Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
kunne tyde på samme problem som jeg har med min Dragonhaze jeg har stående i vindueskarmen... mit vindue er østvendt, og derfor får den kun ca 8 timers sol dagligt.. så vokser den næsten ikke og blir gul i bladene... løsningen er at flytte planten i takt med solen.. dvs.. østvendt vindue om morgenen, sydvendt om middagen og vestvendt om aftenen..

ellers skal du have dem ud og stå..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
MaximumG skrev:
kunne tyde på samme problem som jeg har med min Dragonhaze jeg har stående i vindueskarmen... mit vindue er østvendt, og derfor får den kun ca 8 timers sol dagligt.. så vokser den næsten ikke og blir gul i bladene... løsningen er at flytte planten i takt med solen.. dvs.. østvendt vindue om morgenen, sydvendt om middagen og vestvendt om aftenen..

ellers skal du have dem ud og stå..

Det ligner rigtig meget magnesium mangler - pletter på plade samt de begynder at bøje opad!

Billeder er på vej!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er næsten allerede nu overbevist om det er overgødning og ikke magnesiummangel, min ven...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Jeg er næsten allerede nu overbevist om det er overgødning og ikke magnesiummangel, min ven...

Uha, lyder rart i mine øre.
Også ret sjovt det kun er 2 planter der viser tegn på det, og det er ret kraftigere tegn, men intet på de andre planter!
Har så prøvet og give dem lidt normalt vand oveni i gødningen jeg gav dem i går, for at fortynde det lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kom med nogle billeder før du drager forhastede konklusioner. Jeg kan jo stadigvæk godt ta' fejl.
Men tvivler på det er magnesiummangel... Det er ikke et specielt hyppigt problem for dyrkere. Overgødning derimod. Det er et hyppigt problem. Især hos newbies:-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Kom med nogle billeder før du drager forhastede konklusioner. Jeg kan jo stadigvæk godt ta' fejl.
Men tvivler på det er magnesiummangel... Det er ikke et specielt hyppigt problem for dyrkere. Overgødning derimod. Det er et hyppigt problem. Især hos newbies:-)

True dat.
De kommer lige når jeg kan få adgang til computeren med kortlæser :P
Har smidt datakabel væk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

og hvorfor var det lige at du ikke skrev at du havde gødet dem igår? .. så havde jeg selvfølgelig også fortalt dig at det var overgødning..

hvordan ku du overhovedet tænke på at begynde at gøde dem? .. de står i dit vindue, og er stadig små.. læste du ikke CF guiden som fortalte dig at man i forgødet jord ikke skal gøde de første 3-4 uger? :) ..

dette er velogmærket en huskeregel for planter der rent faktisk vokser.. og da dine knap nok vokser er chancen for at de har opbrugt gødningen nok ikk så stor.. chancen derimod for at planten har fået guleblade kunne også være en god sjat overvanding.. :)

anyways, det nemmere at svare på som Ari skriver, når der kommer billeder. ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaximumG skrev:
og hvorfor var det lige at du ikke skrev at du havde gødet dem igår? .. så havde jeg selvfølgelig også fortalt dig at det var overgødning..

hvordan ku du overhovedet tænke på at begynde at gøde dem? .. de står i dit vindue, og er stadig små.. læste du ikke CF guiden som fortalte dig at man i forgødet jord ikke skal gøde de første 3-4 uger? :) ..

dette er velogmærket en huskeregel for planter der rent faktisk vokser.. og da dine knap nok vokser er chancen for at de har opbrugt gødningen nok ikk så stor.. chancen derimod for at planten har fået guleblade kunne også være en god sjat overvanding.. :)

anyways, det nemmere at svare på som Ari skriver, når der kommer billeder. ;)

Er det nu jeg skal sige jeg har gøet i - tja, 2-3 uger? :)

Billede

Bedøm selv :)

Edit: Jeg har pæne tæer :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

dude.. hvis du har gødet i 2-3 uger nu... så er planten så godt som DØD.. og så har du ikke læst og forstået CF guiden...

iøvrigt er den potte du har plantet dem i alt for små til en snart 4 uger gammel plante.. så den er sikker rodbunden og har stoppet alt næringstilførsel...

cant say this in other way then.. why the fuck didnt you READ the guide and actually followed it? .. du da lidt til grin hvis du sidder her og stiller spørgsmål, samtidigt med at du ved at du fucker det op..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

4 i samme krukke, bliver noget lort at plante !

Billede

______

Den er gået helt i stå med at gro, den mindste.

Billede
______

:(
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaximumG skrev:
dude.. hvis du har gødet i 2-3 uger nu... så er planten så godt som DØD.. og så har du ikke læst og forstået CF guiden...

iøvrigt er den potte du har plantet dem i alt for små til en snart 4 uger gammel plante.. så den er sikker rodbunden og har stoppet alt næringstilførsel...

cant say this in other way then.. why the fuck didnt you READ the guide and actually followed it? .. du da lidt til grin hvis du sidder her og stiller spørgsmål, samtidigt med at du ved at du fucker det op..

Ro på - har brugt noget mildt gødning, i - ja ved ikke hvor længe nu, og den vokser sku bedre end nogensinde!
Og jeg har fulgt guiden.
Men at planten er så godt som død - er det noget du vil sætte penge på? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke at den er død.. men at planten er så godt som fucked.. ja.. jeg skal ikk blande mig i det selvfølgelig, da det stadig er en fed hobby, men hvis man læser en guide som specifikt fortæller dig at guiden er for nybegyndere og at man ikk skal gøde fra start af.. og man så vælger at gøde fra start af, og oveni købet endda planter flere planter i samme potte.. så er man da selv lidt ude om det og fortjener ikk råd og vejledning eftersom man allerede har bevist at man ikk følger dem alligevel?

når du så ovenikøbet i en anden tråd sidder og giver råd til selvsammen

Manze skrev:

Så står mit gode humør og velvillighed til at hjælpe sku godtnok af...

Senest rettet af MaximumG 26 apr 2010 17:55, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu er det første billede lettere overeksponeret, men det ligner i hvert fald overgødning. Magnesiummangel er det i hvert fald ikke:-)
De andre billeder synes jeg tydeligt viser overgødningen med burns på bladene og afbrændte spidser.

Var jeg dig ville jeg nok lige gennemskylle jorden med vand et par gange og så lade dem stå i en uge eller to uden at gøde. Så skal de sgu nok blive fine igen.
Det er heller ikke super slemme burns de har fået, så det går nok. Dødsdømte er de i hvert fald langt fra:-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Nu er det første billede lettere overeksponeret, men det ligner i hvert fald overgødning. Magnesiummangel er det i hvert fald ikke:-)
De andre billeder synes jeg tydeligt viser overgødningen med burns på bladene og afbrændte spidser.

Var jeg dig ville jeg nok lige gennemskylle jorden med vand et par gange og så lade dem stå i en uge eller to uden at gøde. Så skal de sgu nok blive fine igen.
Det er heller ikke super slemme burns de har fået, så det går nok. Dødsdømte er de i hvert fald langt fra:-)

Jo tak, det vil jeg bestemt gøre da :)

MaximumG skrev:
Ikke at den er død.. men at planten er så godt som fucked.. ja.. jeg skal ikk blande mig i det selvfølgelig, da det stadig er en fed hobby, men hvis man læser en guide som specifikt fortæller dig at guiden er for nybegyndere og at man ikk skal gøde fra start af.. og man så vælger at gøde fra start af, og oveni købet endda planter flere planter i samme potte.. så er man da selv lidt ude om det og fortjener ikk råd og vejledning eftersom man allerede har bevist at man ikk følger dem alligevel?

Nu har jeg jo så valgt en følge guiden, og så tilføje lidt af min egen ekspertise, ellers finder man jo aldrig den hurtigste og bedste måde at plante på vel? :)
Hvis du tager fra at de planter har stået der i en måned, og at det er en østvendt vindueskarm, hvor der en høj bygning der blokker for solen - så er de vokset ekstrem hurtig, og har klaret sig ekstrem godt - hvem siger det ikke er pga min gødning? :)

Hvis du så ikke vil hjælpe mig herfra, og vælger at blive sur over min måde at gøre det på - så kan jeg jo ikke sige noget til det jo.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til at det kaldes en GUIDE er jo fordi det er det det er... EN guide.. for nybegyndere (dvs. DIG) .. så følg den dog istedetfor at tro at du kan ændre de fysiske love? .. bare fordi du hedder Manze betyder jo ikke at guiden ikke forholder sig til dig? og hvis du stik imod guiden så handler på egen hånd, hvem er så skovlen? Guiden som er lavet til folk som dig, eller dig som ikke følger den?

anyways.. Held og lykke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hehe. Jeg ville nok ikke kaste om mig med et ord som ekspertise hvis jeg lige havde brændt mine planter af pga. for tidlig gødning og yderligere har plantet 4 frø i samme potte ^^

Og jeg kan da godt fortælle dig at det ikke er din (over)gødning der har fået dine planter til at strække sig så meget, det er mangel på lys. Så egentlig er de ikke vokset specielt hurtigt, de har bare været godt i gang med at strække sig:-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Grunden til at det kaldes en GUIDE er jo fordi det er det det er... EN guide.. for nybegyndere (dvs. DIG) .. så følg den dog istedetfor at tro at du kan ændre de fysiske love? .. bare fordi du hedder Manze betyder jo ikke at guiden ikke forholder sig til dig? og hvis du stik imod guiden så handler på egen hånd, hvem er så skovlen? Guiden som er lavet til folk som dig, eller dig som ikke følger den?

anyways.. Held og lykke.

Jeg kan skam godt se jeg har dummet mig her, men hvorfor fare sådan op over det?
Jeg har skam læst guiden, flere gange - har dog bare glemt det stykke fuldstændig, og nu lider jeg under konsekvensen, er det ikke nok? :)

Ariaji skrev:
Hehe. Jeg ville nok ikke kaste om mig med et ord som ekspertise hvis jeg lige havde brændt mine planter af pga. for tidlig gødning og yderligere har plantet 4 frø i samme potte ^^

Og jeg kan da godt fortælle dig at det ikke er din (over)gødning der har fået dine planter til at strække sig så meget, det er mangel på lys. Så egentlig er de ikke vokset specielt hurtigt, de har bare været godt i gang med at strække sig:-)

Ekspertise var nu også mere for at lyde smart :D
Og nu var det ikke lige højden jeg tænkte på, det var nu mere blade osv :)

Anyways, update kommer igen imorgen når de bliver plantet ud
:joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Manze skrev:
Jeg kan skam godt se jeg har dummet mig her, men hvorfor fare sådan op over det?
Jeg har skam læst guiden, flere gange - har dog bare glemt det stykke fuldstændig, og nu lider jeg under konsekvensen, er det ikke nok? :)

Ekspertise var nu også mere for at lyde smart :D
Og nu var det ikke lige højden jeg tænkte på, det var nu mere blade osv :)

Nu tager vi bare et eksempel.

DU tager forbi din pusher og vil gerne have noget røg, men har ingen penge.. du VED at når du klodser at du så skal give merpris.. og beslutter dig for at gøre det alligevel!

Når du så til den første opdager at du ikke har pengene som du nu skylder væk, fordi du i din iver ikke gad sætte dig ned og regne på dit forbrug og dets omkostninger samt konsekvens for både dig selv men også din pusher.. hvem tror du så der får skideren?

Når du så har fået et lag tæsk og ligger på skadestuen med en brækket arm, et flækket øjnbryn og mangler 2 fingre, tror du SÅ at din pusher vil lade dig købe igen en anden gang? .. NEJ VEL?

Overdrivelse fremmer forståelse ;)

Iøvrigt vil jeg som Ariaji skriver ikke kaste mig om med smarte ord, når du knap nok har styr på hvad det vil sige at dyrke rigtigt.. men fuck nu dét :) .. tror du har fattet pointen efterhånden :) og jeg håber da at planterne overlever, når de kommer udenfor.. men en rigtig rigtig god idé vil være at gøre som Ariaji siger, nemlig at flushe planten (læs guiden, der står hvordan man gør)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I get it, i get it!
Jeg tog et skridt frem og to tilbage - og fik en ordentlig skider af dig og ariaji, samt lærte af mine fejl!
I er nu grunden til jeg stirrer ondt på alle folk der gøder for tidligt! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hehe :) Så kan de lærer det kan de! ;) Men husk nu at tjek om de har læst Guiden først, og har de ikke det, så fyr et link i hovedet på dem.. og laver de SÅ fejlen alligevel, SÅ kan du stirre ondt ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]