havde lært..
Men til en mundtligt kunne jeg godt forstille mig at man let fik brainfreeze, hvilket jo er rimelig skidt til en mundtlig.

Medlem
Brugeravatar

det er skriftligt, og da jeg har syyge skills tror jeg ikke det bliver et problem :D det ville sku næsten os være synd ikke at ryge en pind den første maj ! :joint:

så tak for svarene !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Men det ville sku også være syndt hvis den pind gav dig ekstra paranoia ( det virker jo forskelligt på alle ) eller ekstra angst for at faile, og så ødelagede det hele ? .... jeg syndes nu bare du skal tænke på hvad der er mest værd, at du består eksamen, eller får en fed første maj, som næsten alle første maj ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Øhm nu er det jo ikke fordi han har tænkt sig at ryge jointen og så gå op til eksamen en time senere.
Han vil ryge lørdag og til eksamen mandag. Hvis man går rundt og er paranoid og/eller angst flere dage efter man har røget så bør man seriøst overveje om cannabis overhovedet bør have en plads i sit liv.

Modsat roche så vil jeg sige at hvis du i forvejen ikke ryger så tit, så burde der ikke ske det store ved at du ryger to dage før din eksamen. Men som andre også har skrevet det, så er det meget individuelt - det er dig selv der kender din krop og hvordan den reagerer, så det er dig selv der bedst kan give svaret.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hæhæ jeg står faktisk lidt i samme dilemma, men jeg har valgt ikke at ryge før sommerferien.
Personligt bliver min logiske tankegang helt fucked up efter jeg har røget. Dvs. jeg kan ikke formulere mig eller løse matematikopgaver.

Men hey- hvis du er tilfreds med din eksamen, kan du jo fejre det med en pind eller to, når det er overstået :D

Medlem
Brugeravatar

Rellek skrev:
Jeg ville lade være hvis det var mundtligt, og hvis det var skriftligt, så fuck det.. Var selv til matematik prøve i går, og røg godt igennem mandag, og der var sgu ikke noget der forhindrede mig i at lave det, som jeg nu havde lært..
Men til en mundtligt kunne jeg godt forstille mig at man let fik brainfreeze, hvilket jo er rimelig skidt til en mundtlig.

jeg ville nok mene at det var omvendt,, sådan er det i hvert fald ved mig...

til trådstarter:
hvis det var mig ville jeg nok ryge med måde..
men ja, det er kun dig der kender din krop..

altså jeg har været til terminsprøver her i decemper og januar, hvilket resulterede i 10 og 7 i noget klima shit,, og 2* 10 i mundlig engelsk og EØ :D rimlig stolt når man har været basked dagen inden :D
men som obama siger, så er det ikk en opfordring til at du ogsø skal gøre det xD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

wushu skrev:
Rellek skrev:

jeg ville nok mene at det var omvendt,, sådan er det i hvert fald ved mig...

til trådstarter:
hvis det var mig ville jeg nok ryge med måde..
men ja, det er kun dig der kender din krop..

altså jeg har været til terminsprøver her i decemper og januar, hvilket resulterede i 10 og 7 i noget klima shit,, og 2* 10 i mundlig engelsk og EØ :D rimlig stolt når man har været basked dagen inden :D
men som obama siger, så er det ikk en opfordring til at du ogsø skal gøre det xD

Jeg vil da mene at det skader din karakter mere, hvis du får brainbreeze i 2 minutter i en mundligt prøve, end hvis det tilsvarende skete i en skriftlig prøve.

Medlem
Brugeravatar

i study high, take the test high, and get high scores :joint:

det gik sku godt, havde ikke de mindste bivirkninger eller problemer med at koncentrere mig. jeg har ikke fået en karakter endnu, men tror godt den kan snige sig op på et 12 :D tror den sticky skunk måske hjalp lidt. røg ret meget dagen lige inden og et par natpiver !

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg er også kommet igennem flere eksamener hvor jeg har røget dagen før, men igen det er nok fordi man som everyday smoker ikke bliver så smadret dagen efter. Men i mit syn kunne eksamens læsningen ikke afsluttes bedre end en pind til at gå i seng på så man får en vidunderlig søvn 8)

Men super at høre det gik godt! Gjorde mine også :D

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
det er meget individuelt hvordan psyken reagerer på rygning. Jeg har røget dagen før næsten alle eksamener, og har altid fået 12 i dansk, engelsk, kristendom osv. men nogle mennesker vil være mærket dagen efter røg. Jeg har heller ikke røget igennem, men 0,2 gram god hash,aftenen før en eksamen, virker fint for mig.

Det bedste råd er at lade være, fordi det kan kun gøre skade, medmindre du bruger det som sovemiddel, på en hensigtsmæssig måde.

Medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
det er meget individuelt hvordan psyken reagerer på rygning. Jeg har røget dagen før næsten alle eksamener, og har altid fået 12 i dansk, engelsk, kristendom osv. men nogle mennesker vil være mærket dagen efter røg. Jeg har heller ikke røget igennem, men 0,2 gram god hash,aftenen før en eksamen, virker fint for mig.

Det bedste råd er at lade være, fordi det kan kun gøre skade, medmindre du bruger det som sovemiddel, på en hensigtsmæssig måde.

det gør jeg sku ikke, jeg ryger bare :D jeg har været igennem de mundtlige prøver nu og har røget rimelig godt igennem, det er jeg sku lidt træt af. tror godt jeg kunne have gjort det bedre hvis jeg ikke havde været så basket hver morgen :/ så det kan sku godt nok ikke anbefales. men det havde de fleste jo også allerede sagt. jeg overvurderede vidst mig selv der.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Har lige været til engelsk eksamen.. fik et 4-tal.. Og ja, jeg røg i weekenden! Havde nok scoret 10 uden alt den røg de sidste par dage, men det tog da skyggen eksamensangst, so YOU GO GIRL! :joint:

Medlem
Brugeravatar

Skal til eksamen (2. semester uni, mundlig) og jeg springer sgu over at ryge. Valgte at stoppe med at ryge dagen inden jeg skulle aflever min skriftlige opgave i et andet fag. Valgte kun at ryge weekenden inden (skulle afleveres mandag), men skal siges at jeg var mere eller mindre færdig. Røg om aften, stod op kl 10 og skrev/rette så det sidste lørdag og søndag (2 sider). Været "clean" siden den 7. juni, også ryger jeg en pind når jeg er færdig den 24. juni :D Afhængighed af cannabis my ass, sgu den svage psyke :P!

Junior medlem

Røg dagen før jeg skulle op til engelsk mundtlig (10 kl.) og fik 12. (:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg er en sommerfugl.
jeg tvivler på at røg dagen før eksamen kan påvirke din karakter, medmindre du bare sover for længe på grund af det.

Man får hvad man får, det kan der ikke ændres på og jeg tror helt klart ikke hash kan være en afgørende faktor der. (bortset fra hvis du er pisse skæv mens du er til eksamen xD)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]