Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 09:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej håber i har haft en god påske. Har lige nogle spørgsmål. Mine bruneris kager (cubensis næring) har ligget i dyb mørke i 4 uger nu, det er kun ganske få der er 70% klar til at blive frutet. Er det normalt det tager så lang tid,??. der er nogle der kun er 30% klar. Et andet problem er at, strukturen af myseliet, ik er så tæt, da jeg har brugt hele ris. Vil dette have efekt på hvor mange svampe der vil gro,?? og kan jeg risikere at ine kager vil tørre ud.?? Hvornår skal jeg tage det ud af glasset.?? Man kan nemlig godt se vermeculiten, igennem den struktur myceliet nu en gang har. Vil det blive tæt nok, nu hvor jeg har brugt hele ris??. Håber det ik lyder for rodet, og at i kan svare nogenlunde på mine spørgsmål.. Ps. Syntes jeg har læst hvad jeg kunne om dyrkning, men sikkert ik nok hehe..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hey.

Hvis du kan uploade nogle billeder ville det være fantastisk, så er det altid lidt lettere at hjælpe.

Uden at vide det, så kunne problemet måske være varme? Har du sørget for en mere eller mindre konstant temperatur på 23-27 grader?

Normalt vil man sige at kagen skal være fuldt koloniseret, og så giver man den lige et par dage mere, for at sikre sig at den er koloniseret hele vejen igennem.

Junior medlem

Har ik mulighed for at oploade, da jeg ik har det stik der skal til, men har en varme der siger 28 grader konstant, så det ik der problemet er. Men skal se hvad jeg kan gøre angående de billeder.. Måske det bare tager den tid, for ha kun sprøjtet 2mill i hvert glas, nu ser jeg. Ellers må jeg case dem, så sterielt som muligt..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg tror, jeg er på Jorden?
Jeg har lidt samme problem. Mine kager har nu stået i 3 uger, og der er kommet mycelin i 3 af de 5 jeg lavede, men det er ikke særlig meget, og det er næsten ikke vokset i over en uge nu. Kagerne er i store syltetøjsglas (6-700 ml) og de står i komplet mørke med en konstant temperatur på 29 grader.

Jeg har også prøvet mig med at lave et medie af hele kogte rug-kerner, men det ser ikke rigtig ud som om der sker noget...

Medlem
Brugeravatar

banantyven skrev:
Jeg har lidt samme problem. Mine kager har nu stået i 3 uger, og der er kommet mycelin i 3 af de 5 jeg lavede, men det er ikke særlig meget, og det er næsten ikke vokset i over en uge nu. Kagerne er i store syltetøjsglas (6-700 ml) og de står i komplet mørke med en konstant temperatur på 29 grader.

Jeg har også prøvet mig med at lave et medie af hele kogte rug-kerner, men det ser ikke rigtig ud som om der sker noget...

Hvilket medie har du brugt ?

Junior medlem
Brugeravatar

Rismel og verm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har i sørget for ikke at blokere hullerne i låget, så kagerne kan få luft?

Billede

Billede

Jeg putter micropore tape på hullerne, så kagerne ikke bliver kontamineret, men stadig kan få luft.

Medlem
Brugeravatar

banantyven skrev:
Rismel og verm

Det havde jeg os problemer med, jeg tror at det er fordi kagen bliver alt for fast til at der kan gro mycelie.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har efterhånden lavet en hel del kager med rismel og (fin) vermiculite, og jeg har aldrig haft problemer eller kontaminering.

Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg løsnet låget, så de kunne få lidt ilt. De har stået en uge nu, og myceliet er da vokset, men langt fra over hele kagen :S

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]